Nokan valinta 351 cleveen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja laitinen88, 17.7.2016.

  1. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    Kysyisin viisaammilta mikähän nokka vaihto ehto olisi edes suunnilleen sopiva.

    Auto ford fireline 500 1970 noin 1650kg

    351c
    2v open chamber kannet 77cc
    Männät speed pro l2348f03 -12.1cc
    Imusarja perfomer alu (idle-5500)
    Kaasari 750 vacuum
    C4
    Perä joko 3.00 tai 3.25
    Ja ikäväksi vakio turbiini.

    Kovaa kisamoottoria ei olla hakemassa yms. Nokka joka sopii noille puristuksille (10.5) ja vakio turbiinin kanssa tosiaankin edes jotenkin. Kattelin noita 2000rpm alkavia nokkia mutta niitäkin on montaa erillaista.

    Mielipiteitä ja ajatuksia saa esittää. Kiitos :)
     
  2. Keränen

    Keränen Gearhead

    Jos on 77cc kannet ja -12.1cc männät niin laskureiden mukaan puristus pyörii jossain 8 paikkeilla. Itsellä on 302:ssa(9 puristukset) Comp Camsin 252h nokka ja pois en vaihtais. Sama paino kuin sulla mutta harvempi perä.
     
  3. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    Tarkoitin pattipää mäntää :D
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ilmeisesti bensalla tarkoitus ajaa, niin puristussuhteen ja voimansiirronkin huomioon ottaen dynaamisen puristussuhteen (ja detonoinnin) kurissapitämiseksi täytyis olla nokka jossa imuventtiilin sulkeutuminen olis jossain lähellä 70 astetta ABDC.

    Nykyaikaisista nopeaprofiilisista nokista ei oikein löydy ihanteellista tuotetta, jolla kaikki toiveet toteutuisivat. Jos otat alhaalta heräävän ja muutenkin kokonaisuuteen sopivan, voi tulla kilistelyongelmia ja jos taas niin pitkällä ajoituksella että dcr on tarpeeksi alhaalla, ollaan sitten jo kovin tänttäränttä-alueella ja huonoilla alipaineilla yms.

    Clevelandissa kun on keinujen vipusuhde peräti 1.72, voi nokkakin olla vähän hidasprofiilisempi jossa perusasteita reilusti mutta .050" maltillisesti ja silti tarpeeksi nostoa.

    Sellainen vois olla vaikka Elgin E954P, 292/302, 214/224@.050", nosto .512"/.538", LSA 112.
    Tällä dynaaminen ruttu jäisi alle kasin.
    Tai vielä astetta miedompi E953P (sama kuin Edelbrockin 2172) 282/292 asteinen.
    Tällä dynaamista n. 8.2
     
    Muokattu: 18.7.2016
  5. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    Mites tällänen käy kun varastossa ois crane 524551?

    Tai melling mtf-2
     
    Muokattu: 18.7.2016
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuo Melling on sama kuin nämä Elgin ja Edelbrock joita ehdotin tuossa edellisessä, sopii hyvin sun vakioturbiinin ja perävälityksen kanssa.
    Crane menee vähän yläkanttiin ton kokonaisuuden kanssa.
     
    laitinen88 tykkää tästä.
  7. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    Suuret kiitokset :)
     

Kerro tästä muillekin!