Kaksi loukkaantui Asikkalassa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja slant six, 20.8.2016.

  1. Tästä näkee aika hyvin noi keilat ja loppupään radasta.
     
  2. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Näitä juttuja lueskelut ja sitä ihmettelen että eikös sitä voi kysyä tapahtuman toimitsijoilta missä kohtaan se maali on jos ei ole ihan varma asiasta niin ei ihan ummikkona tarvii lähtee ajaan.
     
  3. T.

    T. 3rd gear

    Tuossa nyt kun moni on sanonut että ei ole nähnyt keiloja, niin tämä on helppo korjata. Vaikka ne raskasjalalla olevat ruutuliput vaan sinne niin jo näkyy. Tuo että ei jotain keiloja huomaa on mielestäni täysin järkeenkäypää. On sitä ihmiset lähteneet lanssilla sairaalaan arkisemmistakin askareista, joissa on varmasti tuhansia toistoja alla. Sitäpaitsi, ihan fiiliksen ja näyttävyyden kannalta, olishan se nyt törkeän paljon hienompaa ja ammattimaisemman näköistä ajaa ruutulipulle kuin joillekin tötteröille ;) .
     
    Puutera tykkää tästä.
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Niin tai laittaa ne 2 isoa lippua sinne maalipäähän, niin ei tarvii 100-200 ihmisen juosta yksitelle kyselemässä sitä.
    Ihme kauhistus tuntuu osalle olevan, että se maali merkittäisiin näkyvästi...
     
    Puutera ja 1purehell tykkäävät tästä.
  5. sbc-camaro

    sbc-camaro 3rd gear

    Mun mielestä toi maalin merkkaus edellämainituilla menetelmillä olis kyl tosi hyvä idea vaikka kyllä noi keilatkin nyt näkyy, mut silti toisihan se sellasta lisäturvaa ettei tarvii kenenkään arvailla vaan sokeampikin ne näkisi ja katsojatkin vois ehkä helpommin hahmottaa maalin. Lisäks pakko sanoa että kiitos tapahtuman järjestämisestä vaikkei ajamaan kerettykään, kaikki vahingot ei oo aina järjestäjästä kiinni ja kaikelle ei aina vaan oo järkevää syytä. Järjenkäyttö on silti sallittu kun tuollakin oli monenmoista häröilyä mm lineupissa ja tais joku rengastakin vähän pyöräyttää siellä varikolla. Rahanmeno harmitti sillä hetkellä, mut täytyy yrittää ajatella se eräänlaisena sponsorointina tuo 10€ et tämmösiä tapahtumia olis rahaa järjestää jatkossakin.
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    Niin. Mä en tiedä muista, mutta itse ajellessa yleensä silmät on kiinni radassa eikä pientareella tai metsässä. Ihan norminopeuksissakin ajellessa huomaa, että kyllä ne kaistaviivat ja muut tiemerkit poikkeuksetta huomioi aina, mutta joku tienviitta voi jäädä näkemättä. Varsinkin jos sitä vauhtia on parin sadan reilummalla puolella.
    Mä olisin edelleenkin rataan maalatun viivan tai ruudukon kannalla. Ei haittaa ketään eikä mitään, eikä siihen voi törmätä. Enkä näe että keneltä se olisi pois, mitä nyt ehkä joku wanhan liiton kuski ahdistuu, kun olisi kunnon merkit.

    Mut se ja sama. Se on vaan mun mielipide, eikä mua haittaa vaikka vedettäisiin yökisaa pipo silmillä.
     
    Muokattu: 22.8.2016
  7. BBC

    BBC Guest

    Tais mennä samara kahtasataa?
    Yksi vaihtoehto että kuski sai sairaskohtauksen.

    Nykyään on tyylinä että ajaessa, kisatessa räpälätään niitä helvetin somettimia tai mitä ne nyt onkaan.
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kaikesta mutinasta huolimatta harmillinen tapaus, 2 hienoa autoa tärveltyi, toivottavasti ei kuskit. Zemppiä molemmille!!
     
  9. Mutku

    Mutku Gearhead

    Propsit Torinokuskille, kun miehekkäästi valaisit tilannetta täällä. Osanotot harrasteautosi kolhuista. Vähällä selvisit kuitenkin. Uskon vitutuksen, mutta et osunut kehenkään, ja peltiä saa kaupasta. Tsemiä.

    Vaikka se voi olla (varsinkin kokeneille kisakuskeille) vaikeaa ymmärtää, niin varttimailin maalia EI normikuskit vaan helpolla havaitse. Pikku kartiot ei sieltä pientareelta paljon tartu ratintakaisen kuskimme verkkokalvolle, kun tosiaan kaasu on pohjassa ja viereisen radan auto on "melkein iskuetäisyydellä".

    Ensimmäisen lähdön varovaisesti otto tms. tutustumisajo.... Joo, idea kaunis ja hyvä, mutta ei taida olla helppoa olla painamatta sitä kaasua pohjaan? Puolella kullilla nainti ei ole helppoa.

    Mutkuttelusta virsi kaunis:
    - maali merkittävä tyyliin " Räyskälän Vintage Drags"
    - ajajakokouksen jälkeen paikalle tulleet aivopestävä ajajakokouksen asioista (mm. se maali...) vaikka yksitellen.
     
    Muokattu: 22.8.2016
    hantta ja rb tykkäävät tästä.
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vaikka olis pikkasen kovempi DraGmies niin kun kysyy mitä oli kierroksia maalinkohdalla niin melko harva sitä pystyy kertomaan.
     
