Suomen nopein/tehokkain katuauto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Ranchero/Taunus, 17.5.2004.

  1. Ahti

    Ahti 3rd gear

    On muuten hieno Kadetti!!! Ja vielä legendaarinen B-malli, tulee ihan muistoja mieleen. Mikähän mahtaa olla Farmari 2. ?

    PS. A-Commostakin on olemassa farmi, ei vaan koskaan tullut Suomeen...
     
  2. MadMike

    MadMike Gearhead

    Hieno kadetti ja sopiva Retro peli uudella tekniikalla.
    Peukkuja.
    Näyttää kylä radalla pysyvän aika nätisti vaikka varovbaisesti tuon mutkan otatkin...ehkä siinä se ajan taikakin...en tiedä mutta hienosti istuu tiessä..paljon paremmin kuin Camabirdit vakiona.

    Tosin 690kg painoeroa ja samankokoiset jarrut niin eiköhän tuo paketti Apparalla istu...tehoissakaan tuskin paljoa jäät jalkoihin jos yhtään vakiolle 5.7 lle.. eli 210hv :lol:

    Mun ongelma apparalla on se että ajan siellä "liian" harvoin...loppusykystä yleensä saan päähän ajaa 280km "turhaan" ensin radalle ja sitten leikkiä vähän.
    Kun tuli kokeiltua kilpurilla ajamista niin sitten ei enään siviilipelit ole kiinnostanut radalla leikkimiseen.
    On se vaan niin erillaista kun ei tarvii miettiä että tällä on kotiinkin päästävä... :odroll:

    Odotellaan innolla Vegan valmistumista....onkos se Pakki-Petterin vanha ?

    Ja tosta Farmi1 sestä todettava että sopisihan se suoraan Roadsport Ahan...tosin olisit saanut käyttää 225/50 renkaita joten aikakin olisi tod.näk tippunut runsaalla sekalla eli 1.35-1.36 aikoja eli 5 sakissa Assa ja V8sit peittonut jokaisen...

    * Ei ne ihmeellisiä ole noin roadsportin pelit kuten olen ennenkin todennut.
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Eiköhän petterin vanha oo viimeks ollut Hernesharjulla länsirannikolla?
     
  4. MadMike

    MadMike Gearhead

    No kun ei tiedä niin on pakko kysyä :eek:
     
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    *Farmaria ei saa edes roadsporttiin viivalle mun käsitykseni mukaan...syynä että auto pitää joskus olla luokiteltu suomeen ja esim. N ja A ryhmään luokitellaan vain sedanit (muita luokkia sääntökirja ei tunne).
    Mutta totta puhut suomen radoilla pärjää lähes mikä vaan kevyt peli...siitä on esimerkkejä "jenkkiensyöjinä" Minit, Mk1 Escortit; Alfa GTAt,Datsun 100A, Kadetit Mk2 Escot etc etc etc...
    Ja kun oikeen tarkistin niin 276mm etujarrut on isommat kuin 10.5" mitä on F-bodyssä :-?
    Ja ennenkuin tulee tehomeuhkaajat kehiin niin enemmän aikaa tiputa sillä että autossa on kunnon jarrut ja se käyttäytyy niin että niitä voi myös käyttää,,,mitä paremmat jarrut sitä enemmän aikaa kiihdyttää...

    Silti on paljon haasteellisempaa ja katsojille hauskempaa yrittää jenkillä.
    Mutta aidosti jenkillä ajaminen suomen radoilla on vähemmän hauskaa tosimielessä.
    Peukkuja yrittäjille.
     
  6. Ventura389

    Ventura389 1st gear

    Off Topiciksi menee... mutta Ahvenistolla pidettiin vanhan Pontiac Clubin kanssa ratapäiviä... ja oli se kyllä hulppeen näköistä touhua kun fullsizet 60-lukulaiset meni rataa.... Ei siinä vauhti hurjalta näyttänyt... mutta rata kapeni kummasti isojen autojen pyydystellessä toisiaan :) ...oma lajinsa sekin 8)
     
  7. Saku

    Saku 3rd gear

    No kotimaan syheröradoilla 910kg/182hv ja mutka-ajoa varten läpikäyty alusta on väkisinkin nopea auto. Mielenkiintoista nähdä miten samalla reseptillä, teho-painosuhteella (1200kg/300hv?)ja kuskilla laite kulkee. Kevythän tuollainen 1200kg vielä jenkkiautoksi on, 1400-1600kg on tyypillisempi katujenkin paino.
     
  8. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Nopein/tehokkain , mahdoton yhtälö :lol:
     
  9. corolla dx

    corolla dx 1st gear

    no se on mun toyota corolla dx.
    siin on v8 kone ja tupla turbo.
    en oo kokeillu viell et paljonko se kulkee.
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    Onkos ihan oma Toyotan V8....Mika Saloltakos pyysit luvat?

