Mummolle pikkuauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bowtie, 28.9.2016.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Yaris. Ei niissä oo oikein mitään vikoja. Ketjukone.

    Aygo on ihan eri peli ja mun mielestä ihan hirveä kötöstys, en kajoisi.
     
    passerby tykkää tästä.
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    Pakoputkia ja muuta kulutusosaa en jaksanut edes mainita.

    Mut joo, mulla olis mummolle myynnissä hyvä pösö. Punainenkin. On vielä aika saamarin paljon huollettu! :D
     
  3. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Yaris ääni täältäkin.

    Ja tuossa ylempänä mainittiin, että ketjukone. Täysin uutta tietoa minulle, jos tosiaan on niin Yariksen pisteet kasvoivat entisestään.
     
  4. jorkki107

    jorkki107 Gearhead


    Tässä on lähes kaikki oikein ja kohdallaan,pieni hiusten halkominen tosta taka-akselista :) kyllä sen voi korjata ,muttaa vaatii eksoottiset työvälineet ja korjattuna sen saa panttia vastaan n400-600e.

    Ja varsinaiseen aiheeseen!!

    Hoida mummolle se Toyota yarisd,kyllä se paras noista on,tosin varmaan kalleinkin?Mutta helpottaa omaa tuskaa kun ei tartte usein roplata :)
     
    wiwwe tykkää tästä.
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Jees. No mulle tuli puolasta täysin korjattu akselisto iskareineen ilman panttia tolla neljällä sadalla pihaan asti :) En jaksanut alkaa säätämään, vaan bolt on. Neljä pulttia ja kiinni. Mutta sori taas OT.
     
    jorkki107 tykkää tästä.
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Toyotal ei oo varmaan 15 vuoteen enään henkilöautomoottoreissa ollut hihnaa. Hiacet oli loppuun asti, lantikka ja hilux on hihnalla(siitä ihan uudesta koneesta en oo varma, se on yhteistyössä tehty bemarin kanssa/bemarin kone). xA-FE moottoreissa oli hihna ja niissä rautalohkosis henkilöauto diiseleissä, sitä uudemmissa kaikis ketjukone. Tosin jostain mr2 tai amerikan toyotan moottoreista en tiiä mitään.

    Sorry ot.
     
  7. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Kun nyt Toyotan kehumislinjalle lähdettiin, niin pitää vielä mainita, että lähes kaikki Toyotan bensakäyttöiset hihnakoneet on ns. vapaasti pyöriviä, eli hihnan katkeaminen ei hajota mitään. Jos en ihan väärin muista, niin poikkeuksen tekee neljäsylinteriset 12 venttiiliset ja jotkut V6 moottorit.
     
  8. AVOAUTO2

    AVOAUTO2 3rd gear

    Toi Aygo ollut tyttärellä nyt yli kaks vuotta ajoautona, kulutus 4-5 välillä, yli 10 kulutus täyttä potaskaa. Tossa ne varustepaketit, ilmastointi, mutta ei automaattinen. Tuolla tuli ilmi ,mistä ääni/melu tulee, se tulee takalokkareista, ei mitään suojausta, pelkkä pelti. Olen massannut takapyöräkotelot aina renkaanvaihdon yhteydessä, ääni/kiven rapinat hiljenee . Takaluukku on pieni, sisältä yllättävän iso. Ei mitään vikaa ollut, joka vuosi toki huollettu. Kulkee riittävästi, 3-syl. motti toki pitää omaa ääntä. Pösö,sitikka,tojo sama auto, mutta tojo jotenkin laadullisesti parempi, kun lukee/kuuntelee käyttökokemuksia. Kannattaa käydä kokeilemassa . Tolla rullaltu nyt reilu 60tkm.
     
  9. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Laitetaan vielä jokerina peliin Honda Jazz. Niistä ei ole kokemusperäistä tietoa mutta Boutiella tais olla sinne Veellä alkavaan autotaloon suhteita, josko sieltä sais kommenttia puolesta/vastaan.

    Noita näytti muuten saavan myös automaattina jos sellainen vaihtoehto kiinnostaa.
     
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Minulla oli parin vuoden ikäinen 206, ja takapään metelin sain kuriin suomessa valmistetuilla muovilokareilla.
     
  11. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Leo Laine http://www.lokari.fi/

    Tuolta niitä saa, uudempiin ja vähän vanhempiinkin.
     
