VAG 1.8T vetonivel

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja MrTemz, 4.10.2016.

  1. MrTemz

    MrTemz 1st gear

    Oli menny tosta autosta vetonivelestä se suojakumin "pidike" tai se lyttyyn(minkäköhän takia :eek: ?). Aattelin vaihtaa siihen uuden mutta tuleeko vaihteistoöljyt ulos jos sen vetonivelen irrottaa? Olen tutuilta kysynyt muttei ollut varmoja tosta koneesta, kuulemma joissain tulee ja joissain ei. Onkohan noi mapco:n vetonivelet ihan toimivia vai saako vaihtaa usein? Pulttejakin puuttui 2(?) Niin saa iskettyä kaksi kärpästä yhdellä iskulla, varmaan vaihdettu ilman pultteja ja kiristetty vanhat mutta löystyneet.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Meinaatko siis irrottaa vetarin maljan (keskellä pultti) vai ihan vetarin pään missä reunoilla pultit? Jos maljan irrottaa niin öljyä tulee jos sopiva kulma.



    Muista niihin vetarin pultteihin laittaa lukite ettei ne irtoa sitten vauhdissa.

    En mapcosta tiiä mutta ei vagit kovin usein vetareita syö vs japsit.
     
  3. MrTemz

    MrTemz 1st gear

    http://m.motonet.fi/fi/tuote/175364?ajoneuvo=508&vuosimalli=2001
    Tollasen sarjan siis tilasin mutta suoraan saksasta vaan kun oli puolet halvempi. Eli ei pitäs ongelmaa olla kun eikö tuo juuri ole se kehä
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ainakin mulla vastaava ei mitään vuotoa tehnyt. Laatikossa on kiinni kuppi mihin nuo tulee. Vain sen kupin irroittamalla vuotaa eli stefan?vaihdossa vaan irti.
     
  5. T.Hell

    T.Hell Gearhead

    Tuon lukitteen käyttö on vähän niin ja näin. Kyllä ne oikealla momentilla siellä pysyy ilmankin, ja ainakin itse ajattelen niin, että ilman lukitetta joskus myöhemmin aukeaakin helpommin.
    Tulee ikävää lisäjumppaa jos sen kannan onnistuu nylppäämään...
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jaa.

    Aika vähän jää kierrettä pulttiin ja kun ostaa oikean tiheämmän torxpään (aukeaa kyllä normaalillakin jos tuuri käy).

    Ei kuitenkaan kiva jos ajossa lähtee. Lukitteen saa kyllä auki jos ei käytä hitsiliimaa lukitteena.
     

Kerro tästä muillekin!