Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Hmm, eikös toi toinen flekti lähde käyntiin lähes heti startin jälkeen muutenkin ilmastoinnin vuoksi, eikä sen takia että koneella olisi hiki?
     
  2. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Ei lähde, ne toimii muutenkin kimpassa. Chrysler ilmoittaa low speed tuuletuksen lähtevän noin 216 fahrenhaitissa päälle ja high speed 227 fahrenhaitissa (olikohan celsiuksissa 103 ja 110 astetta suurinpiirtein).
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    No sitten mun rottelossa on jotain vikaa, kun plussakeleillä toinen flekti pyörähtää käyntiin hetki startin jälkeen. Ja sammuu taas ja käynnistyy ja sammuu. Mielestäni olen paikantanut sen pyörimisen ilmastoinnin toimintaan.
     
  4. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Onko noin.. Muistaakseni ne pyörähtää käyntiin startin jälkeen mutta sammuu vähän ajan päästä. Omassani ainakin pyörivät samanaikaisesti mitä olen seurannut ja starttaa vasta isommissa lämmöissä ku mitä termostaatti aukeaa.

    Mikä vuosimalli sulla on? Oisko noissa jotaki eroavaisuutta. Mutta jos asiaa miettii, niin mikä hyöty se olisi tuota flektiä startata konehuoneen puolelta ku ilmastoinnin kenno on syylärin etupuolella ja syylärissä ei neste kierrä ennenku termostaatti aukeaa?
     
  5. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Vielä lisätäkseni noihin flektien startti lämpötiloihin niin tällainen löytyi Diablosportin sivuilta ja vastaus siis tullut Chryslerin service maangerilta, on toki 6.1 Hemistä mutta luulisin että samat ne on tuossa 5.7:ssakin:

    "Factory settings - this is a direct copy of an E-mail from a Chrysler Service Manager:

    RE: 6.1L

    They run hot about 215 -220 on the gauge (it's a emission legal racing motor LOL) it likes hot coolant and cold air !

    low fan comes on @ 217F, shuts off at 212F

    high fan comes on @ 226F, shuts off at 219F"

    Eli low speed vakiona lähtee 103 asteessa ja high speed 108 asteessa. Mulla säädetty nuo vastaavat nyt 98/102, eli näemmä 5-6 astetta alemmas kuin vakiossa.
     
  6. jus57

    jus57 Gearhead

    No kertokaapas mitä tää meinaa.Peruutin työmaan pihalla helvetilliseen siirtomaa lohkareeseen jolloin takavaimentaja meni ruttuun ja putkiston maadotuskaapeli irtosi.Kaikki pari päivää ok ja sitten syttyi moottorin merkkivalo,no korjasin maadotuksen jolloin valo sammui.
    Nyt antaa ajaa vähän matkaa ja sytyttää valon.Luin vikakoodin ja se on Po 406 eli exhaust gas recirculation sensor circuit high.
    Mitä hittoa tää meinaa? Onko se vaimentaja tukossa vai mistä tätä lähtis purkamaan?Missä tuommonen sensori sijaitsee?
     
  7. roope

    roope Gearhead

    Moi
    Veikkaisin että vaimennin on tukossa. Pelkkä maajohdon poisto ei vaikuta vikavaloihin.
    Mulla on varastossa ehjä vähänkäytetty alkuperäisvaimennin.
     
  8. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Muokattu: 17.4.2016
  9. jus57

    jus57 Gearhead

    Putkiston maajohdon puute kyllä vaikuttaa vikavaloon,tosin ei niin kauan kun maa kulkee ruostuvien pakosarjan pulttien läpi.
    Nimimerkillä kokemusta jo monesta laitteesta.Vaimennin mulla on magnaflow dual/dual mallia helvetin iso joten orkkis vaimentimesta ei nyt apua.Taidanpa vähän kolistella tota egrrää...
    Kiitti vinkeistä...
     
  10. apukuski

    apukuski Gearhead

    mikäs öljy tonne nyt kannattaa laittaa 3.5 V6 5w20 vai riittääkö 5w30 jos ois vaikka suositella jotain merkkiä niin ois helpompi ettiä.
     
  11. Make500

    Make500 Gearhead

    5W-30 Mobil ESP Formulaa on tullut käytettyä vallan omassa ja hyvin on pelittäny. On vielä ollut kohtuuhintainen öljy.
     
