Mistä materiaalista pakoputki 304 vs 316

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja impala-63, 19.8.2016.

  1. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Pitäisi tehdä tuplaputkisto silveradoon ja katsellut onniselta meijeriterästä. Mutta mistä se nyt kannattaa tehdä rst 304, 316, hehkutettu, ei hehkutettu ?
     
  2. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Pakoputkia tehdään yleensä 409:stä. Ferriittinen rst
     
  3. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mutta kun noi meijeriteräs putket nyt vaan on aika paljon halvempia.
    Ja sitäkö ei voi tehdä noista 304, 316 teräksistä? Miksi ?
     
  4. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Tein itse tuohon omaan Hudsoniin jostain meijeriputkista pakarit kun halvalla sain ja tuollahan nuo on lähes 14 vuotta paikallaan olleet ilman ongelmia.
     
  5. Anssih

    Anssih 1st gear

    Tästäkin aiheesta voisi kirjoittaa pienimuotoisen esitelmän tai väitellä loputtomiin. Suurta käytännön merkitystä ei katukäytössä ole teetkö rosterista(304) tai haponkestävästä(316). Kestää siinä missä motonetin mutkistakin tehty putkisto. Juuritahnaa tai kaasua kannattaa käyttää hitsatessa.
     
  6. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    No onko käytännön merkitystä tekeekö 316 vai tuosta 409: stä ? Ja siis pakoputket ei sarjoja. Sarjoista taakse olisi tarkoitus tehdä tuplaputkisto.
     
  7. z 28 jari

    z 28 jari Gearhead

    409 menee pintaruosteeseen,316 taas ei,409 pitäisi kestää paremmin lämpötilanmuutoksia kuin 316
     
  8. country gt

    country gt 3rd gear

    Mulla on pick-upissa ferriittisestä 2,5 tuumasesta tehty putki ns.katista taakse systeemillä.Ollu käyttöautossa varmaan viis vuotta ilman ongelmia.Saumat hitsattu normi mustalla langalla kun ei ulkonäkövaatimuksia.
     
  9. laakkius

    laakkius Gearhead

    Voi tehä ihan kummasta vaan, mä oon noista tehny putkistoja jo 13 vuotta.
     
  10. 2Smokie

    2Smokie 1st gear

    Mulla on turboprätkässä ollut vajaat 10 vuotta pakosarja kirkkaasta, ensin 316 ja nyt 304. Ikinä ei oo ollut halkeamia vaikka iloisen punaisena se hehkuu dynossa. 316 ei tainnut olla ees kaasutettu. Vähän mauttoman väriseksihän se muuttuu aika nopeasti, siis pakosarja. Pakoputken shamppanjan väri on mun mielestä ihan OK. Se mulla on meijeriputkesta, hyvin sekin kestänyt.
     
  11. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    No sit vaan putkea tilaukseen. Saadaan silveradoon vähän pörinää kun nyt on niin hiljainen tuo vakio putkisto.

    Magnaflown pöntöt on jo hyllyssä ja v-band liittimiä tilattu. Käyrät, pari supparia 3" -> 2.5" ja putkea pari kankea tilaukseen.
     
  12. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Onko muuten jotain merkitystä tuolla onko hehkutettu vai ei hehkutettu ?
    Toi grid320 vissiin tarkoittaa että se on hiottu sileämmäksi 320 karkealla paperilla tai muulla systeemillä ?
     
  13. laakkius

    laakkius Gearhead

    Ei oo väliä, grid on joo hiottu pinta.
     

Kerro tästä muillekin!