    Ei millään pahalla Mika :p
     
  11. kole

    kole 3rd gear

    suomen nopein katuauto

    Tää on pakko kertoa vaikka kevennyksenä kympiuutisten tapaan.
    Muilla palstoilla olen hehkuttanut omaa käytännössä vakiota -87 turbopuikkia. Kävin tässä taannoin helesinkissä ja siellä sitten yksi kaverin kaveri kävi testaamassa minun kulkumenoa. Ajoi reitin jossa joskus 80-luvulla paljon ajettiin kisaa. Kehui autoni alustaa parhaimmaksi mitä vastaavakoppasilla on ajanut, ei kehunut auton kiihtyvyyttä? Se sitten sapetti. Pari paivää myöhemmin lukaisin tarkemmin 6/2004 V-8 lehden ja huomasin tutun nimen melko virkeän -72 Camaro 477 puikoissa.
    En ihmettele enää miksei kaveri kehunut kiihtyvyyttä :lol:
     
  12. corolla dx

    corolla dx 1st gear

    on se oma toyota v8 koneella.
     
  13. Fastback

    Fastback Gearhead

    Näillä sivuilla toisinaan vierailevalla jannulla on eräs dx 8.3 liter konheella.
     
  14. MadMike

    MadMike Gearhead

    Olkoot vaikka Sputnikin rakettimoottorilla....silti Toyota.
    Mun mielestä ainut tapa virittää tollasia ja vastaavia on trotyylillä ja kahva ales....eikä tä ole vitsi tämä on mun kanta.

    Väännetääs tästä nyt Celica GT-four vs 5.7 GTA....kaksi onnekasta vakiota plus yksi Carlos Sainz on koittanut onnea...kaikki saivat turpaan.Yksi niistä tunnettu kisakuski täälläpäin (eli Rata SM kultaa tänä vuonna)

    Ja he eivät tajunneet että olin vasta käyttöautolla liikkeellä :rotfl:
     
  15. bootsi

    bootsi Gearhead

    Ja käyttis oli??... :-?
     
  16. MadMike

    MadMike Gearhead

    yleensä käynti optikolla auttaa....eikös se tossa yllä lue...jos ei aukea niin voi voi. :oops:
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Yleensä käynti optikolla riittää, ja jos menette kaikki voitte saada ryhmä alennuksen..
    Kole onnittelut auton ostosta, vaikka tais mennä vähä pitkäks. No ny se on kilvissä. Oon lukenu täällä sun kirjoituksia ja jos oisin tienny että oot tulossa oisin tullu ite parsapurkilla moikkaamaan. Vai Luigi tyyppäs eikä kehunu kiihtyvyytttä? Heh, vuonna silloin 87 tyyppäsin brand new GN Buickkia ku yks maahantuoja taho tuli sitä näyttämään. Oli muuten se jätkä kuka ne tänne hommas. Se oli kyllä pieni pettymys. Se ei tuntunu missään! Ei tuntunu ei ku autossa oli ominaisuuksia ja hiljainen kuin mikä. Helppo pala ajattelin ja otettin kisa mun Valianttia vastaan. Jäin selvästi jo lähdössä enkä saanu kiinni. Eli auto mikä paukkuu ja pärisee, sutii holtittomasti ja tuntuu menevän tuhatta ja sataa. No toi on mistä mä saan fiiliksiä ja sellainen nytkin on. Se ei ole Suomen nopein, mutta talla tiskiin ni en tarvii viagraa.. No me saamme fiilarit eri asioista ja ymmärrän näiden nykyautojen laittelut. Ominaisuuksia ja tehoja löytyy ja oikealla laitolla vielä lisääkin. Äh perkele olen jämämähtäny menneisyyteen mutta mielestäni KUN PAINETAAN KAASU POHJAAN SE PITÄÄ KUULUA JA TUNTUA ETTÄ NYT MENNÄÄN!
     
  18. bootsi

    bootsi Gearhead

    Ahaa.. "lännen nopein" GTA Transu :lol:
    Optikko auttaa.
     
  19. MadMike

    MadMike Gearhead

    Et ole ainut ....kaverilla Nissan Skyline GT_R ja kuulemma on NIIN nopea ja ihmeellinen etc etc (mun mielestä vaan yksi kiinanilmiö lisää) ja mä vaan kysyn aina siltä että koskas sun LS-5 Vette on valmis ?
    Ei kiinnostanut herran GMC Typhoonikaan kun aidosti ei se blazeria parempi ajoltaan ollut..
     
  20. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ei kyllä niitä on nopeampia..yksi ahdettu ainakin on ihan helvetisti nopeampi.
    Sitten on vanhempia transuja joissa isolohko ja föönit..kyllä sysää eikä tarvii etsiä euro tai japsivastinetta..
     

Kerro tästä muillekin!