Olssi taitajaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja 0rs0n, 16.4.2015.

  1. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    Vielä muuten sellanen kysymys, että olisko kannattavaa olla jousiprikat vetolevyn ja turbiinin pulteissa?
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kierrelukitetta mieluummin.
     
  3. Väne

    Väne Gearhead

    Ihan oikein tuo on kytketty, on vain chevy mallin kaasari niin on vähän oudon näköinen.
     
  4. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kiitos Väne kannattaa tarkastaa, olin näkevinäni että letku lämmönvaihtimelta menee kaasarin alipaineliitäntään,

    Eli jos näin väärin Rockpatrol ja jso se menee siihen rikastimen lämpökierukalle kuten kuuluukin, niin sorry.
     
  5. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    Vetolevy kuullosti ehjältä ja ääni kuului vaikka turbiini oli irti.

    Perjantaina pitäs tulla uudet keinuvivut ja pukit.
    Nyt kun tollanen vajaa 200 kilsaa tänään ajanut niin parhaiten ton äänen kuulee 500-2000rpm alueella veto päällä. Ääntää se kyllä parkilla ja vapaallakin.

    Muttajoo, palataan astialle kun on osat vaihdettu.
     
  6. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    Käytetty pari sekkaa ilman venakoppaa.
    Todella puhdasta ja öljy kulkee niinkuin pitääkin(ja runsaasti). Yksi tukisilta on vähän "eriparia"
    Otan kuvan.

    Seuraavaks räknäämään suojaa ja kuuntelemaan letkulla löytyykö varmaa lähdettä.
     
  7. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    Noniin. Tässä muutama kuva. yksi tukisilta näytti tältä. Murtumassa?
    [​IMG]
    [​IMG]
    Sadepilvet yllätti ja piti pistää paketti kasaan.
    Öljyä tullee:
     
    Muokattu: 11.8.2016
  8. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Tosta katkeavast tukisillasta sen verran että joskus muinoin mulla oli AMC:n kutonen ja siitä oli useampi tuki poikki muttei haitannut mitään.
     
  9. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    Kaikki tönärit ja keinut tuntu muuten olevan ihan tiukalla, ei mitään välyksiä.
    Olisiko sitten ns vanha nokka/uudet nostajat episodi menny pieleen.
    Pyörii kyllä tasasesti ja veto on tallella. hmm.
    Kuitenkin alakerrassa vika.
     
  10. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    Jos tossa on nokka paska, niin voipi ehdotella tuohon sopivaa.
    Eli kannet ovat ne surkeimmat, 8: sit mutta porttaustyötä on tehty ja laskettu
    Pakopuolelta löytyy valusarjat, niitä en rupea vaihtamaan peltisarjoihin(ellei jollakin ole deltaan käypäsiä ja valmiiks muokattuja)Pienempi starttikin pitäs löytää siinä tapauksessa.
    Imusarjana edelin tuotos(mistä ei tietääkseni paljoa mitään hyötyä ole)
    Kaasarina q-jetti
    Peränvälitys 2:41 ja turbiini vakio. Loota th350.
    Tämänhetkinen kulku ei päätä huimaa tietenkään kun paikaltaan lähtee, mutta siitä 60 km/h ylöspäin vetää jo oikein mallikkaasti.

    Toiveena nokalle olisi se, että alavääntöä sais olla lisää, tarkoitus ei ole kierrättää yli 5000.
     
  11. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    Noniin. vika löyty.
    Dampperista päin kolkottaa, eli alakerrassa laakerivikaa. Jonkunverran tuntui välystä kun veti dampperista. Moottoriexpertit ja sellaset joita vois kiinnostaa moinen homma niin ottakaa yhteyttä.

    Auto pohjois-savon alueella.
     
  12. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    Voisiko dampperi pitää moista ääntä sittenki? jonkuverra lenkottaa. Nyt tulee taas tätä videonpaskaa. käynpä kuvaamas.
     
  13. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear



    Siinäpä se.
     
  14. SauliK

    SauliK Gearhead

    kuulostaa aivan takomänniltä :D

    oisko se sittenkin männäntappi tai kangen laakeri, eikös kangenlaakeri tapauksessa ääni pitänyt voimistua koneen lämmetessä? jotai tälläista muistelen

    suodattimen avaaminen varmaan kertoo jotain jos et ole ihan vasta vaihtanut?

    niin tuo dampperihomma vielä että tuntuiko että dampperi on väljä itsessään, väljä kampiakseliin vai oliko kenties kampiakselissa reilu päittäisvälys? luulen että koko akselia ei helposti jaksa edes nytkyttää tarpeeksi voimakkaasti vaikka siinä reilu päittäisvälys olisikin
     
    Muokattu: 14.8.2016
  15. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    Kyllä se kampura pitkittäissuunnassa omaa välystä, ainakin siltä se tuntui. Tämä myös vahvistaa sen että vaihde päällä kolina kuuluu vielä selvemmin.

    Tuohon ei varmaa -->86 uudemman oldssin 307 dampperi käy?
     
  16. SauliK

    SauliK Gearhead

    dampperi irti ja kone käyntiin hetkeksi? mulla ainakin omista vehkeistä on dampperi lähtenyt aikalailla vetämällä irti, varsinkin kiinan dampperi
     
  17. pesälä

    pesälä 2nd gear

    veikkaisin kk laakeri vikaa. onkos tosta paha ottaa pelkkä öpohja irti?

    ps. kuullostaa aika dieseliltä :D
     
    Rockpatrol tykkää tästä.
  18. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    Pitänee kokeilla ilman dampperia. Viimeinen toive, bensapumppu oli aluks mielessä mutta eipä tuosta perus supsutusta enempää kuulunu.

    Kyllä se kone pittää irrottaa. Dieselin öljypohja. Koneremppaa koneremppaa.. Öljyvuodot samalla kuriin.

    Ekaksi pitänee kuitenkin etsiä jostakin jenkkifarkku persiin alle talveks :D

    Vielä mietinnässä sekin, että rupeaako itse vai antaako ammatilaisten hoitaa konerempan..
     
  19. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear


    Niin, tämä auto tuli hommattua ja mainittiin konerempasta, alakerta laakeroituna ja jotai öljynkierrolle tehty? mutta joo. Oliskohan itse joku 250km ajettu ja tässä tilanteessa ollaan.
    Öljyjä ei oo tullu vaiheltua, joku about litra vaan tullut lisättyä. Vuotaa öljypohja aika pahasti.
    Oikeestaan kone on melkein jo nyppästävä irti ihan vaan tiivisteiden uusimista varten.

    Pikaisella kuukletuksella toi 307 oldsin dampperi kävis tähän 350 koneeseen. Sattus olemaan vielä yks 307 mikä pitäs yhen farkun keulalta ottaa pois, siitähän se dampperikin joutais.

    Ääni vain koveni kun otti eka laturin hihnan pois ja sitten tehostimen. Ei suinkaan huminasta. Näköjään kun oli ns "vetoa" kampuran hihnapyörään päin niin se hiljentikin sitä.

    Kokemus koneista on melko pientä, kansipahvin vaihtoihin se melkein jää.
     
  20. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    Dampperi ei vetämällä sattunu lähtemään. Kehnossa kunnossa kyllä on. Oiskohan sittenkin vielä mahollista että konerempalta vältytään.

    Ehoteltkee hyvää ulosvetäjää?
     

Kerro tästä muillekin!