440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. sbc-camaro

    sbc-camaro 3rd gear

    Mulla on nyt 1:sessä mäntä ykk:ssa ja kampuralta ja nokkapyörältä ne merkit kohdikkain ja kiila on 0-kohdassa. Tossa nokassahan on itsessään toi 4:n asteen ennakko eikö? Riittääkö tämä vai tarviiko alkaa astelevyn kanssa säätämään? Jos säätää nokkaa hampaankin niin eikös noi merkit ole ainakin sit ihan perseellään?
     
  2. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Pyörytä se kellon ja astekiekon kanssa. Jos et viitti, niin laita sitten nollamerkkeihin.
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    0-merkkiin ajoitettuna nokka tulee automaattisesti suunnilleen sen 4 astetta ennakkoon, kuten valmistaja ilmoittaakin.

    Mikäli heittokellojen ja astelevyjen kanssa tarkistaminen ei tunnu olevan hallussa, niin tee ainakin karkea silmämääräinen varmistus:
    Käytännössähän tuo edellä mainittu ajoitus tarkoittaa sitä että imu- ja pakoventtiilit on saman verran auki männän ollessa 4 astetta eykk vaiheessa. Kun mäntä on yläkuolokohdassa, on imupuoli jo hieman pakoa edellä, ja tämän voi oikein tarkalla silmällä todeta nostajistakin.
    Varmista siis että männän ollessa ykk:ssa sekä imu- että pakonostaja on suunnilleen samassa nostossa, tai että imu jopa hieman edellä.
     
  4. sbc-camaro

    sbc-camaro 3rd gear

    Kiitoksia vastauksista ja tarkastettu ja vaikuttaisi menevän juuri edellämainitun tapaan nostajat. Yritän tässä vielä kun loppuja kasailee saada jonku varmistamaan asian astelevyn kanssa.
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ebayssa noit on välillä ollu.

    Onks joku tietty syy käyttää just noita? Aika hyvin valikoimaa tarjolla kuitenkin tänäpäivänä.
     
  6. ilu100

    ilu100 Gearhead

    -Ostettu ja RP-toimitti tilauksena 4vrk.☺
     
  7. persus

    persus 3rd gear

    mitä mieltä porukka noista mun veivin laakeri välyksistä.koneistamo teki niistä 0,0015 vaikka ohjeissa muistaakseni luki 0,0025-0,003 mittasin itse kylläkin tuon sellasella platic gaugella.eli voi olla pientä tulkinnan varaakin. mutta onko noissa kuinka isoa vaaraa leikata kiinni tai muuta? ja kuinka korkealle uskaltaa kierrättää? runkolaakeri välys oli 0,003 ja kone siis tämä 528 cid
     
    Muokattu: 15.5.2016
  8. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    mulla veivit ja runkolaakerit 0015, 4000km ainaki kestäny ja jenkura käynyt useamman kerran 6000rpm
     
  9. persus

    persus 3rd gear

    mullaki rajotin säädetty nyt 6000rpm
     
  10. Tunnel Ram

    Tunnel Ram 3rd gear

    Olisi kansi hankinnat ajankohtaisia niin ajattelin
    onko kellää hyvää tai pahaa sanottavaa noista Edelin E-street kansista?
     
  11. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ne on suunniteltu ns. stock replacement kansiksi. Kanavat, palotilat yms käytännössä samat kuin RPM kansissa, mutta venttiikoneiston osissa säästetty (painavemmat venttiilit, lurummat jouset yms).
     
  12. Tunnel Ram

    Tunnel Ram 3rd gear

    Onko kuinka verrattavissa esim. sourcen kansiin? Hinta laatu hyötysuhde?

    Sourcea ei tuntunut mistään löytyvän ja E-kannet olisi myös sellaiset missä tulpat tule suoraan niin helpottaisi peltisarjojen kanssa.
     
  13. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Muistaakseni e streeteissa ei olis suorassa? Mut sorsissa kyl.

    Mitkä sarjat sulla on/tulee?
     
    Muokattu: 24.5.2016
  14. Tunnel Ram

    Tunnel Ram 3rd gear

    Jaa voi hyvinkin olla, on vaan jäänyt jostain sellainen mielikuva että olis ollu suorat.
    Ja nyt kun tarkistin niin vinothan niissä on.

    Hedmannin jotkut vanhat sarjat ja näyttää että vinot tulpat ei sopis kyseisten kanssa.
     
  15. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mulla hedmannien kanssa joutui vain yhteen primääriin, muistaakseni kutoseen painamaan hieman lisätilaa. Hookerin 1 7/8 vaati sitten taas aikalailla työtä, ja Hookerin 2" meni taas tekemättä mitään. Siis vinotulppakansilla.
     
  16. Tunnel Ram

    Tunnel Ram 3rd gear

    Åke! Täytyy vielä suunnitella ja miettiä.

    Jos kellään on jääny sourcen kannet tarpeettomaksi niin saa tarjota.
     
  17. 66monaco

    66monaco Gearhead

  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei taida olla viel saatavilla.
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Holleynkin pakko tiputtaa hintoja näköjään. Kilpailu rupee olemaan niin kovaa noissa. Monta samanlaisilla ominaisuuksilla olevaa valmistajaa markkinoilla, et hinta ratkaisee paljon.
     
  20. 440Mag

    440Mag Gearhead

    [​IMG]

    Mitä ootte tehneet tai miten korjanneet tommosen katkenneen korvakkeen? Yhdessä lohkossa mulla samanlailla katki.
     

Kerro tästä muillekin!