Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Kannet, helmat, pyöränlaakerit, siinä nyt aluksi joitain mitä tuloo mieleen.
     
  2. wilburi

    wilburi Gearhead

    +Mitättömät ajovalot jos ei releytä
     
  3. Tontza80

    Tontza80 1st gear

    Tervehdys. Löytyikö tuohon ratkaisu? Mulla kanssa nousee tyhjäkäynti 1500-3000rpm ja on jos jotakin yritetty ja vaihdettu. Kaasuläpänasentotunnistin pari kertaa ja tyhjäkäyntimoottori.
     
  4. Kuinka vaihdetaan Pontiac Trans Sportin etuvilkku, eli kuinka pääsee käsiksi vilkkuun?
     
  5. ludwig

    ludwig 3rd gear

    ei varsinaisesti löytynyt, vika tulee edelleen ajoittain takas;
    kun ei käytä vakionopeussäädintä, se ei ole iskenyt, ehkä vika on siinä...

    kaasuvaijeri on vikatilanteessa kireenä, niinkuin joku sitä kiskois/jumittais.
     
  6. Tontza80

    Tontza80 1st gear

    Ok. Mulla tekee sitä vaikka ois vakkarin piuha irti. Mulla kun herjaa p0121 koodia, niin alkaa toimimaan normaalilla tyhjäkäynnillä. Ei kuitenkaan toimi niinkuin kuuluu muuten. Torque ohjelmalla sitä kaasuläpän anturiakin ihmetellyt, ja tuntuu näyttävän mitä sattuu. Niitä siis jo kahtakin uutta kokeiltu. Mekaaniset viat on poissuljettu, joten mulle on uusi ecu tulossa.
     
  7. joonas.keranen

    joonas.keranen 1st gear

    Ehtoota, vuosi sitten olin jo lähellä ostaa Chevyn, mutta ei vaimo antanu narua tarpeeksi. Nyt sitten pikkupaineen alla oltais varmaanki päätymässä Trans Sporttiin. Tälläisesta olen hieronut kauppaa puhelimitse ja maanantaina olisi tarkoitus mennä kurkkaamaan. Ei osannut summissa sanoa imusarjasta tms. rempoista mitään, mutta konepellissä on hieman ruosteenalkua niinkuin näissä yleensä onkin. Tulipas vain mieleen, että tunnistaako kukaan tätä kyseistä yksilöä omakseen / tutuksi niin voisi kysellä hieman menneitä? Tarkistukseen siis menee koeajossa: taka-akseli / renkaiden kulumiset. Pahvin vaihdosta jotain merkintää / näkyviä vuotoja siellä suunnalla. Laatikon perustoiminnot ja perus nakutukset. Syylärin korkki ja öljykorkin sisäpinnan mähmät. Mitäs muuta näistä kannattaa sitten kurkata?

    http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/8491742

    Toinen vaihtoehto onkin sitten nelivetonen, joka hieman kyllä arveluttaa toimintamalliltaan. Tiedä sitten kuinka vikaherkkiä nuo ovat? Perus etuvetoisen viat suurinpiirtein tiedän, mutta tämä ameriikkalainen "neliveto" on hieman epämääräinen..

    http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/8529829
     
  8. Tontza80

    Tontza80 1st gear

    Ja niinhän se oli, että ecun vaihto korjasi tämän yksilön.
     
  9. ludwig

    ludwig 3rd gear

    tosi hyvä, että selvis!

    yleiskommenttina heikkoon nykylaatuun, että mikähän sen ecunkin sitten rikkoi?
    eikö nyt edes sen pitäisi auton ikä kestää? vai pääseekö sinnekin suolamoska tai vesi puuhaileen?
     
  10. Tontza80

    Tontza80 1st gear

    Niin, mikä sen on rikkonut, on epäselvä. Jäähdytinnestettä löytyi ilmanputsarin kotelosta, jossa ecu majailee. Sen päällä on paisuntasäiliö. Nesteen pääsy sinne voisi olla yksi mahdollisuus, mutta se ecu oli sisältä kuiva jne. siinä on melko hyvät tiivisteet. Autolla on ajettu 200tkm. Aika kehnolta laatu vaikuttaa.
     
    ludwig tykkää tästä.
  11. Aleksandra

    Aleksandra 3rd gear

    Hei, olen käynyt monessa autoalan liikkeessä näyttämässä tuon Trans Sportin ohjauskulmia, kun syö renkaita sisäpuolelta (parit uudet renkaat jo ostanut ja vielä joutuu ostamaan :().

    Aurauskulmat on kuulemma hyvin, mutta camber-kulma heittää. Olen sen verran useasti käynyt noissa autoalan ammattilaisilla, että jotkut väittää ettei se vaikuta mihinkään ja jotkut väittää, että vaikuttaa. Hauskuus piilee siinä, että kukaan ei osaa niitä säätää, joten osaako joku täällä kertoa miten niitä säädetään, jotta voisin mennä jollekin ammattilaiselle sen neuvomaan? :)

    Kiitos etukäteen vastauksista!
     
  12. north

    north Gearhead

    Jos en my ihan väärässä ole niin tollein.
    [​IMG]
     
  13. Aleksandra

    Aleksandra 3rd gear

    Yritin laittaa kuvaa siitä ruuvista, joka oli tuossa kohtaa, missä pitäisi olla Camberin-ruuvi, mutta en saanut sitä tänne. Mulla on siinä ihan erilainen ruuvi, kuin mikä kuvassa on o_O
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Camber säädetään joko olkavarren ja iskaritolpan liitoksesta, iskaritolpan yläpäästä tai alapallosta/alatukivarren sisäpäästä.
     
  15. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Trans sportissa ei oo tehtaan jäljiltä camberille säätöpaikkaa, mutta tolpan alapään rakenne on northin linkittämän kuvan mukainen ja siihen kyllä tehdään tarvikkeena em. kuvan mukaista epäkeskopulttisarjaa...
     
  16. Makke88

    Makke88 1st gear

    Oliskos kellään varaosina transuu? Hakuses olis öljytikun putki.
     
  17. Aleksandra

    Aleksandra 3rd gear

    Meiltä löytyy Trans Sportin varaosa-auto, eli siitä saa kyllä osia ostaa :)
     
  18. Aleksandra

    Aleksandra 3rd gear

    Mistähän tuollainen ruuvisarja mahtaisi löytyä ja minkälainen ruuvisarja tuohon vuoden 2003 Trans Sportiin mahtaa mennä?
     
  19. HooWee350

    HooWee350 2nd gear

    Laitetaan nyt tännekin ilmotus eli löytyy transun aluilla olevat kohtuu hyvät kesäkumit ylimääräsenä halvalla sijaitsee Tampereella
     
  20. Makke88

    Makke88 1st gear

    Ok. Laitoin yv.
     

Kerro tästä muillekin!