Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Ranee

    Ranee Gearhead

    Kuinka pirusti sitä siellä on oikein alkajaan ollut?
     
  2. simu_l

    simu_l Gearhead

    Oisko katastus setä alkanu vaatimaan lappuja jos ei ole esim. vakio turbo...

    Jotain tälläistä olen kuullut toisaalta käyneen joillekkin.
     
  3. rammeri

    rammeri 1st gear

    Hyvä idis, kaikkea koetetaan.

    Toivoin että ei ajeta yli 3000 rpm ja tehokäyrä oli silloin vielä ylöspäin ja kun se kiertää 4000 saakka niin siellä taisi olla vielä vähän reserviäkin :) Venajouset on muuten sitten vaihdettu. Luulin tänäaamuna että lähdetään jostain yli 400hv tasosta mutta siellä on tainnutkin olla jotain 600

    Mä olen joka vuosi keskustellut tosi asiallisten katsureiden kanssa monestakin asiasta ja turbo on ollut aina listalla. Ajattelin että sen leimaaminen tulee jokatapauksessa eteen joten päätin tehdä sen nyt. Onpa ainakin yksi keskusteluaihe vähemmän sen jälkeen. Toivottavasti.
     
  4. rammeri

    rammeri 1st gear

    On mulla penkin alla ns katsastuspalikkakin.... se on viimeinen hätävara
     
  5. rötkö

    rötkö Gearhead

    Moi. Oletko ruuvannut sen pumpun kannessa olevan mynädieselin asentaman pitkittäin olevan 6mm pultin syvemmälle? Sen piti rajoittaa syöttöä. T:Toni
     
  6. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Mun -08 6.7 megacabissa on ainakin. Järjettömän paksu alumiinipötkö ja yksiosainen ilman tukilaakereita. Ei jyristä. Eli oletan että kuuluu olla vakiona.
     
  7. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Jos tommosia edellä mainittuja teholukemia yrittää pois, on joko tyhymä tai insinööri:p Mahtaa olla melkonen peto jo noilla lukemilla? Auttasko governorin jousien vaihto vakioihin (pthyi!), pudottais yläkierroksia joka kuulemma muuttaa vääntökäyrää pidemmälle yleensä 4k jousilla. Viisaat korjatkoon.
     
  8. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Vittu. Meni sitten vesipumppu. Päivälleen 2 vuotta kesti gatesin paska, niinku edeltäjänsäkin.

    Joillain aftermarket pumpuilla on vissiin kahen vuoden takuu,,, mutta lähinnä ärsyttää toi vaihtorumba.

    Kostoksi ostin ebaystä cumminssin OEM pumpun 200e tulleineen postilaatikkoon toimitettuna. Gatesin paskapumppu maksaa jotain satasen.

    Noh tulihan tolle kilsojakin jotain 150 000, mut orggis kesti yli 400 000 siis kilsaa.

    Enitenhän tässä vituttaa lähinnä kaikki. Aina jumalauta talvella,,,prkl.
     
  9. Dadda

    Dadda 1st gear

  10. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Omassa CR-koneessa ollu sama juttu Gatesin pumppujen kanssa. Kilsoja paljon vähemmän mut alle kolme vuotta ja laakerit aivan valmiina. Seuraava on jo hyllyssä eikä oo muuten Gates!!
     
  11. Ck

    Ck Gearhead

    Mulla kesti gates 40tkm. Laitoin sitte halvimman kiinalaisen ja sillä on kohta menty 20tkm, hyvin toimii toistaseks
     
  12. kumminki

    kumminki 1st gear

    No voi helvata:D
    Kerkesin paripäivää sitte tilata tuon gatesin paskapumpun. No saas nähä kuinka pitkälle tuolla pääsee että menee vaihtoon.
     
  13. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Villi veikkaus että max. 2-3 vuotta. Kerkeehä siinä ajassa ottaa uuden hyllyyn valmiiks
     
  14. mav1

    mav1 1st gear

    Onko kukaan vaihattanu oulun alueella 2 geniin tuulilasia, vinkkejä mistä kannattaa alkaa kysellä?
     
  15. Ugly_hj

    Ugly_hj 1st gear

    Ok kiitos, mulla taitaa olla tuossa etukardaanissa se vika kun etummaisessa ristinivelessa kahden vastakkaisen kupin suuntaisesti kun heiluttaa niin on sellainen pitkittäisvälys aivan kuin kupit ois siirtyneet ulommas.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tietääkös joku tämän Rämistimen "tarinan" ennen huutokauppaan joutumista.
    [​IMG]
     
  17. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Eikös toi oo chattiautossa 11ke pyynnillä myynnissä?
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Taitaa olla, koitan saada tänään ton ratista sen vajaan kierroksen löysää pois.
     
  19. persus

    persus 3rd gear

    multa löytyy hyllystä sit yks gatesin pumppu jos joku sattuu tarvimaa ;)
     
  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tarviikos sitä korjata varsinkin jos se menee huutokaupat.comiin myytäväksi? Siellähän firmat myy kaikki ne rikkinäiset romut mitä muuten ei saa myytyä. Yllättävän kovaan hintaankin aika ajoin....
     

Kerro tästä muillekin!