Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. multsi

    multsi 2nd gear

    Tietääkö joku miten nuo autot käsitellään, kun ainakin jotkut ovat olleet siellä häkissä maatumassa vuosikausia ja jotkut taas paalataan muutamassa kuukaudessa?
     
    passerby tykkää tästä.
  2. Mr J

    Mr J Gearhead

    Noin 20 km J:kylästä. Kyllä tuo jo aika raato on, mutta kyllä siitä ainakin osia vois vielä saada. Tai sitten jotain hullua vaikka jonkun nelivedon alustalla. ;)


    Niin, tämähän liittyi tuolla aiemmin olleeseen Cadillacin kuvaan...
     
    Muokattu: 4.9.2016
  3. signet

    signet Gearhead

    Saahan sieltä käydä omansa(vaikka olisit sen juuri ostanut rekisteriin merkityltä omistajalta)lunastamassa hinaus ja säilytyskuluja vastaan,kunnes se on ollut siellä 3kk ja kuulutettu paikallislehdessä(vaiko nykyään vain kaupungin nettisivuilla?) ja se siirtyy kaupungin omistukseen,jonka jälkeen kaupunki laittaa huonoimmmat heti paaliin ja paremmat odottelemaan myyntiä.
    Kävin joskus muinoin yrittämässä ostaa erästä Dodgea omani varaosa-autoksi,niin että olisin maksanut siitä omistajalle ja saanut luovarin,jonka jälkeen olisin lunastanut sen tarhasta pihalle.Kaverin purkaamon varaston katolta näkyi aidan yli josta saimme rekkarin ja silloin AKE:sta soittamalla omistaja selville.Kun viimein sain omistajan langan päähän aikaa lunastaa oli reilu viikko,omistaja oli sitä mieltä että "tottakai mä sen sieltä ite haen,ei se ole myynnissä".Ei kuitenkaan hakenut,ja se oli seuraavassa myynnissä sitten,kymmenen auton nipussa joka ei jäänyt mulle.
     
  4. Maxwell

    Maxwell Gearhead

    Tällainen pakettiauto oli metsässä. Joku vanha metsäauto vieressä menee, mutta on kyllä ollut tuossa varmaan aika kauan. Googlettelin hieman ja taitaa olla tämmöinen https://en.wikipedia.org/wiki/Morris_Commercial_J2
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    EDIT: Olikin näköjään linkattu äskettäin jo jonkun muun kuvaamana sama auto.
     
    Muokattu: 5.9.2016
  5. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Morris on toiminut aitamateriaali varastona.
     
  6. Gottlieb

    Gottlieb 3rd gear

  7. Nummis

    Nummis 1st gear

    Terve,vieläkö mese löytyy tai tietoa mistä voisi kysellä sitä? Terv. Jakes@live.fi
     
  8. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Sakemanneilta jäänyt Kapitän.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Powerstroke, jiizei ja Fileeraus tykkäävät tästä.
  9. perkele

    perkele Gearhead

    [​IMG]

    tämmöinen löytyi naapurikunnan metsästä
    ja sen verran kun on tullut yv kyselyitä tuosta niin tässä se kylmä totuus:valitettavasti ei ole kuulemma myynnissä.tämä on niitä tapauksia että mä teen tästä vielä auton..jne...koskaan tuo ei tule valmistumaan.ellei perikunta sitten joskus omistajan kuoltua älyä myydä sitä.toivottavasti edes sillon...
     
    Muokattu: 11.9.2016
    Powerstroke ja Fileeraus tykkäävät tästä.
  10. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mihinä toi on? Pistä Perkeles YV
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ei oo pahemmin suodattimia ja jäähyjä puukaasuttimella ollu
     
  12. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Alunperin ollu vähän tuonmallinen, keulassa on vielä kannatinrunko jäljellä. [​IMG]
     
    Fileeraus tykkää tästä.
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tulipa nyt tuosta häkäpöntöstä mieleen, että miksi nuo on tehty itseasiassa noin, että joka autossa on mukana oma tuotantoyksikkö. Eikö olisi ollut helpompaa saada hallittu prosessi aikaiseksi jossain isommassa laitoksessa ja itse häkä olisi sitten paineistettu ja ajettu vaan pelkät häkäsäiliöt matkassa?
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Tota joskus mietittiin kaverin kanssa ihan vakavissaan, et pullottaisi sitä kaasua vaikka 11kg kaasupulloihin, niin ei tartteisi kaasutinta sytytellä ja odotella sen valmistumista.
    Tulet kaasuttimeen ja pullolla liikeelle, tai sit pullo matkaan varapolttoaineeksi
     
  15. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ei taida poijaat olla matkalla ihan niinku pidempiä matkoja..... tota häkää ei saa pulloon oikeen isoa määrää! Moottorin läpi menevä kaasuseosta kuluu PALJON.
     
  16. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niin, kai siinä joku syy on.
    Onko se sitten painotilavuussuhteeltaan semmoista, ettei sitä vaan mahdu paineistettuna pulloon vai mikä? Metaani on 200bar astiassa ja nestekaasu 10bar astiassa. Kai sitä jollain paineella häkääkin saisi jonkin verran astiaan.
    Tietysti nykypäivää on enemmän nuo metaanipohjaiset biokaasut.
     
    Muokattu: 12.9.2016
  17. coolcarshq

    coolcarshq 2nd gear

    ^^^^^^^^ ihmeen hyvin taistellut ajanhammas vastaan toi kippari, on kuitenkin muutamat uudenvuoden raketit ollu tässä välissä.
     
  18. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Ehjin sodan aikainen kulkuneuvo mitä itse olen löytänyt. Alkaa olla viimeiset ajat tutustua aitoon sotahistoriaan. Luoja ties miten paljon Pidä Lappi Siistinä ry aikoinaan kuskautti tuollaista tavaraa sulattoon, itse kehuvat nettisivullaan hävittäneensä 120 tonnia sotaromua vuosina 2004 - 2010.
     
  19. perkele

    perkele Gearhead

  20. perkele

    perkele Gearhead

    [​IMG]

    tämä honda 125 ss olis mulla myynissäkin...tarjouksia kehiin,vaikka yv:llä
     

Kerro tästä muillekin!