  12. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Nyt on 98:t tankissa ja hyvältä tuntuu ja kuulostaakin v8 autolta jo vakioputkellakin 0-100 menee 5.96s kun peräkontissa on 150kg työkaluja. Kokeilin vaihdelaatikon vaihtokohtaa 6000 kierrokseen mutta ei vakioputkella eikä ilmanputsarilla 'hengitä' meni kyllä pari ekaa vaihteenvaihtoa 6000 rpm loppu vaan lentokenttä kesken mutta muuten ajaminen oli vaihtokohdan odottelua niin palautin vakio vaihteenvaihtokohdan sillä meni sitten kolme kertaa 6.0? sekunttiin. Ei tuo 4 sadasosasekunnin takia kannata tuota 6000 vaihteenvaihtokohtaa pitää...
    Trotrle boostti oli 12.5 ja lisäsin tottakai 15 ja vakio-ohjelmallahan tuota semihemi sylinterinlepuutusjuttua 3000 kierroksen mds poidkytkeytymistä ei huomannut mistään mutta nyt huomaa tuntuu oikeastaan siltä kuin tulisi sata heppaa lisää poistin tuon mds eli sylinterien lepuutuksen pois käytöstä ja ei kyllä huomannut eroa oli hieman pettymys kun alle 3000 ei tapahdu oikein mitään...
    tyhjäkäynti ääniä kuuntelin että kasilta kuulostaa siihen taisi mds poisto vaikuttaa vaikka luulin jonkun käännösvirheen vuoksi että käy tyhjäkäynnillä kaikilla 8 sylinterillä tosin moottorin hemi 'stick' ääni puuttui eli taisi lepuuttaa tyhjäkäynnilläkin vakiona joka tosin päästöjen takia varmasti onkin järkevää. Kävin vielä kulutuslukemia mittaamassa 11.1 litraa jäi lukemaa kun sylintereitä lepuutellessa pääsee 9.8 litraan mun ajoilla tuo tekee tankin bensaa vuodessa ja jos talveksi pois niin puoli tankkia...
     
  13. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Ei kannata sitä vaihtokohtaa korkeammalle nostaa kun siitä ei ole iloa vasta kun sitten kun on jyrkempää nokkaa tms. laitettu, eli huipputehotkin noussut korkeammille kierroslukemille.

    En muista, mutta muistaakseni MDS ei kytkeydy kuin tasa-ajossa. Ei se tehoihin juuri mitään vaikuta, ite vaan tykkään että V8 kans käy aina kaikilla 8 sylinterillä. Ja ainaki itellä moottori käy hieman tasaisemmin tasakaasu ajossa MDS disabloituna kuin MDS aktivoituna, mulla on tuo MDS pakko kytkeä muutenki pois ku tulee se SLP putkisto ja se resonoi MDS moodissa lukemani mukaan niin paljon ettei sitä viitsi kuunnella kun tuo SLP on muutenkin äänekäs cat-back putkisto.

    Ite en oo vielä matkalukemia päässyt mittailee, mutta kaupunki/taajama-ajossa mitä mulla on ajot 90%:sti niin ei kulutus noussut yhtään, tosin ei tässä ajossa MDS monesti päälle pääsisi kytkeytymäänkään. Juuri tuota litraa iteki epäilen että kulutus nousee sillä että ajat oikeasti aina V8:lla etkä V4:lla, itteä ei haittaa... ;) Kaippa tuo moottorikin kuluu tasaisemmin kun MDS disabloitu, kun sehän disabloi aina samat sylinterit jos olen oikein ymmärtänyt, eli MDS moodissa osa sylintereistä kuormittuu enempi ja osa vähempi, en tiiä onko mitään merkitystä mutta noin niinku perstuntumalta en tykkää ajatuksesta.

    Itekin käyn tässä kennojen välissä säätelemässä tuon Hempan iskuun kunhan saan eka sen putkiston vielä, odotus kans on että 0-100km/h menisi sinne 5.5-5.8s huiteille ja varttimaili matalaan 14s tai korkeaan 13s.
     
  14. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tuli mahdollisuus päivittää käyttökalustoa uudempaan ja alkasin miettimään 300C:n hankintaa.
    Yksi kyssäri olisi. Onko tietoa kuluuko näistä uudemman sukupolven 3.5 koneista kiertokangen laakerit samalla tavalla "ilman syytä" finaaliin kuin esim. 300M edeltäjässä? Niitähän oli todella paljon konevikaisia myynnissä ja purussa jo uudempana.
     
