Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. onneton

    onneton Gearhead

    Kävin Jämsässä TJ-katsastuksessa näyttämässä joulukuussa 2016 Chevy caprisea -91 ja hylky tuli,Kaikki kunnossa muuten paitsi valmistenumeroa ei pystynyt lukemaan.Kerroin katsurille että joutunut palkkeja hitsaileen että siinä vika.Ymmärrettävästi hylky mutta,tulosti hylkylapun missä uusintatarkastelun hinta 25e.No koppailin uudet numerot/kirjaimet katsurin osoittamaan paikkaan ja tänään näytille.Menin toimistoon ilmoittautuun/maksamaan.Kassa täti sitten kysymään vielä tältä hylkykatsurilta että paljonko tää ny maksaa,50e!!!Minä siinä että on paljon hintaa 2 merkin lyömisesta ja muuta kiroilua.No niin paljon vitutti että maksoin ja sitten merkit paikoilleen,läpi.Että tän katsastusaseman palveluja enää tarvi.
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Sen valmistenumeron kun merkkaa sinne trafin järjestelmään korjatuksi niin se tarvii varmaan muutoskatsastuksen joka maksaa asemasta riippuen 50-100e?
     
    pas2 tykkää tästä.
  3. onneton

    onneton Gearhead

    Mutta kun jälkitarkastelu meni näin.Ajettiin katsurin kanssa viereiseen halliin missä auto nostettiin etupalkista sen verta ylös että etupyörät käänty.Hinkkasin maalia santapaperilla että katsuri pääsi katsomaan numerot ja löi omat merkit numerosarjan päihin 50e.Mitään muuta tarkastusta tehty .En voi ymmärtää, olkoon nimeltään muutokatsastus,nimittäin hylkylapussa uusinta näyttö 25e.Jos 50e olisi ollut hylkylapussa asia ok,mutta kun hinta vedetään hatusta kassalla.Saatana olen kai tyhmä kun en ymmärrä.
     
  4. 240163

    240163 Gearhead

    Mulla oli kans joskus peli mistä ei löydetty rungon numeroo. Sain lyödä numerot katsastuksen aikana. Konttorilla oli meistit. Eli meni samalla hinnalla...
     
  5. multsi

    multsi 2nd gear

    Onks niin, että nykypäivän amiksessa ei kaasarivehkeitä käsitellä millään tapaa enää?

    Viime talvena kaverin 88-colt hylättiin päästöistä. Lambda oli yli sallitun ja muutenkin päästöt liian korkealla. Lapun nähtyäni sanoin kaverille, että ei tässä sun autossa ole mitään katalysaattoria eikä lambdaa ja päästöt ovat ihan kunnossa, mutta inssillä ei ole ollut mitään hajua minkä ikäisen päästötaulukkoa soveltaa. Mielestäni aikamoinen munaus inssiltä, oli ollut kuulemma joku "tosi nuori jätkä".

    Itse olen myös pari kertaa törmännyt ihmettelyyn päästölapun hankkimisessa kaasarivehkeeseen ihan korjaamolta. kerran yksi korjaamo sanoi, että "tule ensi viikolla, silloin täällä on yks joka tietää noista jotain".

    Äskettäin menin ottamaan päästölappua 80-luvun corollaan, ja siellä myös korjaamolla ihmeteltiin kovasti lambdaa, joka oli yli sallitun reilusti. Joku vanhempi mekaanikko sitten valisti näitä nuorempia, että se ei ole vähäpäästöinen, eikä siinä ole lambdaa ollenkaan.
     
    eilhik tykkää tästä.
  6. Olaviman

    Olaviman 1st gear

    Kyllähän se päästötesteri näyttää lambda-arvon noista vanhemmistakin, itse säädin juuri -71 moparista tyhjäkäyntiseoksen kohdalleen, ei muuta kun anturi putkeen ja lukemat ruudulle.
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Appiukon kesä-Unolle tuli hylky jousilautasista, tarkoitetaanko niillä jousien alapäässä olevia kohokkeita jotka pitävät jouset paikallaan..?

    Helmat täytyy myös askarrella paskarrella..:confused:
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Se on kai se kohta missä jousi on alapäässä paikallaan eli se keskikohoke+se minkä päällä jousi on
     
  9. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Jep, siinä ainakin on pientä kariesta havaittavissa.
     
