Buick 340 nakutus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ToNde88, 19.2.2017.

  1. ToNde88

    ToNde88 1st gear

    Eikö muka kone turpiinsa jos öljyn sekaan diesselii laittaa?

    Kyllä se ainakin mittarin mukaan 70 astees alkaa kusemaan.

    Autohan on muuten seissyt 35 vuotta entisellä omistajalla ja kone aina välillä käytetty käynnissä.

    Joo tarkastin sen pellin kans mutta ei ota siihen kiinni.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    35 seisonta tukis tota nostajaa.

    Ei oo mulla ottanut. Nykyään joka autoon ennen öljynvaihtoa ennen lirautan 0,5-1litran dieselit sinne joukkoon ja vartin käytän. Vähän nostan kierroksia jossain kohtaa mutta en aja. Sit liemet ulos.


    Cadillacciin joka naputti pahasti tein tuon kahdesti ja pistin raakasti vielä samat öljyt dieseleineen kerran läpi. Sitten loppu naputukset nostajasta.


    Omalla vastuulla tosin. Moni sanonut että diesel hajottaa lietettä että pelko siitä että vanhat paskat lähtee liikkeelle ois turha. Tiedä sitten.


    Onhan ne täyttänyt koko koneen öljykorkkia myöden dieselillä ja pari päivää antaneet olla. Ei käyntiin. Tätä en oo koittanu.
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    CRC:a pikku suhaus tulpanhattuun, silloin tuntee kuinka liitin naksahtaa tulpan päähän kennolla.
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Lakruvialle toi kuulostais, se 35v seisotus tukee sitäkin..
    Paskat öljyt ja käytelty välillä.

    Tulppa pois, pyöritä mäntä ykk:an ja hieman yli.
    Koita painaa mäntä alas, onko välys?
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tää onkin hyvän kuulonen niksi!
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  6. ToNde88

    ToNde88 1st gear

    Olen koittanu crctä tylpanhattuihin ja ei muuttunu mitään.
    Eilen oli kone käynnis niin että tuli kunnolla lämpimäksi mut ei ääni paljoa muutu, ehkä pikkasen kovemmaksi.
    Laitoin myös männän pikkasen ykkösasennon ohi ja koitin ruuvarilla painaa mäntää alas mut ei se kyllä liikkunut yhtään.
     
  7. sbm396

    sbm396 Gearhead

    ajoituslamppu kiinni ja kone käyntiin jos lamppu välkkyy samaan tahtiin nakutuksen kanssa on vika venttiilikoneistossa taas jos nakutus on tiheämpää mitä lampun välke vikaa vois etsiä alakerrasta
     
    f34 ja Karpov tykkäävät tästä.
  8. f34

    f34 Double Gearhead

    Hyvä vinkki.
     
    Substitute tykkää tästä.
  9. 4337

    4337 1st gear

    Pitäiskö tuota Substituben nostajan kolauttamista kokeilla?Keinuvipuakseli on vaan neljällä pultilla kiinni.Näkisi samalla työntötangon kunnon ja keinuvipujen kuluneisuuden.Buickin keinuvivun nokassa on sellainen vaihdettava kulutuspala,tiedä vaikka se olisi pudonnut paikoiltaan....
     
  10. ToNde88

    ToNde88 1st gear

    Pitää vissii käydä huomenna ostamassa tollanen ajoituslamppu ja kokeilla!
    Keinuvipuakselli ollu poissa koska vaidoin työntötangot kun ton sylinterin kohal oli yks tanko jossa tuntui väljyttä ja luulin että se oli vikana muttei auttanu.
    Ei noissa keinuvivun nokissa ollu mitään kulutuspalaa.
     
  11. 4337

    4337 1st gear

    Joo,anteeksi.Taitaa ollakin vain 300 cu.in koneissa.
     
  12. Juze86

    Juze86 2nd gear

    En suosittelisi tuota high volume pumppua, etummainen nokkalaakeri ja ja jakajan ratas on jo muutenkin kovilla noissa. Tuommonen booster plate mieluummin jos öjypympyn pääty on kulunut. Mutta jos pesäkin on väljä niin sitten tuo ei enää pelasta, joutuu koko jakopään kopan uusimaan. https://www.opgi.com/common/S230294-lrg.jpg Mutta ei tässä nyt öljynpaineongelmista taida olla kyse.


    Mittasitko että uudet tönärit on saman pituiset kuin vanhat, jos siitä on joskus höylätty kansia ja laitettu lyhemmät tönärit? Ei sekään kyllä tuota ääntä aiheuta, nostajan preloadi vain kasvaa.
     
  13. BuickS

    BuickS Gearhead

    Voisiko "ton sylinterin" työntötangon väljän tunteen aiheuttaa jumissa oleva ja nakuttavaa ääntä aiheuttava... nostaja?
     
    Mikkis tykkää tästä.
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kyllä kai siinä 340-koneessakin on ne alumiinikeinuvivut, se kulutuspala on siinä venttiilin päässä sellainen metallinappula (venttiiliä vasten). Peltiset keinuvivut tuli vasta 71/72 vaihteessa.

    Tuo High vol pumppusarja toimii ihan hyvin kuluneissa moottoreissa, mulla ainakin on pienien kierrosten muutoin tosi matalat paineet nousseet sillä ihan hyvin.
    Mutta hyväkuntoisessa moottorissa tuo on ihan totta, että ei siitä mitään hyötyä silloin ole.
     
  15. onneton

    onneton Gearhead

    Kannattaisko huuhtoa kone esim Forte motor flushilla kun on seisonut noin kauan ja öljyt varmaan aika heikossa hapessa.Ei mitenkään ihme että että nostaja jumissa.
     
  16. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    anteeksi humaluuteni, mut onko tossa pehmeät nostajat?
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Just joo. Kyllähän sen laakeriväljän siit ihan helposti hokaa. Varmaan joo, jos se laakeri on jo kokonaan hävinny sieltä.
    Rhoadsin nostajat jos sinne on joku laittanu, niin sit ei tartte ihmetellä. Vakionostajakin osaa kyllä hiljentyä, jos ottaa pytyn pois pelistä.
     
  18. BuickS

    BuickS Gearhead

    Vieläkö nakuttaa?!?
     
  19. laitinen88

    laitinen88 2nd gear

    Mä tein joskus kone rempan kyseisen nakutuksen takia omaan v8:siin. Otti tulpan pois naputus loppu ja laitto takas nii alko.... missään ei ollu mitään vikaa vaan rempan jälkee jatku. Noh ihan vahingossa löysin reijän pakosarjasta... pikku paikka ja avot mielilepäs ja ääni katos. Kaikki silloin veikkas kans laakeria yms.
     

Kerro tästä muillekin!