Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. tst

    tst Gearhead

    jake81 tykkää tästä.
  2. jake81

    jake81 Gearhead

    Ite en läjde kokeileen mut kuulin tänään yhdestä ukosta mikä tekee kuulemma melkoisia ihmeitä lohkojen ja kansien kanssa.
     
  3. jarski83

    jarski83 1st gear

    Hei. Minunkin pakko häiritä ammattilaisia mokomalla pikku asialla. Olen vielä aika keltanokka näiden jenkkien kanssa....
    Minulla ensimmäinen jenkki (suburban -96 diesel) ollut viime elokuusta asti ja nyt pientä nykimis ongelmaa. Tasa kaasulla ajaessa n. 80-90 km/h tuntuu aika-ajoin nykäyksiä, ei ole vikojamuistissa, siirtopumppu pumppaa (laskin hanasta 3l ainetta) ja auto kävi hyvin koko ajan. Kestää kiihdytellä lappulattiassa, siellä ei tule ongelmia. Nyt oon pannu merkille välillä tulee kiihdyttäessä mustaa savua, ei ole aikasemmin tullu. Siirtopumppua epäilin koska öljynpainemittari hurjii välillä, käy melkein tapissa joskus... Vakkari päällä en ole nykimistä huomannut. ??
    Autosta tietoja: suburban 6.5td 4x4 vm-96 ajettu 183t mailia, melkolailla orkkis kunnossa. Tuotu jenkeistä 2005 suomeen ollut suomessa ennen minua yhdellä omistajalla sen 10 vuotta, syöttöpumppu uusittu joskus 100t mailin kohdalla, samalla se boxi laitettu keulaan viileään paikkaa, turbo korjattu parivuotta sitten ym... pakoputkessa vielä kattikin paikallaan... alipainepumppu alkaa olla sökö, ei jaksa joutokäynnillä pitää hukkaporttia kiinni...
    Mut se nykiminen tasakaasulla ajettaessa?
     
  4. tst

    tst Gearhead

    Kokeile piruuttas laittaa rl2:sta tankkiin. Sen alipainepumpun voi heittää menemään.
     
  5. jarski83

    jarski83 1st gear

    Pitääpä kokeilla. Oon suunnitellu sen katin viskaamista samaan vatukkoon sen alipainepumpun kanssa, eiköhän se putki ahdista riittävästi ilman sitä kattiakin.
     
    jake81 tykkää tästä.
  6. jake81

    jake81 Gearhead

    Sopiiko trukki mallin ja vani mallin lohkot ristiin, tai lähinnä sopiiko vani mallin lohko subbeen?
     
  7. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Ei oo tietääkseni mitään eroja lohkoissa. Ainoastaan kansissa, vani/hummeri malleissa voi olla 60 asteen kulmassa olevat imusarjan kiinnityspulttien reiät. Ymmärtääkseni sillon jos on turbo kansien välissä kun tavalliset 90 asteen kulmalla olevat pultit ei mahtuis paikoilleen.

    http://zetan.cc/van/65diesel/Portland-20111230-00019.jpg
     
  8. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Mitähän pentelettä. Eikai 6.2D ole olemassa nokka-akselille alikokoisia laakereita? Sovitin uusia nokan päälle niin nehän on helkkarin väljät, ihan heiluu siinä paikoillaan. Vanhat laakerit on ihan liukuväljät, näppituntumalta joku 0.02mm. Laakerit on Sealed Power 1496M eli pitäs ihan oikeat olla.

    Ja vinkkejä männätapin sokkien asennukseen? Meisselin ja kaikenmaailman tappien kans sormet verillä tappelin ja näköki ois pariin kertaan lähteny ilman suojalaseja..
     
  9. jake81

    jake81 Gearhead

    Eikös vani mallissa ole joku kiinnitys piste ja turbon öljylähto nostajalaaksossa?? Kansien erot nyt ei haittaa kun on tulossa vanhasta.
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onkos -94 mallin subessa oma sulake ilmastoinnille?Missä sijaitsee?
     
  11. border013

    border013 1st gear

    Mulla oli sama homma avalanchen kanssa. Ledeillä (takavaloissa) ei cruise toiminu. Vaatii kai vastuksen että pelittäs. Aika erikoinen ominaisuus...
     
  12. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Joo laitoin vastuksen ja sitten alkoi pelaamaan.
     
  13. jermu88

    jermu88 2nd gear

    Rupes kans vakkari toimiin subus takkuilematta kun poistin edellisen tekemät kolvaus viritykset ja laitoin orginaali umpiot/polttimot tilalle.
     
  14. jar

    jar Gearhead

    Ostin tollasen ja kun kontti tulee Suomeen niin voi kommentoida millainen ostos oli.

    Optimizer lohkoakin harkitsin, mutta ymmärtääkseni se ei mahdu 4-vedossa etuperän / muun voimansiirroon päälle.
    Tukiraudat vaan lohkoon, jos niillä kestäis halkeamatta :)
     
  15. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Ymmärtääkseni Optimizer on mitoiltaan samanlainen kuin GM:n lohkot. P400 ei mahdu nelivetoon koska öljypohja ottaa etuperään kiinni, vaatii custom öljypohjan tai korotushommia.

    Viikonloppuna ehdin vähän sovitella noita tst:n tekemiä rautoja

    [​IMG]

    -Öljypohjan sivuissa oleville pokkauksille vasarointi
    -Öljytikun kohdalta raudasta parin millin hipsu
    -Ykköspukin mutterereista kantaa vielä
    Osuu öljypohjan nurkkaan joten sitä ei saa oikein vasaralla sopimaan. Kokeilen jyrsiä noiden muttereiden kohdalta 7mm matalemmaksi jollon pitäs just ja just mennä. Oliks niin että toi öljypohja on kokonaan kakskerroksista peltiä? Joskus luin että ois tosi vittumainen hitsata.
     
  16. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead


    Äkkiä tutkimalla -00van lohkoa->97 suburban niin en eroja löytäny vani lohkossa on turbon paine ja paluu vaan tulpattu.
     
    jake81 tykkää tästä.
  17. onoff road

    onoff road 2nd gear

    Tuli ostettua tuollainen "pikku" harrasteauto eli k3500 -96 piiitkällä hytilla (crew cab) ja lavalla.
    Olen nyt tekemässä tuohon huoltoa ja pari juttua mietityttää. Eli kuinka monta rasvanippaa tuosta pitäisi löytää ja onko jakolaatikko samaa öljytilaa vaihteiston (4L80-E) kanssa. Jakolaatikosta löytyy kyllä tyhjennysroppu, mutta ei täyttö proppua...
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No ei ole samat öölit ja on siinä jakiksessa myös täyttöproppu.
    Ja noi öölipohjat on vaihtokelpoisia 4-vetoon sellaisen pohja, ei tarvii mitään kustomia.
     
  19. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Ei varmasti mene P400 koneeseen mistään muusta 6.5 koneesta öljypohja, siinä on ihan erilainen alakerta. Kaikki laakeripukit on toisissaan kiinni eli se on yhtä isoa jöötiä koko hommeli
    [​IMG]

    Heathilla on kyllä näköjään sopivaa öljypohjaa http://shop.heathdiesel.com/P400-65L-New-Engine-p400.htm
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo sorry tohon jatkohelmaseen ei sovi vakiot, Morosolta löytyy siihen 4vetosiin sopiva.
    Mutta noi optimitserit sun muut joissa on "hummerin" öölipohja niin sen tilalle sopii orkkis.
     

Kerro tästä muillekin!