Spreadbore 6498 korkea HC

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja japi70, 3.5.2016.

  1. japi70

    japi70 Gearhead

    Eli Holley 4165 650 DB vaihdettavilla suutinrungoilla.
    Kaasutin kuulattu ja laitettu korjaussarja.
    SBC 350 takomännillä, Xe 274 H, 882 lasketut palotila 67, Qjet RPM ja kyseinen kaasari sekä peltisarjat.
    HC 2500 ja CO 0,2. Havaittu imuvuotoa ympäri imusarjaa ulkoapäin. Tiivistetty.
    HC 1600 ja CO 0,3. Imusarja irti, imuvuotoa sisältä päin joka sylinteriin. Liimattu koko imusarja kiinni.
    Tuntui toimivan hyvin 100 km ennen uusintamittausta kunnes tyhjäkäynti jälleen heikkeni. 3 mittaus
    HC 2500 ja CO 0,2. Luulin liimauksien pettäneen ja imari irti. Kaikki ok. Nyt kaasari purettu ja ultrattu.
    Kierroksilla on toiminut hyvin mutta ei tyhjäkäynnillä. Laajakaistalambdalla seokset olleet tyhjäkäynnillä 16-18 ja ajossa 13 ja 15 välillä.
    Bensapaineet 0,4 bar. Seosruuveilla ei ole ollut missään vaiheessa suurempaa merkitystä. Tässähän menee rikkaammalle kun ruuveja laittaa kiinnemmäksi.Mistä etsiä vikaa?
    Mielenkiintoista myös se että kaasarissa lukee useammassa paikkaa "made in japan".
    Liimailen tänään imusarjan kiinni ja kasailen huomenissa loppuja roippeita.
     
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ja kipinä on ok?
     
  3. japi70

    japi70 Gearhead

    Jakajana kyllä uusi Kiinan hei joka hiukkasen epäilyttää.. Tulppina ACdelco R44TS, kärkivälinä 1 mm. Uudet perus tulpanjohdot. Perusennakko 14°, ei alipainesäädintä käytössä. Käynti oli toimiessaan nätisti 800-900 höpötellen. Kun viimeinen mittaus oli niin tyhjökäynnin säätöä sai reilusti kiertää jotta jaksoi pysyä käynnissä.
     
  4. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Kannattaa ehkä tarkastaa et toisio-kurkkujen(myös ensiö) läppien kiinnitysruuvit on tiukalla (läpät "keskeisesti" aukoissa) , mulla oli yhes tuplapumpus löysällä ja sai ihmetellä jonkun aikaa käynti-ongelmaa , sotkee myös ton seos-jutun , ei saa millään säädettyy , kun horii toisioist ilmaa , siis keskitys , kiristys ja ruuvin päiden "niittaus" , jos osoittautuu tarpeelliseks
     
    Muokattu: 3.5.2016
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jos co on 0,2 se sun autos käy kauheen laihalla. Laiha seos tekee myös hctä. Joku falskaa tai sit säädöt pielessä. Isot sytkäennakot tekee kanssa hctä mutta suurin osa johtuu varmaan laihuudesta kunnei noi ennakot nyt niin suuret olem
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Taitaa horia vielä imusarjan välistä ilmaa jostain.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olisko silleen että et saa etupiiristä tarpeeksi rikasta seosta aikaan? Onko takimmaisessa suutinrungossa seoksensäätöruuvit?
     
  8. japi70

    japi70 Gearhead

    Ei ole seosruuvit kuin ensiöpuolella. Olen kyllä joutunut laittamaan toisiokurkuille lisäpalautusjousen kun tahtoi jäädä hiukka auki ja tyhjäkäynti n.1500. Tossa kaasarissahan on vielä huonon malliset bensapinnan säädöt eli ei ruuveja vaan uimurin vartta taivuttamalla korko. Korjaussarjassa tuli kyllä jopa paperinen mittakin mukana mutta en ole löytänyt mistään tavoiteltavaa bensapinna korkeutta. Säätelin uimurin pohjan samansuuntaiseksi kun kammion pohja kun sulkee venttiilin.
    2010 kesäkuussa muistaakseni amiigolla tmv oli samanlaisia ongelmia. Kaasaria vaihtamalla hävisi ja sai vanhankin kaasarin kuntoon mutta en saanut selville mistä vika oli löytynyt.
     
  9. saresks

    saresks Gearhead

    4-spd pontiacin kaasari, 70-luvun vaihteesta? Nokka-akseli ollut miedompi kun tuo XE274, joten voihan se olla et ei tyhjäkäyntipiirien kapasiteetti riitä. Mä en ole saanut noita reverse idle-hollikoita toimimaan koskaan muulla kuin alkuperäisviritysasteella. Onko se joskus toiminut tyhjäkäynnillä hyvin tuolla combolla? Mitähän alipaineet näyttää?
     
  10. japi70

    japi70 Gearhead

    Alipaineet tarkoitus mitata kunhan saan taas kasaan loppuviikosta. Kun kävi tyhjää, ääniltään ja tasoltaan ok mutta hajultaan karmea. Eli palamattomia joukossa paljon. Voihan se olla että tuolla pesulla sai paikat puhtaaksi ja rupeaa toimimaankin mutta...
    Hyllyssä olisi kyllä 600 vac ja normi RPM jotka voisi laittaa mutta kun pitäisi veljellä antaa lauantaina 50-vuotis haipakkaa, niin potkishan se mukavammin tolla tuplapumpulla.
    Imusarjakin jäi tänään vielä kiinnittämättä kun ei aika riittänyt.
    Toisaalta saisihan kuussatasella varmuuden siitä onko vika kaasarissa vai missä.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Koitas säätää takaläppiä pikkasen auki ja etuläpillä kiekat kohdalleen. Vaikka sulla ei ole ruuveja siellä takana niin pienet tyhjäkäyntipiirin reijät siellä pitäis silti olla.
     
  12. japi70

    japi70 Gearhead

    Kiitoksia vaan tähänastisista neuvoista. Läppien kiinnitysruuveista osa oli tosiaankin löysällä. Ja tarkemmassa tarkastelussa huomasin läppien syöneen urat kurkkuihin. Kiristelyn jälkeen huomasin toisiopuolen urien olevan hiukan eri vaiheissa toisen ruuvien löysyyden takia.
    Onneksi hyllystä löytyi hollikan 6772 malli johon käy sama korjaussarja ja läppärunko on samalla osanumerolla. Sen läppärunko on virheetön.
    Väljä läppärunko ja löystyneet läppien kiinnitykset tehneet varmaan osansa sekoiluun.
    Nyt kaasaria kasaan päin kun tietäisi vaan tarkalleen niiden bensapintojen korot.
    Onko kellään parempaa tietoa?
     

Kerro tästä muillekin!