  10. valpas

    valpas Gearhead

    Volvon katsastuksen jälkeen, vaikka hylky tulikin (ihan aiheesta, alapallo), niin uskalsin antaa hänen viime vuonna hylkäämänsä taka-akselin kumityynyn halkaistuna. Otti ihan kiitollisena vastaan. Sanoi, että harvoin pääsee minkään osan rakennetta tutkimaan. Arvas varmaan, mitä tarkoitin, vaikka en ääneen sanonutkaan.
    Silloin, kun muotolukitteinen kumi on vain irronnut vulkanoinneistaan, ei ole vielä mitään vaaraa, jos kumi on muuten ehjä. Jos se runkoon tukeutuvasta kumista liikkuu, niin sitten on syytä vaihtaa. Toki kyllähän 18v. volvossakin alkaa kumiosat olla jo vaihto kunnossa. Nuo tarvikkeet kestää sitten vain murto osan alkuperäisistä. 645tkm ajetusta volvosta ei tiedä, montako sataatuhatta se vielä kestää, niin tulee käytettyä halvinta mahdollista noissa helposti vaihdettavissa osissa.
    Ei muuten pesemättömyys haitannu yhtään (lähti viides vuosi pesemättä) Ikkunat pesin (myös sisäpuolelta). Rekisterikilvet, valot, ja peilit pesin myös. Ajetaan joka päivä, niin pesurahat menis ihan hukkaan....... Kotelosuoja-aineiden valumiakaan en ole pessyt pois.....
    Toinen, varavolvo V70 oli seissy melkein vuoden(siks, kun toinen on vaan liikkunut ilman remppaa), ja käsijarru oli jumissa (onneks molemmissa volvoissa on vetokoukut). Pitää vissiin seuraavalla kerralla säätää jarrut kauemmaksi, ja palat irti levyistä, niin ei tule jälkiä, eikä mene jumiin. Pitäis sekin katsastaa seisonnassa.
     
  11. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Niinpä.. Miettikääpä, miten tuo 'karies' vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin yht'äkkiä konkretisoituessaan vaikkapa moottoritienopeuksilla...
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo kyllä ne on parempi hitsata kuntoon niin ei tule yllätyksiä.
     
  13. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Vaihtaa koko tolpan samalla kertaa joskushan näihin sai pelkkiä lautasiakin mutta oli niin kiinalainen ohje joka koski ainakin Volvo 240 sarjaa ettei olisi saanut hitsata siihen iskunvaimentimenputkenkuoreen kun joku fiksu svedu oli saanut sen silmilleen kun oli jättänyt iskunvaimentaja patruunan sinne putken sisään (varmasti saa silmilleen).
    Itse turasin vanhaan Toyotan TA60 seen lisää keulan korkeutta hitsamalla pari senttiä lautaset ylemmäksi kuin alkuperäiset , helppoa kun niissä uusissa lautasissa oli ohjuriputket ja tuli uudet iskarinpatruunat tolpan sisään.
     
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Nyt ei ole kyse McPherson-tolpasta, vaan kierrejousen alla olevasta ¨korokkeesta¨. Iskari on jousen vieressä.
     
  15. valpas

    valpas Gearhead

    Volvon katsastuksessa katsuri polkas yhden kerran täydet, ilman letkua, ja sitten vain yks polkasu letkun kanssa. Dieselin savutus oli ok.
    Oliskohan niin, että se eka polkasu jättää jotain savua sinne letkuun?
    Aikasemmin on tehty kaikki polkasut letkun kanssa, yleensä kolme kertaa.
     
  16. HerkkuJerkku

    HerkkuJerkku Gearhead

    Tartteeko katsastuksessa avolavan lavan olla kunnossa?
    Olis yks autokuljetus auto tiedossa mutta lava on mätä, ei sillä autoa kuljeta mutta kyllä siihen uskaltaisi tarvikkeita sen korjaamiseksi lastata.
     
  17. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

  18. Ck

    Ck Gearhead

  19. jarona

    jarona Gearhead

    Mulle rupes viime kuussa katsastajapoika rutisemaan ku lavan
    Tukipalkit takana mätöjä.
    Lupasin pyhästi korjata ku kerkeen ennen seuraavaa katsastusta..
    Ois saattanu pomppauttaakin mutta ei kehannu kun juttelin
    mukavia hänen pomonsa kanssa...
     
  20. Roadkill

    Roadkill 2nd gear

    Trolli..
     

Kerro tästä muillekin!