Lämpimänä ei käyntiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Tonmar89, 23.6.2016.

  1. Tonmar89

    Tonmar89 1st gear

    6.2d pyörittänyt starttia melko laiskasti (startti vaihdettu about 5500km sitten, samoihin aikoihin myös akku) johdot olevinaan tarkistanu että kaikki on kunnolla kiinni. Kylmänä kun laittaa virrat päälle niin hehkuttaa normaalisti ja lähtee kyllä käyntiin hyvin mutta ensimmäiset kaksi pyörähdystä todella laiskasti ja sit pari nopeampaa ja tulilla on ja käy todella nätisti, ajossakaan ei mitään ongelmaa liikkuu hyvin ja käy tasaisesti. Lämpimänä ei tietenkään hehkuta mutta ei kyllä käynnistykkään vaan pyörittää starttia todella laiskasti eikä edes lupaa lähteä. Lueskellu oon että on ollu vikaa märkä päässä, akussa tai startissa. Mutta kysymys kuuluu että mitä kannattais ensimmäisenä kokeilla jotta syyllinen selviää?
     
    Muokattu: 23.6.2016
  2. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    itse iskisin lisä/varaakun kaapeleilla kiinni ja kokeilisin auttaako.
     
  3. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Aloittaa kannattaa mittaamalla akkujännite startatessa jos se ei notkahda niin sitten jännitehäviöt akulta startille. Sais sen tietysti lähtemään käyntiin jos huijais lämpöanturia että hehkuttaisi lämpöisenäkin, mutta varsinainen syy lienee se ettei pyöri tarpeeksi lujaa. JOs jännite akullakin notkahtaa niin sitten on joko akku sökö tai starttissa vikaa joka aiheuttaa liian suuren virrankulutuksen.
     
  4. PAZI

    PAZI Gearhead

    Omassa helpotti starti laiskuus kun laitoin lisä maadotuksen koneesta runkoon ja rungosta akkuun.
    kokeile liruttaa kylmää vettä pumpun päälle josko lähtis kuumana käyntiin.
    pitäs auttaa jos löysä pumppu.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ton voi tehdä myös huono kontakti starttisolkussa. Sen saa "korjattua" kun purkaa sen ja putsaa vastinpinnat. Samalla kannattaa laittaa startinpäähän uus kaapelikenkä ja tinaamalla johto siihen ei pelkästään puristamalla. Väljä märkäpää ei jarruta pyörimistä.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Joko se hiljan vaihdettu startti on jo rikki (tai ollu heti huono), tai sitten tosiaan sähkö hukkuu välille., jos akut on ehjät. Johdot ja liitokset perusteelliseen syyniin.
     
  7. Tonmar89

    Tonmar89 1st gear

    Ongelma taisi selvitä eikä ollut isosta kiinni kun katsoi tarkemmin jonkun entisen omistajan virityksiä! Rupesin tutukimaan akun maadoitusta runkoon joka on kontissa ainoastaan ja katsoin että joo ohan tuossa ihan mukavan paksu kaapeli mutta kun otin kengän pois ja kaapelin siitä niin muutama perkele pääsi valloilleen kun oli jotain paksuja jäykkiä lankoja se kaapeli enkä edes googlella löytänyt sellaista kaapelia mutta totesin että se ei ainakaan maadoituksessa toimi kunnolla. laitoin kaksi parempaa kaapelia ja startti on sen jälkeen pyörinyt niinkun sen kuuluukin pyöriä ja lämpimänäkin lähtee käyntiin jo normaalisti.
     

Kerro tästä muillekin!