turpo uuno

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja cuda69, 27.4.2017.

  1. cuda69

    cuda69 Gearhead

    onkos jenkkihenkilöt turanneet turbo uunojen kanssa? Tuli hommattua 1,5 koneinen Fiude ja ois tarkotus turbottaa ja laitta megan ruiskusysteemi,jos sais plus 200hv
     
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Jotkut täällä suunnitteli kerhoa perustaa "Fiat Uno Club of Kuopio".....
     
  3. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Hep..

    Omistanut yhden orkkis turbo unon ja toinen oli muutoskatsastettu turbo unon koneelle..... Tolla orkkis pelillä kävin kahdesti Alastarolla koittaa kelloo vastaan.... Oisko vakiona menny 15,4 ja sit ku laitettii putkistoo ja välijäähdytin päivitettiin men 15,1 ...60-jalkaset oli jotai reiluu 2... ja ihan katugummeil...... Aikalaputki vois viäl jostai löytyy.....
     
  4. cuda69

    cuda69 Gearhead

    oliko tuossa muutoskatsastetussa levyjarrut takana ja edessä jäähdytetyt levyt
     
  5. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Nyy pistit pahan... jos en kauheest vääri muista ni siin oli kyl jäähdytetyt edes ja oisko ollu iha rummut takan.... Vakiona tossahan tais olla 105hp
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hieno ja harvinainen peli, onnea!
     
  7. peto

    peto Gearhead

    Auto josta on jäänyt rakkaita muistoja. 1,2bar ahdot ja 193hp.....entinen rataluokan kilpuri alumiinikaarilla. Vieläkin muistan sen uuden amg mersun omistajan ilmeen kun luuli pääsevän punaista paholaista pakoon :rotfl:
     
    jknR, Herje, jorkat ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    ne alkuperäiset 1.3l untamot painoivat muistaakseni n. 200kg enemmän kuin firet ja muut kikkareet eli aivan eri alustoista oli kyse. mahdottoman lujia kikkareita olivat tehtaan turbot. mittariin ottivat 240 helposti ja kestivät kiusaamista päivätolkulla ja tolkutta. toki yksilöitä oli joukossa.
     
  9. TimoN

    TimoN 3rd gear

    Mulla on muistaakseni jossain joku Fiatin asiakaslehti 80-luvulta. Siinä on Uno Turbo i.e. -mainosjuttu, jossa on suoraan translitteroituna joku Markku Alenin puhepätkä, jossa hän kertoo olleensa testaamassa ko. autoa ja kehuu sitä tietysti kovasti. Jonkun tallikaverinsa kanssa oli sitä testiä radalla ajanut, olisko ollut Biasion se toinen.

    Muttatuota, eikös Uno Turbossa ollut nimenomaan levyjarrut takana? Ainakin jossain vaiheessa oli, sillä niitä on jotkut laittaneet Ritmoihin jälkikäteen, kun tehokkaimmissakin Ritmoissa oli takana samat rumpujarrut kuin kaikissa muissakin Ritmoissa, ja niissä ei ole kehumista. Jäänyt vaan mieleen se, että periaattessa kai niitä Unon levyjä ei saisi laittaa Ritmoon, sillä vaikkakin ne ilmiselvästi ovat tehokkaammat jarrut, niin ei ole sallittua, koska Uno on kevyempi. Tai semmoista ainakin silloin 00 -luvun alkupuolella puhuttiin.
     
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Yhel kaveril olis myynnissä tollasn tekniikka, on unocup autosta peräisin eikä vissiin kallis.
     
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Nyt ollaan jännän äärellä, minusta. Joskus ihan vakavissaan harkitsin turpouunoa semi-harrasteeksi. Kelpaisi kyllä vieläkin, voisi olla ihan hyvä sijoitus.

    Nuorena poikana, kun vielä maailma oli mustavalkoinen, olin muutamana kesänä töissä Twin Cars kilvanajokoulussa Kemoralla. Ohessa firman omistajapariskunta Kari ja Arja Kaksonen, minä ja kolleegani sekä kalusto.
    [​IMG]
    Muistan että etujarrupalat ja vetonivelet vaihdettiin tankkauksen yhteydessä ja joku laatikkoremppakin taisi olla mutta muuten ei mitään ihmeempiä. Koneisiin ei kait tarvinut kajota koskaan. Olihan ne ihan hauskoja pelejä, esim. verrattuna merkkiluokan Saappiin niin tuntui jo ihan kilpa-autolle. Saapit oli kyllä tekniikaltaan vieläkin kestävämpiä, mutta alusta ei ollut ihan vaatimusten tasalla, muistan että yhdessä kisassa molemmat vuokralla olleet Saapit heittäytyivät selälleen tasaisella asfaltilla osumatta mihinkään...

    Aattelin että aika hätänen, kun eikö se Alastaron radan pituus lasketa ihan kilometreissä (vai oliko minuutit jätetty mainitsematta?). 60-jalkasen kohdalla heräsin että tätä voi käyttää suoraanajoonkin, itsellä ei olisi tullut mieleen.

    E. Sen verran tarkennan muisteloita että ei niitä vetoniveliä kovin usein tarvinnut vaihtaa, vain suojakumit. Ilmeisesti kuumuus ja mutkille ajo ei ollut niiden mieleen.
     
    Muokattu: 29.4.2017
    helvetinkat tykkää tästä.
  12. cuda69

    cuda69 Gearhead

    oisko yhteystietoja ?
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Kaverilla on täällä turpo uuno rojekti kans, vielä vaiheessa, taitaa olla takakoteloiden levitys menossa tällä hetkellä.
     
  14. cuda69

    cuda69 Gearhead

    eilen illalla kävin tunkkaamassa maasta ylös,kun oli tippunut pölkkyjen päältä,tänään rattaat lainaan 127 fiatista ja uuno kotiin
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Meilt vois löytyä normaali unon orkkis peltivanteita sarjallinen
     
  16. cuda69

    cuda69 Gearhead

    ei mahu 13" peltivanne ja niitä on itelläkin,piti eteen laittaa mirahirviön 14" vanteet
     
  17. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Duunikaverilla on jemmassa turbo-Uno, niillä Suomessa leivotuilla Hörmann- lasikuitulevikkeillä, on huiman näköinen laitos! Laitettiinkos ne korisarjat Veholla...?
     
  18. sepi-ukko

    sepi-ukko Gearhead

    Kaverilla oli tuommoinen se jälkimmäinen versio. Muistelisin GAT- . Oli sen verran matala alusta, ettei voinut enää käydä mun luona vaan soitti kotoa tai matkalta(tuolloin ei kännyjä ollut), kun oli tulossa hakemaan mua ja sit piti mennä vastaan, kun töyssy vika oli liikaa sille.......
     
  19. Kyllä siinä käytettiin kotimaista alihankkijaa.Kaikki kunnia Vehon peltisepille mutta tää oli vähän muuta kuin pellinoikasua.
     
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Onneks ladaa harrastetaan naapurissa, niin löytyy hienoakin bligbling vannetta 4x98 jaolla pre-vag seat;itkin on 98 jaolla
     

Kerro tästä muillekin!