Lintta capricen kunnostus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Rampe92, 15.6.2016.

  1. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    [​IMG]
    [​IMG]
    Eli aattelin pistää hieman tänne juttua tuosta omasta sikalintta projektista. Tuostahan viime vuoden elokuussa sano väkivahva 307 sopimuksen irti nii jäi seisomaan. No alku vuodesta sain inspiksen ja aloin etsimään uutta voimanlähdettä tuohon vaihtoehtoina chevy 305 tai 350. Tarkoituksena myös päivittää turbiinin stalli ja perävälitys.

    No läheltä löytyi edullinen 305 johonpäädyin ja kävin hakemassa tallille. Koneen haettuani otin ensinmäisenä kannet pois ja totesi pyttejen olevan hyvä kuntoiset ja kelpaisivat sellaisenaan. Lähempi tarkastelu koneeseen paljasti kampurassa aika moisen pitkittäis välyksen ja myös jakopään ketju oli venähtänyt. No kattelin tuolta rockautosta noita jakopäitä ja laakeri settejä totesin että eiku sieltä koneen re-ring setti tilaukseen myös vesipumpun tilasin samalla, jakopää löytyikin kaverin hyllystä.
    No osat oli kotona 10päivässä eli mielestäni suht nopeesti kun tulivat kuitenkin halvimmilla posteilla. Ainut miinus ettei tuota vanhan mallisen koneen re-ring settiä ollut listoilla niin otin uudemman koneen sarjan joka oli myös puolet halvempi. Jouduin kylläkin tilamaan takastefan erikseen, mutta männänrengas settiä en muistanu ottaa erikseen kun noissa on uudemmassa leveemmät öljyrengas urat. Tosin tästä unohduksesta tuskin tulee haittaa kun aloin miettimään jos tilais flat top männät ebaystä kun sarja oli halvimmillaan mielestäni 150€ nii ei olis paha investointi. Kansiksihan mulle tulee tuohon 64cc palotiloilla olevat rautakannet. Koneesta olis tarkoitus saada noin 200hp takapyöriltä mielellään enemmänkin mutta tuon lopullisen tietää vasta joskus.
    Pistetääs muutama kuva tästä projektin varrelta.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Tässä vaiheessa kone oli purettu ja nyt vaan mallailtiin väri yhdistelmää.

    [​IMG]
    Tänään sovittelin konetta paikoileen että sain merkattua rungonpuolisten kiinnikeiden paikat. Yksinään aika v-mäistä touhua. Mutta nyt kone istuu nätisti paikalleen. Huomenna jos sais nuo rungon puoliset korvat kiinni runkoon niin ois valmista.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Tulipahan tuossa aikani kuluksi pellitettyä takinmaiset sivulasitkin umpeen. Omaa silmää tuo miellyttää ainakin.
     
    Muokattu: 15.6.2016
    juha745 ja Ässä. tykkäävät tästä.
  2. juha745

    juha745 Gearhead

    Takasivulasien pellitys on kyllä tyylikästä! Omassa käyttökustom-Volvossa kanssa sama temppu tehty.
     
  3. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Jaahas tänään saatiin taas hieman tehtyä tallissa. Nyt kone sovitettu lopulliseen paikkaan ja korvakkeet hitsattu runkoon. Tulipahan myös väsättyä sellanen kansien työstö pöytä misä pystyy kantta pyörittää 360 astetta. Ja tuli pari David Vizard'sin kirjaakin tilattua.
     
  4. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    [​IMG]
    Tommonen tosta kansitelineestä tuli
     
  5. Edistystä?
     
  6. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Ei hirveesti ole tapahtunu ton pukin teon jälkeen.
     
  7. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Jaahas taas jotain saatu aikaiseksi tallissa. Tuli tossa semmonen päähän pisto että noi takakaaret ovat liian ylhäällä että ne on saatava alemmas. No eiku paikalliseen rautakauppaan hakemaan tarvikkeita ja tekemään. [​IMG]
    [​IMG]
    Tuossa hieman sovittelua.
    Ja eiku hitsi käymään.
    [​IMG]
    Ja tuollanen siitä tuli vielä tarttee pakkeloida ja tehä toinen puoli.
    Eiköhän tällä viikolla nuo kaaret valmiiksi saa. Koneellehan ei ole mitään edistystä tapahtunut, mutta nyt ois tarkoitus kunnon porttaus & kiillotus sarja tilailla että saa kannet eteenpäin. Tällä tai ens viikolla tarkotus myös tilailla koneeseen männät ebaystä nii sais alakerran kasailla.
    Tässä kun on ehtinyt olut tölkin kanssa visioimaan tuota autoa niin vielä ois pieni mattolaituri tarkoitus tehdä ja takavaloiksi tulee 59 cadilacin bullet tyyliset lamput kaksperpuoli tietysti. Noita kun uus tuotantona saa 29e/kpl ebaystä pohjineen. Tarkotus ois toi tankkauskin piilottaa johonkin tuosta alkuperäseltä paikalta. Ja joitain muokkausta varmasti keulallekin teen.
     
