Osien sopivuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Japasa, 8.9.2016.

  1. Japasa

    Japasa 1st gear

    Minkä mallien osat yhteneväiset Dusterin kanssa(1974). Entä mitkä vuosimallit samojen osien kanssa?
    Tuntuu osien saatavuus ja etsintä jo epätoivoiselta.
    Esim. takasivuikkunan lasin kehystä yrittäny löytää siis pelkkää sitä rautaosaa joka kiertää taaksepäin ja johon tulee tiiviste kiinni. (Koko setin kyllä saisi mutta kun löytyy hyväkuntoiset muut osat).
    Auto vasta 2kk sitten hankittu ja osien hankinta menossa mutta nyt jo alkaa into mennä.
    Osia puuttuu paljon ja nyt on tulossa elintenluovuttaja ( eri auto merkki) josta otetaan mitä saadaan, lämmitys/ilmastointi, sähköjä jne.
    itse tehdään ne osat joita ei saa ja mitkä vaan taidot antaa myöden.
     
    Muokattu: 8.9.2016
  2. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    " Auto vasta 2kk sitten hankittu ja osien hankinta menossa mutta nyt jo alkaa into mennä. "

    Välttyäksesi enemmältä vitutukselta myy se auto ja osta saamillasi rahoilla esim etelä ahrikkalaisia ruuker randeja.
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Tekniikan ja alustan osalta '73-76 on samaa roinaa a-bodyissa (dart, valiant, duster). Koristeosista ja listoista yms. en osaa sanoa.
     
  4. f34

    f34 Double Gearhead

    Vanhoja autoja kun harrastaa, niin pitää tosiaan joidenkin osien kanssa kytätä esim ebay.com parikin vuotta, että löytää etsimänsä ja kiertää rompetorit, kysellä alan harrastajilta, tietäiskö jonkun jolla voisi olla jne...
    Tai valmis ostamaan koko setin, vaikka tarvitsi vain yhden osan.
    Uutta motivaatiota saa, kun katsoo tv:stä Kuuban amerikan raudat, varaosat aika piukassa, tekevät itse traktorin kumin palasista ja romuraudan palasista moottorin kiinnikkeet yms.. Meillä on helppoa ja halpaa. Ei tartte olohuoneen tuoleja myydä, että saa ostettua akun ja moottoriöljyt.
     
    Muokattu: 8.9.2016
  5. Japasa

    Japasa 1st gear

    Ei tässä vielä vitutukseen asti olla menty:).
    saishan tuolta ladojakin lähes ilmatteeksi
     
    Muokattu: 8.9.2016
  6. Japasa

    Japasa 1st gear

    Osia tehdään itse mitkä pystyy ja osaa. Olisko jollain laittaa mittoja ja kuvaa takasivulasin kehyksen mitoista? Oli niin ruosteessa että puuttuu n100-150 mm sitä u-profiiliä johon tiiviste tulee. Tarkoitus tehdä kehys itse tai lisätä puuttuvat pätkät noihin vanhoihin. Ja vielä jos jollain olis mittakuvaa 904 vaihteiston pölysuojasta niin sekin kiinnostaa. Tarkoitus tehdä rst/hst suoja.
     
  7. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Otsikkoa hyvin likeltä liipaten tein joku aika sitten facebookkiin tuommoisen ryhmän: https://www.facebook.com/groups/1711462452460710/
    Ajatuksena oli, että voisi vähän kysellä ja ehkä sitten joku osaisi mittoja yms. heitellä.
    Omalla kohdalla taka-ajatuksena on se, että vanhoihin toyotiin (crowneihin) on hyvin hankala saada omia osia ja jenkkiosat näyttävät melko pitkälle samoilta ja esim. pyöränlaakerit onkin samalla mitoituksella, jarruosat tuumamitoilla.
    Olen tuossa vähän itseasiassa ramblerin jarrurumpuja epäillyt hyvin samanlaisiksi mutta varmuus puuttuu. Toisaalta taas jos joku jarrukilpi istuis pienellä vaivalla toyotan akseliin tms.

    Semmoinen ehkä mainostus. Ja tosiaan jenkkien ja muiden kesken tuota vertailua. Jos fb:ssa on, niin eikun mukaan kysymään ja jakamaan tietoa. Kun saisi ne gurutkin tuonne matkaan.
     
  8. Japasa

    Japasa 1st gear

    Tälläisiä sivuja olen etsinyt jossa olisi osien ym. Sopivuuksia suoraan tai pienellä vaivalla. Osien yhteneväisyyksiä on varmaan paljon.
    esim. Vesiletkuja käytetty monissa merkeissä ja vuosimalleissa.
    En valitettavasti ole fb:ssä.
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Suosittelen liittymistä Faceen ja siellä ¨liittymään eri A-body sivuihin, saa jutella langoilla rapakon takana olevien harrastajien kanssa.

    Voisi löytyä noita osia helpommin.
     

Kerro tästä muillekin!