Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. tst

    tst Gearhead

    Varmaankin joku sähköhäiriö oli, kyllä sen sammumisen hoitaa parikin solenoidia mutta tuollaiset:
    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Huolto/Letkupihdit-2000023860/
    on kyllä kätevät moneen muuhunkin, letkun katkaisusta tulee turhan paljon työtä ja sotkua.
     
    jake81 tykkää tästä.
  2. jermu88

    jermu88 2nd gear

    Olis melko huippua jos löytyis ☺
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tää homma kannattaa sitten oikeesti tehdä, jos aikoo itse auton pitää. Rassasin tänään ko. yksilön toisen puolen auki, mikä muuten on vielä pelliltään ehyt. Se paska on asettunut niin hyvin, ettei rautalankarassi jaksa upota. Pyyhkijän sulasta se jousilatta alko pikkuhiljaa menemään, kun syötti alta paineilmaa ja ylhäältä kuumaa vettä kaveriksi. Takareuna aukes ensin, mutta kyllä sisäjäykkääjän etupuolellakin mahtui vielä litra vettä makaamaan sen paskan päällä kun sitten viimein sai rassin läpi. Ja tulihan sitä rapaa ja muuta roskaa ihan iso kasa mokomasta välistä. Maaliahan sinne ei pääse korjaileen, mutta eiköhän koteloöljyillä saa lisäaikaa ihan kivasti.
     
  4. rkr

    rkr Gearhead

    Sitten talvikauden aloitus, pitäisi hommata uudet renkaat ympärivuotiseen ajoon. Viimeiset 8 vuotta on Subussa pyörineet Bridgestone Duelerit ja ovat olleet ihan kohtuulliset. Mitäs renkaita kannattaisi tänä päivänä katsella ja mistä? Tuo 123 luokan kantavuus vaatimus tuntuu karsivan tarjontaa aika lailla.
     
  5. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Mulla on vajaavetosessa Subbarissa ollu Nokian Rotiiva AT - renkulat ja ihan oon tykänny. Tosin en ole ko renkailla ihan umpitalvella ajanut, etten osaa talviominaisuuksista juurikaan kertoa.

    Vianorin verkkokaupasta omani ostin ja miljoonia maksoin. Ei harmita. Hjuvat gummit on.
     
  6. jermu88

    jermu88 2nd gear

    BF All-terrainit ainakin omassa subukassa toimineet hyvin.

    Ainut kerta ku tuntu liukkailta oli kun ajo täysin peilijäällä, siitäkin selvis nelkulla komiasti.
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Nokian Hakkapeliitat ja hyvin on pärjänny C20 takavedolla. Tosin kerran meinasin jäädä jumiin parkkipaikalle, mistä piti lähteä loivaan ylämäkeen ja lunta satanut 10cm....
    Pitäisi ensi talveksi laittaa lavalle painoa.
     
  8. JePa

    JePa 1st gear

    Nokian Rotivat kans alla ollu subessa pari talvea ja kesää ja hyvin on liikkeelle päässyt. Ja kyllähän se pysähtyykin, ja jäällä vähä ennakoi niin ei ongelmia.
     
  9. Hellfirebird

    Hellfirebird Gearhead

  10. rkr

    rkr Gearhead

    Rotiivat saisi näköjään 635 egellä camskilliltä ja siihen sitten asennus. 830 egee lähirengaskaupasta alle laitettuna ... Onko teillä nuo rotiivat pyörineet kuinka kauan alla, offi palstalla joku valitteli pari vuotta sitten ettei niitä saanut tasapainoon ja alkoivat kuoria parin vuoden käytön jälkeen?

    Nexenit camskilliltä alta 500 egee ja vähän päälle Suomesta, miten nuo on toimineet jäällä ja liukkailla? Lamellit näkyy kumminkin löytyvän.

    Muitakin saa ehdotella.
     
  11. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Mulla on ollut takavetosessa 2500 subbarissa 3vuotta noin 40 000M General grapper at ympäri vuoden alla ihan hyvin on pärjännyt
     
  12. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mulla on ollu sekä nelikkopikkiksessä että td-vanissa bfg at:t ja molemmissa toimi kyllä todella hyvin,nyt subessa mastercraft courserit. Ja tosiaan kannattaa kysyä ensin paikallisesta kivijalkaliikkeestä hinnat ennenkun tilaa mistään, täytyy muistaa että se vanteelle asennus+tasapainotus maksaa kanssa..... sillon kun ite noi bfg:t ostin niin paikallisesta liikkeestä sai halvemmalla kun netistä,plus vielä se ettei tarvinnu maksaa asennuksesta joten setille tuli hintaa n.150e vähemmän kun nettimyymälöistä otettuna.
     
  13. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Mulla on Rotiivat ollut nyt kohta kolme kesää takavetosen 2500 - subbarin alla, eikä merkkejä mistään ylenpalttisesta kulumisesta ole havaittavissa.

