Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. kvt

    kvt Gearhead

    Joo no eipä noi olis sitte sopinutkaan.
     
  2. [Henkka]

    [Henkka] Gearhead

    Ai saakeli, mulla ois ollu ylimääräsenä orkkikset (joista tehty joskus e-hyväksytyt).
     
  3. rammeri

    rammeri 1st gear

    Miten ihmeessä öljyn paluuletkun taemman pultin saa irti? Putki taipuu vmäisesti suoraan eteen. Pitäisi säätää hukkaporttia ja pitää ottaa turbo pois.

    Vai voisiko pumpulle menevää ahtopainetta pudottaa (Eikö silloin pitäisi mennä vähemmän soppaa = vähemmän tehoja) tai löytää jostain standardi fuel plate.

    Pitäisi saada tehoja joku parisataa heppaa helposti hetkeksi pois
     
    Muokattu: 11.2.2017
  4. Ö..Speed?

    Ö..Speed? 1st gear

    Niksipirkkaa vailla.

    Jotain konsteja tahi huomioita simpukan vaihtoon takaveto 2genissä ??

    Lähinnä ton pitman armin irrotukseen vinkkejä kaipaisin.
    Ulosvetäjällä tuli vähäsen, mut sitten loppu tulemiset :)
    Tars ko siitä höllätä tai irrotella jotain ensin tai pitäskö auton olla "pyörillään" vai mitenkä se lähtee tuleen sieltä ?

    Sitten mitäkä öljyjä ootta käyttänyt tehostimessa ??
     
  5. simu_l

    simu_l Gearhead

    Otat syöttöpumpusta vaan ahtoletkun irti (ja tulppaat sen ettei karkaa paineet) niin tippuu tehot, ei kannata ahtoja laskea, alkaa vaan savuamaan.
     
  6. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Minä vaihdoin molemmat simpukka ja pitmanni. Muistaakseni tuli helposti ku ensin irroitti pitmanin kartio ja sit simpukka irti. Nosturilla tein ja renkaat "maassa".

    Minä laitoin agp simpukka ja oon käyttäny mag4 öljyä motonetistä.
     
  7. Jantikka

    Jantikka 3rd gear

    RAM 2500 -05 4WD etuakseli pallonivelten vaihto. Vaatii järeämmän ulosvetosarjan. Saakohan sellaista Suomesta vai pitääkö alkaa tilaamaan USA:sta? Tai onko joku keksinyt muun tavan hoitaa vaihto? Kuumennus ja leka tuntuu "pahalta".
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Siis pallonivelien vaihtoon?? Klannin hydraulipuristimella ja sopivat holkit siihen, sillä mä teen, ei oo halpa satsi, mutta ammattikäyttöön ok, just eilen vaihdoin JK-Wrangleriin molemmin puolin pallot sillä...
     
  9. Jantikka

    Jantikka 3rd gear

    Liian helppoa, tuolla ei saa rystysiä verille! :)
    Enemmän harastepuolen vehkeet tulis nyt kyseeseen.
     
  10. Ck

    Ck Gearhead

  11. ravanin ramisti

    ravanin ramisti 1st gear

    Olisiko jollain tietoa 5.9 cumminsin vm.95 polttoaineen siirtopumpusta onko siinä sisällä joku sihti mikä voi mennä tukkoon ja mistä löytyisi räjäytyskuva? Tänään kesken ajon alkoi käydä huonosti ja sammui kesken ajon kun nosti kaasun ylös nyt vaihdettu PA suodatin jonka jälkeen ajettu 15km eikä ollut ongelmaa .Sanoivat siirtopumpun hinnaksi 281€ joten ei viitsisi turhaa ostaa kyseistä eli jos jollain olisi tietoa olisi hienoa saada vinkkejä.
     
  12. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    on siinä pumpussakin imupuolen reijässä pieni sihti, mutta sihtejä on myös suodattimen jalassa, ns. karkeasuodatin ja sitten on vielä tankissakin sihti.

    se karkeasuodatin kannattaa ainakin tsekata, jos ei ole koskaan putsattu niin voi olla pskainen.
    ja samalla voi poistaa sitten sen pa-lämmittimen..
     
  13. Dadda

    Dadda 1st gear

    Jo putsaa tuo filtteri, ja poistaa tuo prklen pre-heater "muovi halkee ja antaa imuvuoto". Ja mekaanisella lift pumppu/siirto pumppu ei kannata maksaa tuollasella hinnalla. Jos rahti ei ois noin kallis kun ostaa painaavat osat, mä en edes ostaa jotain täällä suomessa. Useasti unelmahinnat, ja vaikee löytyy jotain verkkokaupalla.. Suomi tarvii "super us parts kauppa" malli summit racing tai rockauto :) Tässä halvempia vaihtoehtoja osat+ rahti + 24% +3,7%. http://www.rockauto.com/en/catalog/...urbocharged,1095814,fuel+&+air,fuel+pump,6256
     
  14. simu_l

    simu_l Gearhead

    Dadda tykkää tästä.
  15. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Vieläkin on rami löytymättä ja nettiautossa on aika huono valikoima tällä hetkellä. :)

    Onko kenelläkään haluja luopua nelivetoisesta 12 venttiilisestä? Saa olla ns. Paskakin kun korjailut onnistuu ja tuntuu tuo maalauskin onnistuvan nyt kun olen sitä harjoitellut :D
     
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Sama kaiku on askelten.Enpä ole löytänyt minäkään. Yhden kanssa vetkuttelin muutaman tunnin liikaa ja kerkesi mennä, toisesta sovittiin kauppa mutta myyjä meni puihin. Ykköskoppaisia ei ole myytävänä näköjään ikinä ja kakkoskoppaisissa joita on niin harvakseltaan hinta ja laatu kohtaa. Välillä on joku vuodenkin myynnissä mutta hinta ei meinaa tippua.....
     
  17. Ranee

    Ranee Gearhead

    Ykköskoppasten dieseleiden kierto on kyllä suomessa pysähtynyt.
    Onko ne päätyneet sitten kaikki semmoisiin koteihin joissa niistä luovutaan aivan viimeisen hädän uhatessa. En kyllä omastanikaan luovu, 12k miles vuoden sisään taas rullattu.

     
  18. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    On tää kyllä tuskaa olla ilman lavuria. Tarvii varmaan seota chevyn tai fordin tuotoksiin. Cumminssia tekisi vaan mieli päästä käyttämään :D
     
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Miekii menin just hetki sitten kysymään yhtä f250 7.3 nelikkoa hätäpäissäni. Ajattelin kyllä jos hyvän cummins Ramin löytäisin niin ajelisin sillä sen 10-15 vuotta. Mieluummin tosiaan sen 1gen mutta kakkonenkin kävisi jos passeli osuisi eteen. Siinä 2gen saisi vaimon ja mukulat survottua kyytiin. Ykkösessä taas ihastuttaa muotoilu ja yksinkertaisuus vaikkei siinä olekaan tiloja samalla lailla.
     
  20. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    3gen ja tunkee 12 tappisen tupaan. Saa kaappariovet ja, noh eipä siinä kyllä sen enempää takajalkatilaa oo quadcab, siinon kyl lyhyt lava..
     

Kerro tästä muillekin!