Buick 1952

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja ARGOLIDAS, 19.6.2016.

  1. ARGOLIDAS

    ARGOLIDAS 1st gear

    MOI!
    Liian pitkän tauon jälkeen löysin Buick Super Eight Riviera 1952 Sedan- unelmani EIKÄ enään ole hajuakaan missä/kuka vaihtaisi (ja säätäisi) kaasuttimen (carter 2-kurkk) korjaus-sarjan sekä dyna-flow:n tiivisteet???
    Viimeksi ollut tällä eläke-ukolla 22v sitten jenkki (1976 Chevy Van viilatulla 5,7:lla ja 2:lla 4kurkkusella) NYT aikas paljos iisimpi 4,3L suora8 & Dynaflow. Tampere-Pori alue lähimpänä mutta koko Finlandia OK !!!
    Muuten Buick ok ja täysin alkuperäinen sekä museorekisteröitykin 2015!
    Kiitoksia jo etukäteen mahdollisista vastauksista sekä pääsystä joukkoonne :)
    p.s. laitoin tähän osastoon noviisina :)
     
  2. C2.0

    C2.0 Gearhead

    Loisto hankinta;) Itse juuri vaihdoin omaani korjaussarjan kaasuttimeen ja osat tilasin uspartsista. Helpohko homma vaihtaa. Dynaflown korjaus eri juttu ja vuotaako jostain vai miksi tiivistyksen tarve?
     
    ARGOLIDAS tykkää tästä.
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Keski-Finlandiassa voi suositella Mika Ilmavirtaa Lannevedellä, hinta/laatu kohdallaan. Viimeksi kun omasta potilaasta soittelin, niin ei suostunut varaamaan aikaa vaan neuvoi puhelimessa mitä kannattaa tehdä ensin, saattoipa tulla kuntoon ihan niillä opeilla, vielä on viimeiset testit tekemättä. Ja ihan ilmaiseksi.
     
    ARGOLIDAS tykkää tästä.
  4. ARGOLIDAS

    ARGOLIDAS 1st gear

    Asustelen kesämökillä eikä arvaa pihalla duunata mitään kaasarille ja Dynaflow vähätiputtaa eli pärjäis tiivisteen vaihdolla ja samalla uudet öljyt&puhdistus(muttei huuhteluu). Mites C2.O:n Buick pelittänyt Dynaflow:n, kulutuksen ja tuulilasin pyyhkijöiden alipaine-jutskien kaa? Sekä skulaako orkkis putkiradio ja kello? Mun Buickilla vasta 30.000mls naatittu ;)
     
  5. C2.0

    C2.0 Gearhead

    Dynaflow pelaa hienosti, mutta vuotaa ku seula:) ja reilu parikymppiä kuluttaa, mutta kuuluu vuosimalliin:p Pyyhkiät ei pelaa kun katkaisija vuotaa. Radioo en uskaltanut kytkeä, vaan ostin bluetooth kaiuttimen jota soittelen luurista:cool:
     
    ARGOLIDAS tykkää tästä.
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Vieläkös muuten noin uudessa Buickissa on suora kasi?

    Jos sallitaan sisarmerkin tilannekatsaus, niin '49 Oldsin Hydramatic vuotaa (itse asiassa ei taida koko autossa olla jarrujen lisäksi mitään missä pysyy nesteet sisällä, mutta se on vaan kosmeettista, laitetaan samalla jos tulee isompaa vikaa - ai niin ei tankkikaan vuoda). Kello ei toiminut kun auton ostin mutta lähti käymään Talwiajojen rytyytyksessä. Putkiradio toimii, mutta eihän AM:stä mitään kuulu. Pyyhkijät toimii, mutta pissapoika ei kovasta yrityksestä huolimatta, pitää letkut uusia seuraavaksi. 91 kml mittarissa.
     
    ARGOLIDAS tykkää tästä.
  7. C2.0

    C2.0 Gearhead

    -53 oli vielä suoraa kasia, mutta samana vuonna tuli V8 ja 12v sähköt
     
    ARGOLIDAS tykkää tästä.
  8. ARGOLIDAS

    ARGOLIDAS 1st gear

    Moi Kaikille!
    Viime viikolla hain Buick'in Tampereelta Soinin&porukan ammattitaitoisesta huolenpidosta
    eli Stromberg-kaasarin korjaus-sarja asennettuna säätöineen, Dynaflow-laatikon huoltosarjan asennus ja muutakin osaa TYÖSTETTYNÄ kun ei enään mistään löydy! Nyt Buick tuntui
    heräävän eloon 100mailin ajon jälkeen ja kulkee juuri niin hyvin kuin kuvittelinkin/haaveilin!!
    Vielä ois ovien tiivisteiden laittoa, mittari- ym sähköhommia ja kesällä 2017 ois tarkoitus
    päästellä ehkä Puolaankin asti treffaa paikallisia Buick ym pelittäjiä sekä mahdollisesti käydä
    Tsekeissä kromauttelemassa jotain snadeja jutskia! Nyt menee noin 17L/100km ja Dynaflow
    tiivis niin kuin peräkin. Duunaamis ja ajo-iloja Kaikille :)
     
    Pertti K tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!