Opel Z32SE ei käynnisty, miksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 14.3.2017.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Tossa pitäis vissiin olla kiintee kiila... Ja merkit kohallaan kiilan pitäis olla klo 12 kohalla...
    Joten miten vitussa se on saatu klo 2 jotenkin ihmeellisesti paikalleen sinne kun ei siinä kohalla ole edes uraa!!!
    [​IMG]
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Höh, olen nähnyt GM:n vetolevyn väärässä asennossa, oli asentaja joutunut vinguttamaan muutamaa pultinreikää, jotta sopi :)
     
  3. f34

    f34 Double Gearhead

    Tuntuis, että nokkien ajoitus ei vieläkään kohdillaan. Venakoppa irti, pyöritä mäntä työtahdin yläkuolokohtaan. Nokkien ei pitäis aukaista kumpaakaan venaa.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    No eihän ne ollu kohillaan mitenkään suhteessa kampiakseliin jos kampuran hammaspyörä on päin vittua.
    Ihme tuuri kyllä käynyt jos ei ole edes tuhoa tullu, tai sit ihme tuuria jos vaan pakovenoja on kärsiny kun imuvenat oli kaikki ehjät.

    Huomasitko tuon ylemmän kuvan?
     
  5. f34

    f34 Double Gearhead

    Ahaa, ei näkyny kännykän ruudulla...
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Ja tosiaan tässä voidaan taas todeta syy varmaan tälle "opel vihalle" mitä ihmisillä tuntuu olevan, yks kaveri mukaan lukien: osaamattomuus.

    Noh onpahan ooppelissa ainaskin paljon uutta osaa nyt, sit ku vielä käyntiin lähtee tolla ni ois aika hianoo.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Osaamattomuus ehkä mutta tuskin tohonkaan on turhaan osia vaihdettu alun perin. Kansi varmaan mennyt paskaksi tai venat niinkun ooppeleissa tapana.

    Onhan niissä varusteita ja ajettavuus mutta mua kyrsi jatkuvat viat ja alkava ruostehelvetti. Oma Omega oli vielä tuoreempi kun toi sun (videosn mittaristosta päätellen).
     
    xarper tykkää tästä.
  8. xarper

    xarper Gearhead

    97 tuo on, jollai 04 Vectran motilla. Tai niin mulle kerrottiin, koneesta en löytäny numeroita missä ne pitäs olla... Nokat kyllä täsmää 3.2 ainaskin ja jakopään kuvat Autodatas.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aijaa sellanen swappi vielä.

    Olikos vectran koneessa Omegan vastaavaan eroja? Molempiahan sai 3.2
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Omegans tais olla 220hp ja Vectran 211hp, eikai muuta.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Molemmissa kuitenkin remmi?
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Fyysisesti pitäs olla ihan samat, eipä taida suurta eroo olla 3.0 ja 3.2 muuta kun nokat ja palotila.
    Paras yhistelmä ois kai 2.5 kannet 3.2 nokilla, pitäis olla helpot parikyt hepoo lisää.

    Mutta eikös nykyään käy muutos katsastukseen vertailuks muutkim vastaaavat vai mikä se uus muutos oli? Tonha vois saada leimattua 350 suht helposti, se vois olla jo ihan kiva?
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    3.5 v8 vois olla lähinnä leimaamista todellisuudessa jos päästöt hoituu tai joku uudempi pikku kasi.
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Australiassa on saanu 5.7 tota ja eurooppaan piti tulla -00 Z57XE kans mutta se siirty 2003 uuteen omegaan mitä ei sit tullu.
     
  15. callu

    callu 1st gear

    oletko käyttäny irti tuota kampiakselin hihnapyörää?? joskus itellä calibra sammui kuin seinään kesken ajon ja ihmettelin muutaman päivän kun oli kuin tulpaton mopo ja jako vaikutti olevan kohdallaan. syyksi paljastui että tuo kiinteä kiila oli murtunu ja hihnapyörä luisti kampiakselilla. mulla oli luistanu senverran että ei ollu epäselvää kun kannen nosti pois. murtumista ei huomannut hihnapyörän paikallaan ollessa, senverran siististi oli irronnu.
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Onhan se irti nyt juu, näin on varmaan käyny... Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
     
  17. J.J.

    J.J. Gearhead

    Liikkuvat on lujempaa kamaa 2,6 ja 3,2 koneissa, teräskampura jne.

    Voi olla helpointa tosiaan heivata nykyinen motti suosiolla ja vaihtaa "uusi" tilalle, jos kannet ja venat solmussa. Ei oikein lyö leiville ruveta noita koneita korjailemaan.
     
    Karpov tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    2/2.2 nelosta tilalle :D
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Kestäisköhän tuo jos ton hajotetun/hajonneen kiilan tilalle tekis hitsaamalla vaan uuden, miksei?

    Jotku kevyet Loctitet vielä väliin sinne ni ei luulis pyörivän hupia?
     
  20. callu

    callu 1st gear

    en lähtis kokeilemaan onnea, tuo hitsaaminen vaikuttaa aika tavalla itseään polveen ampumiselta voi tulla hintava kokeilu kun hitsaus pettää, jako sekas ja kaikki paskaksi. uus hihnapyörä vaan, jos en väärin muista calibran punakantiseen maksoi jotain 50 egee.. jos ooppeli ennallaan niin pultti on venyvää kamaa ja uusittava. aika tolkuttomiin momentteihin kiristettävä eli älä laita ainakaan pyssyllä ennen kuin otat selvää asioista.
     

Kerro tästä muillekin!