HA-vanin muutos PA:ksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja M, 3.1.2016.

  1. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Kohta saa ajella muiden mukana...pakujen alennetut nopeudet jäänee pois..... :wink:
     
  2. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Saiskos tähän jonkin tietopaketin tosta nopeusrajoitus muutoksesta?
     
  3. voittol

    voittol 2nd gear

    Matkailuautoksi muutossa ei mitään kovin kummallista ole, jos tekee vaan sillai veronkierto malliin, mutta jos pitää kattokorotus panna jolloin sisäkorkeus tietyllä alueella 190senttiä , niin silloin kyllä useimmilla pääsee poru.
     
  4. Mustarauta

    Mustarauta 2nd gear

    Siis tässähän nähdään kuinka hölmöä koko touhu on Suomessa?
    Muualla maailmassa voi ajella jos jonkimoisilla laitteilla mutta kun täällä verottaja ja virkakoneisto pääsee temmeltämään pykälien ja lakiensa kanssa niin eivät tiedä itsekkään mitä ovat tekemässä?No autoilijoita ja ihmisiä kiusataan eri tavoin mutta Suomessa se on ennemmin sääntö kuin poikkeus!
     
  5. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    No milloinkohan se Mr kuutiokuitunen eläköityy kiusaamasta suomalian autoilijoita.

    Ihan totta toi edellinen kirjoittaja kirjoittaa, ei pysy tavan tallaaja eikä virkamies perässä missä laissa mennään mutta eipä tuota pettymystä kun ajattelee kaiken tekemisen ja rakentamisen pääsääntöisesti olevan kiellettyä eipä tule silloin pettymystä vaikka SSS-hallitus kehuukin että pitää keksiä uusia innovaatioita, tekisivät edes vanhatkin lait ajantasalle ja tulliviranomaiset ruotuun autoverokin on kuin lottopallopeli arvotaan vain mitä se tarjoaa ja virheitä ei uskalleta eikä osata oikoa.
    Eu on tuostakin jotain sanonut ja tuominnut mutta eihän se näille viranhaltijoille mene jakeluun.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nojo mutta yleisti ottaen varmaan 80% vaneista sisältää kovat penkit takana tai otteessa jos seinä pois.

    Diesel hlöautovani onkin sitten jotain hienoa :rotfl:
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Onkos kukaan nähnyt sitä maasturia jossa oli tarkalleen kuitusen kuution korkeus ja mittaus pistehhän on kirjattu millien tarkkuudella joten tuppervare kulho kattoon sikaliimalla ja johan on paku maasturi sulla :poff: :odroll:
     
  8. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Eikös se k***äkuitunen jo jäänyt eläkkeelle? (toivottavasti)
    Edes Trafissa eivät osanneet sanoa että voiko matkailuauton vm.87 muuttaa lavapakuksi. Eikös noinpäin pitäisi mennä ilman verosanktiota?
     
  9. pas2

    pas2 Gearhead

    Jos on verovapaa matkailuauto niin on veroseuraamus, jos on alennetun veron matkailuauto niin saattaa olla veroseuraamus.
     
  10. wili

    wili 3rd gear

    Jos henkilöauton (maksettu täysi vero) muuttaa matkailuautoksi niin sisäkorkeudelle ei ole vaatimuksia.
     
    bandit_1 tykkää tästä.
  11. aesvi

    aesvi Gearhead

    Juupa juu, näiden kanssa sitä "taivutellaan" aina vaan.

    Nuorena miehenä sain enoltani Kleinbussin, siis henkilöauton istuimilla. No sitten tuli 70-luvun puolivälissä henkilöautoille käyttömaksu tai mikä se silloin oli. No minä kysäisin katsastuksessa, että "Miten tästä saa pakettiauton?", jolloin katsuri ihmetteli: "Noinpäin ei vielä kukaan ole kysynytkään!" :).

    Seuraava autoni oli Transit-paku. Tein siihen vanerivuorauksen ja otin kesäisin väliseinän pois ja tilalle laitoin pari lautaa, että tuli vaadittava 20 cm korotus tavaratilan ja ohjaamon välille. Pidin tavaratilassa tilapäistä yöpymistä varten hetekanpuolikasta, jonka alla oli hyvä säilyttää työkaluja laatikoissa.
    No kerran katsastutin sitä Ylivieskassa. Katsuri ajoi koelenkin pihalla, pysäytti, käänsi päänsä taaksepäin, mietti hetken ja totesi: "Tästähän pitää maksaa autovero, kun on vuoraukset ja kalusteta ja väliseinäkin puuttuu - minä olin eri mieltä.
    Niin tiukaksi meni, että hän kutsui paikalle aseman päällikön, jonka kanssa katseltiin sivuovesta sisään ja selitin, että irtonainen sänky on matkatavaraa ja väliseinän tilalla on vaadittava koroke - päällikkö oli samaa mieltä ja käveli pois. Minä hyppäsin autoon ja ajoin pois - katsuri jäi pihalle seiosomaan "äimän käkenä". :)

    Nyt on viimeiset 17 vuotta ollut tuo kuorma-auto vani ja edullisella käyttövoimaverolla mennään.
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Tää kiinnostais toisaalta itteekin


    Alkovillisesta asuntoautosta kori poikki 1m hytin takaa, apparin penkin taakse vessa ja takarungolle auton/kuljetuslava

    Ois punkka hytin päällä ja vielä 6m lavaa, kantavuuskin riittäisi kun taitaa alkaa saamaan jo älyllisellä hinnalla niitä fiat;teja missä on teliakseli takana ja omaa painoakin jo +3000kg

    Oikeen hyvin jos tekisi, niin umpiosastoksi se perä ja ulkopellit vaan paikalleen putkikorille
     

Kerro tästä muillekin!