    12345678910 ja hevimies tykkäävät tästä.
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tee siitä keulasta 68 Camaron "sokkomaski" - tyylinen?
    [​IMG]
     
  9. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mun mielipide on että farmarin lokasuoja on parhaan näköinen tehtaan jäljiltä. Mutta katsotaan nyt ensin lopputulos ja arvostellaan vasta sitten.. ;)
     
  10. juha745

    juha745 Gearhead

    Tykkään ite kyllä tosta takakaarien muokkauksesta! Aina jotenkin hienompi jos takarengas on vähän piilossa. Tankkauksenhan sais kätevästi(?) piiloon yhen bullettivalon taakse jollain saranahelvetillä? :cool:
     
  11. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Jahaas ei hirveemmin oo tääkään edistynyt muuta kun tuon kaaren sain valmiiksi ja muita pikku ruoste hommia tehtyä alta pois. Aikaa menny enemmänki muihin hommiin. Tarttis nyt vaan saada tilattua nuo männät tuohon koneeseen et pääsis kasailemaan alakerran loppuun. No kaverilta käbin hakee 2 1/2 tuuman rosteri putken pätkät josta tulee kylkiputket. mutta eihän tässä kiire vielä ole:) Miettisin tossa jos tähän investois ilmapussit jossain vaiheessa toivotaan että rahat riittäis jo tänä talvena tuohon settiin, mutta pistään tuo nyt ainakin ensin muuten kuntoon.
     
  12. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Jaahas auto saatu ajoon jo jääny vain tämän päivittely vähän unhoksiin
    [​IMG]
    Tulipahan asennettua kattoluukkukin tähän. Yllätykseksi ei edes vuoda.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ja täytyyhän autossa kunnon mattolaituri ja tervattuna tottakai.
    [​IMG]
    Vähän kuvaa koneestakin.
    Vielä ois kaiken näköstä pientä niinkuin noi takavalot ois tarkotus jossain vaiheessa vaihtaa niihin bulletteihin.
     
    H-V ja juha745 tykkäävät tästä.
  13. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Saat koneestasi ainakin sen 250hv, kunhan ruttu on kympin kieppeillä, nokka joku 264-262 asteinen, siis 0.127mm nostosta, eli 0.0050" Kansista on sitten paljon kiinni tuleeko 200 vai 300, kun kansiremontin teet, niin porttaat samalla vähän kansia, ja sitten joku performer rpm imari, niin kyllä kulkee.

    Varsinkin, jos meinasit turbiinin stall speediä nostaa, mikä onkin yksittäisistä toimenpiteistä eniten kiihtyvyyttä antava toimenpide.

    Vaikka kone on vain 305, niin kyllä hyvillä kansilla siitä saap 300hp kampuran päästä.
     
  14. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Halvalla jos haluaa, niin ebaystä männät, joilla ruttu kymppiin. Virtanen hiomaan nokkaan 0.1mm sen 260 astetta. porisin miehen kans tosa yks päivä ja se meinas, että perusympyrästä poistettu milli tekee yhteensä 20astetta aukioloaikaa, en kyllä nyt muista kuollaksenikaan paljonko nokista voisi hioa, 2mm tekisi jo 40 astetta. Sitten porttaat kannet itte, järkeä käyttäen. Lue vaikka joku kirja aiheesta, niitä on monia hyviä. käytetty rpm-imari ja 600cfm vacuumikaasari, stalli sinne 2000rpm, niin halvalla saa jo ihan hyvän suoriuskyvyn.
     
  15. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Tainnu sullakin nyrjähtää noi Bilteman? rullakot Capricen alla?
     
  16. hevimies

    hevimies Gearhead

    mulla kanssa capricen alla noi rullakot antautui. pitäs varmaan lattarautaa vetää päälle lappu jolla sais noi pyöräparit tuettua. pyöräkotelot kyllä näyttää tosi hyvälle :D
     
  17. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Kyllä noi ainaki kesti hyvin en tiedä mistä joskus kaveri hommannu
     
  18. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Jaahas kestihän tuo kone muutaman viikon. Elikkäs samutin ihan normaalisti ja kun yritti uudestaan käynnistää myöhemmin nii kone oli leikannu kiinni eikä pyöriny kampuran päästä eikä vetolevystäkään. No hirveen vitutuksen saattelemana auto työnnettii talliin. Onneks löytys tallista toinen lohko joka oli koneistettu ja uudet laakerit, männän renkaat ja tiivisteet löytyi omasta hyllystä. Vanhasta koneesta ei tarvinnu ottaa ku kannet tohon koneistettuun lohkoon johan sitä ens viikol pääsis taas ajamaan.
    Ja tuli sitä uus ilmanputsariki asennettua tossa just ennen kiinni leikkaamista.
    Tässä taas kuvia ku ne ovat niin kivoja.:p
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  19. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    No mikäs sen nyt hajotti?
     
  20. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Ei oo tietoa muuta ku alakerta jumissa ja öljyä oli kadonnu 1-2litraa johonki en oo jaksanu purkaa enempiä ku oli tallis koneistettu lohko joho oli uudet laakerit ja männänrenkaat nii pistän sen nyt kasaa
     

Kerro tästä muillekin!