    Vanteina on alkuperäiset 6.5" leveät 16"-peltivanteet ja ainakin paikallinen rengasliike sai nuo kertaheitolla ja vaivatta niin hyvin tasapainoon, ettei kyllä vatkaa tai täristä yhtään. Minun mielestä ajettavuudeltaan aivan ensiluokkaiset renkaat.

    Tuo mitä JP-350 tuossa edellä sanoo, on kyllä tasan totta. Kannattaa selvittää etukäteen, että mitä se renkaan kustanne on rengastöineen. Varsinkin sesonkiaikoina osaavat kyllä rahastaa silläkin hommalla ihan kiitettävästi. Olenpa törmännyt siihenkin, että nettiputiikkirenkaiden rengastöitä kun olen kysynyt, niin on sanottu, että mene kumies kans sinne internettiin, jos ne siellä laittas ne vanteellekin. Ts. jotkut rengaskauppiaat eivät laita internettirenkaita ollenkaan vanteelle, ja toiset veloittavat aivan toisella hinnastolla kuin jos ne renkaatkin olis ostettu ko. kaupasta.
     
  14. smgt

    smgt 3rd gear

    Hakkapeliitta lt2 oli mulla ramissa. Verrokkina mudterrain km2 ja hakka pieksää mutikan 100-0! Eli kannattaa ostaa nastat jos kaipaa talvi rengasta. Pysähtyy ihan eri matkalla ku mikkää allterrain tyyppinen rengas
     
  15. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    Jaahas, mitäs kaikkea ton Ignition A sulakkeen takana on? 40A maxisulake konehuoneessa.
    Palaa joka kerta kun avaimen kääntää starttiasentoon. Run asennossa ei vielä pala.
    Niin juu ja starttireleen ku irrottaa niin ei pala.
    Ei tosin starttaa myöskään tietty..
    Kyseessä 98 vuoden 6.5 suburbani.
     
  16. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Ihmettelen kans miten jengi kehuu jotain allterraineja hyviksi talvirenkaiksi. Kyllähän nyt millä vaan sliksillä ajaa "ihan hyvin" kun "vähän ennakoi". Ja neliveto nii kylä pääseeee! Ei paljon pysähtymistä auta.. Mulla on Insaturbo Ranger (sama kuvio ku BFG AT2) KA-nastoilla talvirenkaina. Takavedolla ilman lukkoa ei mene yhtään mihinkään jos on vähänkään sohjoa ja/tai ylämäkeä, lukon kanssa menee eteenpäin poikittain jotenkuten. Kieltämättä hauskaa mutta pitoja en kyllä kehuis. Nelivedon kanssa menee sutimatta (kiitos 6.2D:n). Mutkat menee puskemalla ja jos kaasun löysää niin puskee vielä enemmän. Sitten kun jarruttaa niin mennään taas poikittain. K10 huonoin mahdollinen auto siinämielessä että rajusti keulapainoinen ja jäykkä neliveto niin huono kulkemaan sekä taka- että nelivedolla mutta ei se sitä muuta että allterrainit ois muka hyviä talvirenkaita.

    Jos ei jostain erityisestä syystä tarvi karkeaa kuviota niin en kyllä ymmärrä miksi ei ostaisi oikeita talvirenkaita.
     
    Jussi289 ja smgt tykkäävät tästä.
  17. kojo

    kojo Gearhead

    sen sulakkeen takana on aika paljon tavaraa, mut äänestän että sulla on oikari johtosarjassa.
     
  18. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    Se on mukava veikkaus, ne on kivoja juttuja etsiä :D
    Sattuisko oleen jakoon asti jotain kytkistä mistä näkis, mitä kaikkea sen sulakkeen takana on?
    Koska starttireleen irrotus poistaa sulakkeen palamisen ja sulake muutenkin palaa vasta starttiasennossa, niin olisko syytä olettaa, että vika vois olla esimerkiksi startin solenoidiin liittyvissä johdoissa?
    Eikös syöttöpumppujutuille yms mee jännite kuitenkin jo Run asennossa?
     
  19. JePa

    JePa 1st gear

    Catrik, tuossa ylempänä kysyttiin renkaita "ympärivuotiseen ajoon". Nastoilla nyt ei paljon kesällä ajella. Tottakai ne on paremmat kun AT renkaat mutta sitä ei tuossa kysytty.
    Edit. Nii juu ja renkaan valintaan vaikuttaa missä asustelee.
    Omat rootivat ostin Vianorista ja oli jotain 750e alle laitettuna.
     
    Muokattu: 18.8.2016
  20. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Hölmö kysymys, onko ns."konehuonevalolle" sulake johdossa.Kun ei pala enää eikä tule jännitettäkään enää edes liittimelle asti ja kaikki sulakkeet ehjiä, ennenkuin alkaa oikeen juurta jaksaen selvittämään niin helpompi kysyä josko joku viisaampi muistais. Tosiaan -95 6.5td burbani.
     

Kerro tästä muillekin!