  12. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    *hiljainen ääni takavasemmalta* Totanoi... Meitin Rouva ei kauppakassikäyttöönsä ole sitten tyttövuosiensa kuussatasen jälkeen kelpuuttanu muita ku pienempiä Fiudeja. On ollu Puntoa, Uunoa ja Bravoa, nyttemmin alla "Retromalli" 500 -08. Vailla suurempia murheita on (jokapäiväiset käyttö-/arkiajot) menty Fiudeilla neljättäkymmenettä vuotta. Kaikki ostettu käytettyinä "kauppakassihintaluokasta" 50-100tkm ajettuina. Pari-kolme vuotta käyttöä ja kiertoon. Osat edullisehkoja, polttoainekulut kohtuullisehkoja. Jos italialaisuus ei muuten vallan näppylöitä aiheuta voin suositella vilpittömästi! Itsekin suhtauduin "alkuaikoina" huvittuneen skeptisesti nuihin, mutta niin se vaan takki kääntynyt vuosien saatossa. Ajoltaan ei ehkä urheilu- edes voimisteluautojen - kärkikastia, mutta PALJON huonommillakin - jopa samassa koko-, hinta- ja ikäryhmässä - saanut "ilon" ajaa!
     
    Muokattu: 29.9.2016
  13. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kuulostaa että Pöpotissä on reilusti maavikoja, valmistusmaavikoja:D Taidetaan passata vaikka hyvin huollettu onkin :D

    Saattaa tulla emännälle pieni kulttuurishokki kun siirtyy S-sarjasta pikkukirppuun...!

    Hond Jizz, eikun siis Jazz, voisi olla hyväkin vaihtoehto, tuollaista joskus mietin meillekin rouvan käyttöön parkkihalleissa kolhittavaksi, sillon kun noita katselin niin vaikutti että ovat suhteessa vuosimalliin melko kalliita...? Automaattilaatikko taitaa olla joku portaaton keksintö?

    Raaseriruiserin ehdottamissa Fiudeissa olis tietty se etu että ovat aika halpoja ostaa, Puntot ei vaikuta pitävän arvoaan kovin hyvin. Mummeli on itseasiassa aikanaan aloittanut autoilunsa Kusiaisella, ja sen jälkeen ajanut parilla Unolla eli merkki olisi tuttu...
     
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kaveri osti kerran punton, edellinen auto oli corolla. Innoissaan kehui puntoa ja miten se on kaikinpuolin taloudellinen ja urheilullinen(ferrarin sukua) eikä isompaa autoa kannata ottaa yms..
    Puoli vuotta se taisi sillä olla ja sen jälkeen eroon päästyään sanoi, ettei ikinä enää ota minkäänlaista fiatia, ei ferrariakaan vaikka ilmaiseksi saisi.

    Nyt pihassa 4wd voyager ja g30 vani...
     
  15. jenkula

    jenkula Gearhead

    Jos punton ostaa niin pitää olla diesel.Bensakoneiseen menee kansiphvia yhtenään.Moottori muuten kestää sen 300tkm helpostikin 1.2l

    Toyota aygo käyntiääni vittumainen ja muutenkin sellanen kökkönen,mutta toimii takuu varmasti.

    Kumpaakaan ei kannata ostaa ainakaan omaksi,taksillakin pääsee edullisesti.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Diesel punto vasta hyvältä kuulostaakin. vaikka taitaa nykyään olla monen konsernin dieseleitä.
     
  17. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Appiukolla on ollu 2 Puntoa, tämä tuoreempi 2007. Ensimmäinen kampiakselin asentoanturi
    meni 24 tkm kohdalla, samalla vaihtoivat vuotavan vesipumpun. Tasaisesti on rutiinihuolloissa laitettu samalla muutakin osaa. Kyllä niillä muuten varmaan ajelisi, ajoasento ja kuskin tilat on tuossa tuoreemmassa jo ihan OK.
     
    Muokattu: 2.10.2016
  18. jenkula

    jenkula Gearhead

    Ai kuulostaa moottorin ääni hyvältä ,VAI tuntuu hyvältä omistaa diesel punto? molemmat vaihtoehdot käy mulle


    taitaa olla kuitenkin niin että italia parempi laukkujen/kenkien tuottaja
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin jos punto huokuu jo "luotettavuutta" niin diesel vasta sitä onkin...
    Toki lonkalta heitetty mutu, kokemuksia ei ole kuin mk1 ja 2 bensasta.
     
  20. jenkula

    jenkula Gearhead

    kestävä se kiisseli on mutta haluttavuus täälläpäin on toinen juttu
     

Kerro tästä muillekin!