Aspenin jarrutehostimen vaihtoprobleema

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Eightball, 26.3.2017.

  1. Eightball

    Eightball 3rd gear

    Hei,

    Osaako joku kertoa, mikä estää vanhan jarrutehostimen irroituksen. Poljinvarren yläpää ja tehostimen kara on liitetty poikittaisella akselitapilla sokan kera. Akselitappi ei tunnu lähtevän irti millään, vaikka siitä sokka on irrotettu. On ainoa osa, joka estää vanhan tehostimen irrotuksen.
     
  2. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    76 aspenissa ko akselissa on jengat, eli se tarttee kiertää irti,,,, muistaakseni.
     
  3. mesev8

    mesev8 3rd gear

    Se tappi ei ihan helpolla sieltä lähde,itse irroitin 80 aspenista sen polkimessa olevan tapin lukituksen ja sen nivelen mikä on yhdellä pultilla kiinni joka on sen tehostimen karassa kiinni.
     
  4. Eightball

    Eightball 3rd gear

    Kiitos vastauksista. Ei ole se akselintappi irronnut vielä mihinkään... Onko se rikottava?
     
  5. grantorino

    grantorino Gearhead

    Älä riko, tulee enemmän vahinkoa. Kyllä se sieltä lähtee kun kerkiää, vaatii vaan tavallista enemmän kärsivällisyyttä. Työasento on myös v-mäinen ja tappia hankala päästä näkemään.
    Koeta samalla liikutella poljinvartta, kyllä se sieltä irtoaa. Näin tein itsekin.
     
  6. Eightball

    Eightball 3rd gear

    Saimme vaihdettua. Kiitos neuvoista. Uusi tehostin toimii mainosti.
    Lähti ihan suoraan irti se vanha, kun tarpeeksi purki sitä rakennetta.
     

Kerro tästä muillekin!