Opel Z32SE ei käynnisty, miksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 14.3.2017.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Ei löytyny mistään enää koko pyörää oikein, jostain löyty 1kpl vahingossa hyllystä vielä, 85€.
    Ilmaseks tuon saan lauantaina tosin.
    Mutta mistä tuon pultin sit ni...
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Luulis noita pulttejalöytyvän varaosaputkista, maahantuojalta, nettikaupoista...
     
    xarper ja Karpov tykkäävät tästä.
  3. xarper

    xarper Gearhead

    En löytäny Ebay eikä varaosaliikkeestä. Tuo pultti pitäs tosin vissii olla tyyliin 250nm + 45 astetta ja miten helposti se aukes ni en usko että oli lähelläkään, eli tuskin on edes venyny vielä.
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    No kävitkö kysymässä länsiautosta/paikalliselta opel merkkikorjaamolta?
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Eipä taida täällä olla mitään Opel korjaamoita, mun mielestä ainaskaan.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Nopeella googlauksella löytyy dampereita usealta valmistajalta, luulis pulttikin löytyvän...

    Se pultti voi olla lösällä koska on venynyt liikaa.
     
  7. callu

    callu 1st gear

    villi veikkaus että jos kiila paskana niin johtunee juuri tuosta että pultti on ollut löysällä ja kiila hakkautunut uran reunaa vasten ja murtunut.. nyt kun muistelen tarkemmin niin omaan oli kans tehty jakopääremppa lähiaikoina ennen kuin tuli tuho ja pieni muistikuva tuntuis olevan että myös mulla olisi tuo pultti ollut löysä vrt. siihen mitä nuo momentit antaa ymmärtää ja porukalla pähkäiltiin sitä syylliseksi ko. tuhoon ja pohdittiin että olisiko käytetty vanhaa pulttia..aikaa about 10v niin tarkkaan ei enää muista. merkkiliikkeestä ite kävin pyörän ja pultin ainakin hakemassa. luulis noita pultteja löytyvän jostain, miten merkkiliikekkään remppoja tekis jos ei osia ole.
    ja pultin kiristystä ei sitten kampea vasten, ite kiinnitin apulaite hihnapyörän pulteilla raudat jotka tuin apurunkoon ja sitten kiristys, oli metrisellä momenttiavaimellakin ihan työ saada kiristettyä ilmoitettuihin momentteihin..
     
    xarper tykkää tästä.
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh tuttua hommaa, oli nimittäin moparin perän pinioni tiukka ennenku painu crush sleeve kasaan, ei riittäny 300nm mihinkään vielä...
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ota siitä pultista mitat, niin eiköhän moinen löydy.
     
  10. callu

    callu 1st gear

    jos pulttikauppaa varten meinaat niin noinkohan venyviä löytyy pulttiputkasta..
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Pieksämäellä ei oo edes pulttikauppaa ihan näin ohimennen :D
     
  12. jariha

    jariha Double Gearhead

    kun on kerta nuin hankale hankkia yks perusvaraosaliike pultti niin laita siihen rikkoja pohjille reilusti ja lukko liimaa niin hyvä siitä tulee? sit tietty laitat sen myyntiin just jakopää rempattuna myyntiino_O ja jos ei oo sopivaa rikkaa ni leikkoo pienemmästä sopiva??:rotfl:
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Joku tiheäkierteinen M16 se on, eikai se ny vaikeeta oo mut jos pitäs venyvä saaha.
    Ja pultti on jotain 10cm pitkä about.

    Mutta miten löysällä tuo vanha oli ni laitan kyllä sen ja liimat väliin, mihinkä se sieltä karkais.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tiheä kierrehän noissa lujissa pulteissa tuppaa olemaan. Katsoo vaan kovuuden päästä ja ottaa vastaavan. Tarviiko sen korvaavan olla venyvä?
     
  15. z 28 jari

    z 28 jari Gearhead

    xarper tykkää tästä.
  16. callu

    callu 1st gear

    joku syyhän tossa on että pultti on aika iso ja venyvä rajuilla momenteilla, edelleenkään en itse ainakaan menis kokeilemaan vanhalla pultilla onnea, se voi vituttaa jos yhden oikaisun takia tulee totaalituho kun kiila leikkaantuu uudelleen ja sen takia jako sekasi niin että kaikki venttiilit ja ohjurit paskana.. (omassa kävi juurikin noin)
     
  17. f34

    f34 Double Gearhead

    Kovin montaa kertaa ei voi terästä venyttää, riippuu seoksesta. Tuo pultti lienee tehty seoksesta, joka on kompromissi kovuuden ja venymisen suhteen. Omaan autoon uskaltaisin maksimissaan kaksi kertaa käyttää/venyttää samaa pulttia. Tuossahan ei tiedä miten monta kertaa edelliset omistajat kiristelleet. Jos venat solmussa ja niihin joutuu uhraamaan rahaa, niin kannattaa myös pultti etsiä.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Autoon varmaan mennyt ja tulee menemään vielä rahaa, joten soita vaikka johonkin isoon kaupunkiin opel-liikkeeseen niin varmaan posti toimittaa pultin vaikka sinne pieksämäen böndelle :)
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Äläs ny manaa hei, se käy kummiskim! Tai vähä niinlu melkee, tolkuton imuvuoto jossain tjsp.
    Ottaa ICV letkun irti imuputkesta ni käy tyhjöä 1200rpm mut ei kauhee hyvi toimi noin, kliineriäli oli vaa tippa ni piti jättää huomiselle tuo imuvuodon metsästys/ICV putsaus.
     
  20. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    En meinaa, vaan googlea.

    Mitat kun tietäisi, voisi löytyä vastaavaa pulttia muualta.
     

Kerro tästä muillekin!