  11. mikke20

    mikke20 Gearhead

    mitä herran kans tänää viimeks juteltu ni parissa niskanikamassa murtuma mut paranemaan päin. jäseniä ja lihaksia löytyny kuulemma uskomaton määrä ja kaikki kipeitä :(
     
    Crash_, dart -66, jknR ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Juurikin noin. Muistelen Hangon aikoja, ja kyllä sielläkin pöpelikkö suhisi, mutta siihen aikaan zempattiin uusiin suorituksiin. Harmillista on nyt se, ettei Torinon ja letukan peltiosia ihan Biltemasta saa. Sympatiat kuskeille :)

    P.s toivon, ettei harrastus menisi sinne mamujalkistasolle, jossa pääosa on vittuilua, vaan kaivellaan historiaa, jolloin jokainen auttoi kaikkia ja suunsoitto tapahtui jatkokaljoilla, ja silloinkin kaverillisissa tunnelmissa.
    Voimia ukoille, ja harmillista, ettei Fordin ja Letukan osia ihan Biltemasta saa. Toivottavasti pelit nähdään vielä radalla, show must go on :)
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

    Joo....... Merkkaa sen maalikohdan sitten maalaamalla, lipulla, tai mainos banderollilla (voiko näkyvämpää paikkaa mainostajan kannalta enää olla) niin pääasia että merkkaa niin, että se varmasti näkyy!!!

    Kisakuskeille varmasti riittää ne muovikartiot radan laidassa, mutta varsinkin ensikertalaisille se varttimailin hahmottaminen voi olla hankalaa, kun muutenkin kädet hikoaa jo ratissa.
     
    Nikuzai, Crash_ ja dart -66 tykkäävät tästä.
  14. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Aika pitkälle camaro meni ennen kuin kuski jarrutti...noin seitsemän sekuntia maalin jälkeen....eli tolla nopeudella yli 300 metriä....
    En usko että syyllinen oli maaliviivan merkintä...se kun näkyy aivan selvästi lähtöalueelta kuvatussa videossakin...eli yli neljänsadan metrin päästä....
    Se vaan tolla nopeudella matka taittuu nopeasti ja jos huomio kiinnittyi johonkin muuhun niin ainekset katastrofiin oli valmiina...seurasiko sitten nopeusmittarin nousua ja tavoitteli vaikkapa kahta markkaa mittariin....eikä huomannut että matka loppuu.....joillain lentokentillä kun on ajettu mailiakin, niin erehdys olisi ihan inhimillinen....
    Joka tapauksessa tsemppiä molemmille kuskeille...vahinkoja sattuu...ja onneksi tällä kertaa ei pahin mahdollinen kuitenkaan päässyt tapahtumaan....
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sorry vaan että puutun pikkuasiaan mutta mikä oli syy peruuttaa koko homma? Kävelikö polliisi mahdollisesti radan läpi ja huomas jotain vai joku muu syy?
     
  16. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Kun pitäis vaan keskittyä siihen omaan ajamiseen. Kauhajoen lentokentällä on tullut ite muutamaan kertaan oltua ennen vuosikymmenen vaihduttua, eikä muistaakseni se maali ollut paljon kummemmin merkitty. Ainakin noissa ffcf&fmoc kapinoissa käytiin kattomassa porukalla se maali ja paljonhan siellä oli myös ensikertalaisia. Ehkäpä ei pitäisi ensikertalaisia pistää vierekkäin radalle, kyllä ite varmasti himmaa kun kaverikin jarruttaa.
     
  17. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    En edelleenkään ymmärrä näitä ketkä vastustaa asioiden tekemistä paremmin ja turvallisemmin.

    Kyllähän noikin tötsät suurin osa taisi hahmottaa, mutta ei kaikki.

    Itse olen aikaisemmin ollut kiihdyttämässä omalla autolla Alastarossa ja Motoparkissa, sekä melkein joka vuosi käynyt SM tai EM kiihdytyskisoissa, joten tiedän kyllä lajin melko hyvin. Nyt olin ekaa kertaa kiihdyttämässä Vesivehmaalla ja nykyisellä autolla. Line upissa kysyin muilta että missäs se maali on ja minulle näytettiin, että nuo tötteröt tuolla. Katsoin vielä pari lähtöä edeltäni, että missä himmasivat ja mistä tulivat pois. Kun oma lähtö tuli, en vauhdissa enää nähnyt selkeästi missä maali on. Maaliviivan ylitettyäni, luulin tunnistaneeni sen, mutta en todellakaan ollut varma (huomasin siis tötsät, mutta en ollut varma oliko se maali, kun niitä tötsiä oli matkan varrellakin). Ajoin uudestaan line uppiin ja taas kysyin muilta että milläs kohtaa se maali oli? Lievä värisokeuskin varmasti tuo oman vaikeutensa tuon tötsän havaitsemiseen, mutta peruspointti on se, että miksi vitussa noinkin yksinkertaista turvallisuuden parantamistoimenpidettä vastustetaan sillä perusteella että joku on ne joskus huomannut??

    Kaksi ruutulippulakanaa radan molemmin puolin ei maksa mitään, eikä aiheuta kuolemanvaaraa jos joku sinne suistuu. Se vaara tulee kyllä jo siitä että ajat vajaata kahtasataa soralle.

    Kyllähän kaikissa lajeissa turvavarusteita ja ratojen turva-alueita koko ajan parannetaan. Ei siitäkään niin pitkä aika ole kun top fuelit pudotettiin ajaan 1000 jalkaa ihan vaan turvallisuussyistä.
     
    Crash_, Puutera, 1purehell ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ylen uutisvahdin mukaan polliisi epäilee jopa rikosta...
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olisko polliisi todennut jotain turvallisuuspuutteita, esim ton huonosti merkatun maalin tms?
     
    lojo80 tykkää tästä.
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Sikäli mikäli ymmärsin, ei poliisioperaatio koske järjestäjiä, mutta perästä kuulunee.
     

Kerro tästä muillekin!