aloittelija trans am tulilintu 455 superduty???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Sinlol, 3.2.2017.

  1. Sinlol

    Sinlol 1st gear

    Nyt olis tarkotuksena vaihtaa toi 2000luvun kyslerin 300c hemi sedan versio tollaseen 7.5 litran möhköön. 1980 vuosimalli. Ei oikeen riitä sielukkuutta tossa 300cssä. Minkälainen peli tommonen on löytyykö kokemuksia. Mites varaosa puoli löytyykö ja hintapolitiikka?

    Yksi olennainen kysymys lienee se että kasvaako tuon vuosimallin ja harvinaisemman koneen omaava tulilinnun hintalappu vuosien päästä. Olisiko kenties fiksu investointi? Kiitos
     
  2. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Noh, ennen keskustelua kannattavuudesta niin oletkos ensinnälkin selvittänyt, paljonko vuoden 1980 Firebirdiä on tehty 455cid versiona ja "super duty":nä?
     
    MadMike ja MudMax tykkäävät tästä.
  3. pantera

    pantera Double Gearhead

    auts
     
  4. Sinlol

    Sinlol 1st gear

    Tuhatkunta käsitykseni mukaan kovin noviisi olen näiden suhteen mutta jostai se on aloitettava...Onkos hinnat nousussa vai laskussa tollasella esim. 10 - 20v päästä? Kiitos
     
  5. 42olds

    42olds 2nd gear

    Tuolta voit tarkistaa, montako niitä on tehty. Ja millaisilla koneilla.

    Elikkäs SD on ollut vain 73-74 ja 455 koneella tuota on saanut 71-76.

    Sulla on siis joko äärimmäinen harvinaisuus tai sitten tekniikan vaihto "super duty".

    E: https://www.nettiauto.com/pontiac/firebird/8339818 Tuo ilmeisesti kyseessä?
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    :odeek: tonmosella kötöstyksellä mitään "arvoa" ole. Pyyntihinta riippunee siitä paljonko edellinen torvi siihen rahaa syyti, ja myyntihinta siitä paljonko seuraava torvi on valmis siihen syytämään.
     
    Karpov ja pantera tykkäävät tästä.
  7. max

    max Double Gearhead

    Ei varmaan kannata tuijottaa siihen,et minkälainen "Graalin malja" on sitten tullut hankittua.Kunto ratkasee tässä tapauksessa.
    On mielestäni pirun hieno auto,varsinkin Trans Am versiona mustana ja kultainen kana konepellissä.
    Oliko se nyt sitten FHRA:n Tikkurilan näyttelyssä,kun taisi Metro-Auto esitellä tällaista standillään,ja muistan hinnankin;127400 Suomen markkaa.
    Kiersin Trans Amia kuin kissa kuumaa puuroa.Oli nuoren kundin silmään kommarisuomessa jotain aivan ihmeellistä.
     
  8. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Tuo Nettiauton peli vaikuttaa kuvissa ryhdikkäältä, mutta tekniikka ei tosiaankaan ole alkuperäinen - jos siis sillä on painoarvoa kaupantekoa ajatellen.
    Hinnoittelu on sitten kaksipiippuinen juttu. Suosittelen ottamaan vanhoista jenkeistä enemmän perillä olevan kaverin mukaan katsomaan, jos auton vierelle eksyt.

    Lisäksi eikös vm. 1979-> autoissa lue otteessa "vähäpäästöinen"? Eli katsastuksessa vaaditaan päästömittaus. Se aiheuttaa toisinaan jumppaa etenkin virivirikoneiden kanssa.
     
  9. rb

    rb Double Gearhead

    1978 on eka vuosimalli, mikä joutuu päästömittauksiin.

    Mun mielestä kanssa toi tuplavalo maskinen on hieno peli...

    Mut jos sulla nyt kolmesatanen ajaa käyttiksen virkaa, niin sen korvaajaksi tosta ei oikein ole (tai en minä ainakaan raaskisi tota enää suolata), vaan menee enempi harraste osastolle.

    Nimittäin jos nyt tuntuu, että muovihemiä tankatessa pikkasen kirvelee, niin kaikella todennäköisyydellä tolle se soppa vasta maistuukin....
     
    Muokattu: 4.2.2017
  10. Sinlol

    Sinlol 1st gear

    Jees. Hyvä pointti toi päästömittaus homma! Kyllä tuo vaan komea on ja tunnelmaltaan eri kuin muovihemi. Kolmesatanen käyttää harrasteauton virkaa mulla ja kulutus ei voisi vähempää kiinnostaa :)

    Hintaansa nähden mielestäni hyvinkin näyttävä ja rokkaava peli toi transu. Saattaa haaveet kuitenkin kaatua esimerkiksi just ton päästömittaus homman takia...

