Usa Ford jarruvalo sähköstä tietävät auttakaa!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja C.charger, 20.8.2016.

  1. C.charger

    C.charger 1st gear

    Eli 2002 F150 lisäjarruvalo toimii jarrua painaessa kun ottaa konehuoneessa olevan liitimen irti joka menee mm.taka jarruvaloille, ja kun liittimen kytkee takaisin kiinni niin mankka sammuu sekunniksi ja jokin rele vetää, eli joku piiri aktivoituu? ja lisäjarru valo sammuu mutta takajarruvalot syttyy.

    Kun konehuoneen liittimen avaa niin niin vihreään johtoon tulee jännite kun painaa jarrua mutta jännite katoaa kun liittää liittimet yhteen.

    Kuinka Fordin insinöörit ovat jarruvalot suunnitelleet??
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Sulla on vetokoukun rasia oikosessa....
     
  3. C.charger

    C.charger 1st gear

    Sammuttaako vetokoukun pistoke sen että lisäjarruvalo sammuu?
     
  4. T.

    T. 3rd gear

    Joo joku sellainen oli, kun joskus itekin edellisessä autossa ihmettelin. Tiputti vielä absit pois kun ekakerran polkaisi jarrua, kun oli laittanut kärrin töpselin kiinni. En tiedä oliko se sitten vika vai ominaisuus..? Siinä rasiassa oli (ainakin mulla)pohjassa reunalla sellainen pieni tappi, minkä kärrin pistoke painaa alas kun tyrkkää tulpan kiinni. Rasia tietty täynnä töhkää ja piuhat hapettuneet piloille, kuten myös sen kytkimen kärjet, ja jouduin lopulta vaihtamaan koko rasian.
     
  5. C.charger

    C.charger 1st gear

    tutkin lisää ja traileri pistorasia on 4 nastanen muovinen johon johdot on valettu kiinni jossa ei mitään kytkintä. Lavan alla on jatko töpseli ja sen kun irroitin niin takavalot ei tietenkään palanut muttei myöskään lisäjarru valo...
    Googlettamalla löytyi trailer/tow parklamp/backup light nro201 relay jonka irroittamisella ei ollut merkitystä, mutta releet 203 ja 302 puuttuu jotka liittyy traileriin.
    Etsivä löytää.. ehkä :)
     
  6. T.

    T. 3rd gear

    Ok, mulla oli siis ihan eri auto, mutta ajattelin vastata silti... Aina ne on viat lopulta löytyny :)
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, en minäkään varmaksi osannut sanoa, yksi vaihtoehto, jostainhan se sähkö sinne väärälle puolelle liitintä tulee... Etsittävä se on...
     
  8. C.charger

    C.charger 1st gear

    Rupesin miettimään että onkohan tähän vaihdettu takavalot koska niissä on eurooppalaiset värit, eli siis keltainen vilkku eikä punainen jarruvalo joka vilkkuu niinkuin yleensä jenkeissä, koska abiko liittimiä on käytetty reippaasti.
    Jossakin foorumilla oli jotakin mainintaa camper releestä..
    Sähkärin pahin vihollinen on puuttuvat kuvat.
     
  9. T.

    T. 3rd gear

    Katselin itsekin jotain f150 foorumia, niin ymmärsinköhän oikein että usassa lisäjarruvalo ("top brakelight"?) vilkkuu vilkkujen kanssa. Siis niiden punaisten jarruvalo/vilkkujen kanssa. Tämähän ei varmaan suomessa kelpaa, eli olisiko tarkoituksella kytketty irti?
     
  10. C.charger

    C.charger 1st gear

    Noniin Selvis tämäkin juttu.. Joku abiko mies on viritellyt takavalon johdotuksen uusiksi, tod.näk. ollut suomeen tullessa jenkki takavalo värityksillä ja laitettu moniväri takavalot ja sen myötä on langat jääny vähiin ja virittely alkoi siitä.

    Fordin insinöörit saa synninpäästön tällä kertaa.. :D
     

Kerro tästä muillekin!