  15. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    3.5 litran koneista en mitään tiedä mutta täältä ääni hemi moottorille kulutus 9-10 litraa sataselle joka on litran parin tarkkuudella sama kuin 3.5 koneessa.
     
  16. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    300M ei kaiketi käyttänyt Mersun konetta? Tuo 3.5 on 300C:ssä ainaki mesen moottori. Muistaakseni noissa on ollu vähä tyyppivikana että venakoneiston kanssa saattaa tulla ongelmia, muuten kait yleensä ihan perusluotettava moottori.
    EDIT: Paitsi että pikainen wikipedia tutustuminen paljasti että sepä onkin just sama kone ku 300M:ssä, eipä se mesen 3.6 tullut vasta ku 2011-> eteenpäin olevaan 300C:hen. Eli varmaan on samat viatkin sitten kun 300M 3.5:ssa. Olen itse ollut koko ajan siinä luulossa että 3.5:nkin on mesen tekemä motti noissa vaan eipäs ole.

    Tällä hetkellä vain kun katselee Hemin hintoja niin en kyllä laittaisi rahojani 3.5:een ku Hemin saa samalla rahalla. Asia korjaantunee kuitenki lähivuosina, aika vaikea kuvitella että tuo 3.5 ja Hemi pysyis kovin kauaa samassa hintaluokassa.... :D
     
    Muokattu: 10.5.2016
  17. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mersun koneita 300c:sessä ei ole kuin dieseli.
    Kyllä se 3,5 on ihan niitä 300m peruja.

    Edit:
    Oikeastaan teki mieli aamulla jo kiekasta, että Chryslerissä ei ole koskaan käytetty mersun bensakoneita. Mut joku juttu jäi kaivelee takaraivoon.
    Nyt sen muistin, Crossfiressä on mesen 3,2 kolmiventtiilikone.
    Sehän on semmoinen säännön vahvistava poikkeus.
     
    Muokattu: 10.5.2016
  18. Bukero

    Bukero Gearhead

    jakoketju pitäs vaihtaa tuohon CRDhen, varmaan opeteltava lukemaan mersufoorumeita.osia varmaan tilattava saksasta vai...saakohan tuohon 300c:hen vahvistettuja alapalloja mistään.
     
  19. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo Crossfiressä on, sehän on muutenki tehty muistaakseni melko samoista palikoista kuin MB SLK, eli on vain SLK eri kuorissa.

    Ei se uudempi Pentastar 3.6:nkaan ollut vissii MB moottori vaan syslerin omaa valmistetta, mulla on jossaki vaiheessa mennyt tiedot sekasin noista mutta enpä oo asiaan paljo tutustunutkaan kun ei ole hirviästi kiinnostanut nuo vajaasylinteriset versiot... ;)
     
  20. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    No nyt on SLP Loudmouth II vapaavirtaus rosteriputkisto asennettu 300C:hen, on kyllä ääntä nyt, matalaaa murinaa ja kuulostaa tosi voimakkaalta ku vähäkään painaa kaasua. Mulla oli yhessä välissä 2006 Dodge Charger R/T 5.7 Hemi ja siinä oli Corsa Extreme putkisto, se taas oli tyhjäkäynnillä ihan liian hiljanen ja kuulosti vasta +2000rpm hyvältä. Tuo SLP taas raikaa isosti jo varsinki 1500-2000rpm välillä. Ei varmasti sovi kaikkien makuun tuo SLP :D

    Olisi hyvä kompromissi ku putkisto olisi tuon SLP LM II:n ja Corsan Extremen väliltä, mutta tuo kelpaa mulle ku nyt kuulostaa siltä miltä V8 pittääki kuulostaa ja takuulla muutki kuulee mikä moottori keulalla ;) Tasakaasulla onneksi kuitenki vain vaimea murina kuuluu ja soitin peittää äänen normaalivoimakkuudella, eli pitkän matkan ajosta ei tule rasitetta.

    Onneksi en tilannu sitä Loudmouthin I versiota, se olisi ollut vielä äänekkäämpi ja se olisi jo itelleki ollu liikaa käyttöautoon :D
     
    Ranee ja päivystäjä tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!