    Onkos jotain samankaltaisia pelejä joita suosittelette muilta brändeiltä? Tuppaa vaan kesäsin noita esim mustangeja/kaltaisia näkymään kyllästymiseen asti. Ei herneitä nenään! Firebirdi erottuisi joukosta just toi mustakulta setti. Ääh tuleeko tästä mitään
     
  11. J.J.

    J.J. Gearhead

    Joku pussihousu voisi tuosta lohkosta maksaa hyvän hinnan, tuskin Suomessa mutta vaikka tuolla isonveden takana.

    Hyvä ja lämmin talviauto tuommoinen firebirdi kyllä on, itelläkin aikoinaan oli 455 formula vähän aikaa talvikäytössä, nykyään se odottelee parempia aikoja. Enää en kyllä moista käyttöautona raaskisi paskoa.

    Edit. Niin että harrasteeksi tulisi, mikäs siinä osta ihmeessä jos tykkäät. Turha noista päästöistä on stressata vaikka jotkut niistä jaksaa aina ulista.
     
  12. pantera

    pantera Double Gearhead

    1978 -1980 päästörajat on niin löysät että jos huussi käy kaikilla ja putkesta ei tuu lakritsaa , menee läpi että heilahtaa
     
  13. wilburi

    wilburi Gearhead

    Eiköhän päästö yms probleemiin täältä apu löydy jos ongelmia sen suhteen
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Nyky bensalla ehkä vähän helpommin, mutta aikoinaan 292 nokalla joutu jo vähän temppuilemaan, että sai päästöistä läpi.....
    Joo...... ihan hieno toi on korimalliltaan, joten jos mitkään mäts nämbörs jutut ei ole tärkeä asia, niin varmaan ihan kiva harraste peli toi olis.....
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Tollainen masina 455:lla todellakin sit ryystää pensaa varsinkin talvisaikaan,mut jos rahalla ei ole merkitystä niin siitä vaan.
    Ajelin just tuollaisella valkoisella jokunen vuosi sitten(oranssi kana konepellissä) jossa just 455 ja Muncie 4-speed manuaalivaihteisto.
    Olipahan karvarintainen peli,jolla oli mahdotonta ajaa nopeusrajoitusten mukaisesti.Porno laite!!!
     
  16. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Asiahan on niin, että kaikkeen harrastamiseen näiden vanhojen vessojen kanssa liittyy yhtä sun toista riskiä ja teknistä hipistelyä.

    Yksi mitä itse tekisin, soittaisin auton edelliselle omistajalle ja tiedustelisin perusasiat autosta, sen tekniikasta plus nuo päästöhommat. Eihän siinä toisaalta mitään, jos on vaikka tuttavapiirissä päästöjä mittaavia yrittäjiä niin sellaisessa mestassa saattaa päästä sopivasti hieroon ja säätään kohdilleen.
    Mut varautua pitää silti, että leimasetä tekee tarkistusmittauksen, eli kovin härskiä vilppiä ei kannata yrittää.

    Sit tietty oleellista on että rek.otteeseen on merkitty toi mylly.

    Mut jos se lopulta tuntuu sun autolta, niin sä elät vain kerran ja elämä on ihan liian lyhyt ajaa tylsillä autoilla. :)

    Edit:
    Kaikillahan on myös alkutaipaleensa näiden vanhojen vessojen kans. Tässä kirjattuna minun keltanokkakertomukseni reilun 10v takaa :)
    http://bensakrematorio.suntuubi.com/?cat=9
     
    faffeli tykkää tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ihan siisti auto mutta en kyllä ite maksais kahtakymppiä. Arvon säilyminen tosiaan vaan siitä kiinni haluuako joku tollasen leikkikalukseen.

    Ja jos nää vero ja ympäristö touhut menee tähän suuntaan niin haluttavuus laskee vaikka ois mikä.
     
  18. A.J.

    A.J. Gearhead

    Originaalit ja niiden mahdollinen hinnanmuodostus on yksi asia, mutta jos sijoitus- tai arvonsäilytysmielessä etsit klassikkoa niin katsele ennemmin vaikka Italian tai Saksan ihmeitä. Mutta oman kokemuksen perusteella voin sanoa että 2gen Firebird isolohkolla saattaa olla parhaimmillaan varsin hauska laite :)
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä amerikkalaisessa arvo pysyy oli sitten tonnin parin vani/leppä tai kalliimpi peli mutta tossakin selvästi mennyt koneeseen ja tekniikkaan rahaa jota ei pakosti kaikki hinnassa arvosta.
     
  20. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Sen hemin hinta tulee alaspäin roppakaupalla 10v sisään, ollen lopussa vain tekniikan arvo. Tuosta ponusta saat aina sen 15 000eur jos pidät sen kunnossa. Kuitenkaan mitään 30 000euron autoja noista ei Suomessa aivan heti tule. Päästöjä on aivan turha jännittää, konstit kyllä löytyy.
     

Kerro tästä muillekin!