Mekaaninen kytkin hydrauliseksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja pervolet, 27.12.2016.

  1. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Tässä kun aikansa näitä juttuja
    pyörittelee niin ajatukset muuttuu. Nykyinen z-tangolla oleva chevyn kytkin on aika perkuleen raskas,eikä se toimi kuten insinööri on 60-luvulla suunnitellut, joten senhän vois muuttaa hydrauliseksi. Esim.tällä setillä http://m.ebay.com/itm/290330313729
    Onko kellään kokemusta tästä tai vastaavasta kitistä? Kalliitakin on mutta lompakko vähän haraa vastaan...
    Kuinkahan timmi sovite tuon painelaakerin pitäis olla akselin päälle?
     
  2. T.

    T. 3rd gear

    Olen itsekin miettinyt joskus samaa. Vaijerivetoinen toimii vielä kuitenkin, niin ei ole tullut muutettua miksikään. Oma ajatus oli että jättäisi orkkis käpälän paikoilleen ja sovittaisi siihen ulkopuolelle jonkin yleisen nestekytkimellisen työsylinterin, joka käyttäisi sitä käpälää. Pääsylkky samasta vehkeestä. Mut tietysti kun tuollaisia bolt-on sarjoja on, niin on kai sellainen järkevin.
     
  3. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Kait se tuo hydraulinen painelaakeri ois näppärin laittaa, jäis kaikki vanhat systeemit pois.
    Käsittääkseni tuolla sais sen polkimenkin kevyemmäksi...vai riippuuko se enemmän paine-asetelmasta?
     
  4. f34

    f34 Double Gearhead

    Jos tuon laittaa, niin kannattaa toivoa, että sattuu parempaa kiinan laatua. Iso homma jos alkaa vuotamaan... Itse laittaisin ulkopuolisen työsylinterin.
     
  5. T.

    T. 3rd gear

    Tuossa muuten on pointti. Itse ajattelin vaan että "yleiseen ulkoiseen" saa varaosia helposti jos tarvii. Kiinakaman kanssa tuntuu olevan useasti että kun tarvii. Ulkopuolella on helpompi korjata jos.
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Toyotaa ja saa alipaine tehostimenkin
     
  7. rodhot

    rodhot Gearhead

    Mulla oli käytössä 10vuotta sbc+munchie22 +Centerforce Dual-Friction kytkin paketissa Howen painelaakeri ja -89 silveradosta poljinsylinteri (19mm). Riittävän kevyt ja hyvin toimi ilman ongelmia.
     
  8. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Moparisti ja pervolet tykkäävät tästä.
  9. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    AMC Hornettiin väsäilemässä kans tuollaista nestekytkintä.Rockautosta hommasin CJ Jeepin työ- ja pääsylinterin.Hintaa tuli jotain 40 euroo+rahdit ym. päälle eli ei paha.Poljinsysteemit rakentelen vanhoista Datsunin osista ja mikä parasta käy toi Jeepin pääsylinteri suoraan kiinni Datsunin poljinsysteemiin.
     
  10. pervolet

    pervolet 2nd gear

    No niin, johan alkoi vaihtoehtoja tulla. Täytyy tutkia eri vaihtoehtoja tarkemmin,valinnanvaraa tuntuis olevan.
    Edelleen mietityttää se hydraulisen p.laakerin sisäkoolin istuvuuden tarkkuus akselille,pitääkö se olla millin sisällä vai riittääkö kun on sinnepäin?
     
  11. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Millainen poljintuntuma tällä systeemillä tulee? Mistä tilailit tavarat? Ymmärsinkö oikein että tuo työsylinteri on vetävä?
     
  12. Moparisti

    Moparisti Gearhead


    Maxvo2, Ei sulla sattuisi olemaan kuvia miten oot toteuttanut tuon?
     
  13. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    On niitä jokunen, laita s-postisi YV:llä niin hoituu.
     
    Moparisti tykkää tästä.
  14. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Jep työsylinteri on vetävä. Ihan Summitilta paketti kotiin. Poljintuntuma ok.
     

Kerro tästä muillekin!