Kiihdyttäessä pupeltaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kippis, 1.5.2017.

  1. kippis

    kippis Gearhead

    Holley 600 ja moparin 400 kone.
    Normiajossa toimii ok mutta jos painaa reilummin kaasua käy noin.
    Tulpat juuri vaihettu, sähköryyppy ei jää päälle.
    Onko se nyt rikkaalla vai miten tuo tulkitaan?
    Vai voiko kipinä olla liian tehoton?
    Orggis sytkäkamat on.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vai että pupeltaa...

    Lyökö mustaa putkesta?

    Toimiessaan ainakaan kipinän ei pitäist tehoton olla heh.


    Laihalla yleensä paukkuu ja rikkaalla rötää.

    Toimiiko pikkasen kokoajan kaasua lisäämällä? Mitä tekee jos lyö aivan lapun lattiaan?
     
  3. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    onko aikasemmin toiminut kunnolla?
     
  4. kippis

    kippis Gearhead

    No mielestäni se alkuun toimi hyvin.
    600 carterin vaihoin samankokoseen holleyhyn, vacuumi.
    Sitten meni boxi, kävi kyllä tyhjää mutta pupelti ihan vitusti ajossa. Tulpat mustasi täysin kun kipinä oli jotensakin heikko ja sai liikaa bensaa suhteessa huonoon kipinään... Ajaa pysty nippanappa, ajelin viikon kun kokeilin toisella boxilla.
     
  5. JR35

    JR35 3rd gear

    Moi.

    Tilaappa aika BB-motorssiin niin saat kaasarin säädöt kohilleen.

    Siinä koneessahan on HP-nokka ja portatut kannet,ni ei mun mielestä kannata säädellä minkään perusarvojen perusteella tai "perstuntumalla". Ja tulee samalla ne täysennakot ym kans kohilleen.
     
  6. kippis

    kippis Gearhead

    morjens jr35 !
    joo tarkotus on viedä tuonne säädettäväks kunhan saan ensin magnumin pakosarjat kiinni...
    oisko kuitenkin se vakuumikalvo rikki.
     
  7. JR35

    JR35 3rd gear

    Veikkaan että on liian "laihalla". Varsinkin ensiöpuoli.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuo muuttaa sitten asiaa...
     
  9. Rytari

    Rytari Gearhead

    Onko minkä ikänen, vieläkö löytyy siis kärjet ja konkka jakajan sisältä, niitäkin vilkaisisin jos se koneen kuorma vaikuttaa eikä niinkään vauhti
     
    Muokattu: 3.5.2017
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos koneessakin jo hp nokkaa ym tavaraa niin toivon ettei sieltä kärkiä löydy.
     
  11. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    usein tehokkaamalla motilla käy niin, että joku kyydissä olija pupeltaa
     
  12. kippis

    kippis Gearhead

    ei o kärkiä.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Holley vaatis varmaan säätösarjaa tai jos haluaa helpolla päästä eikä jokanen litra niin justiinsa, niin 750cfm edel.


    Vaikka moni nykyään suosii pieniä kaasareita, niin eise 350:mppinen vakio vanikaan rikkaalla käy 600cfm kansasa..
     
  14. kippis

    kippis Gearhead

    taisi olla power valve sökö, sen vaihoin uuteen kun kaasarin putsasin ja tiivisteet vaihoin.
    tosin vaihoin kyllä samalla löysimmän jousen toisioläppiä avaamaan.
     
  15. kippis

    kippis Gearhead

    Valkoinen jousi ei ollukka hyvä, nyt on purppura ja kulkee mukavasti.
     
    KajS tykkää tästä.
  16. kippis

    kippis Gearhead

    nyt on säädöissään ja menee tasaseen, suuttimet oli turhan isot (76) ja sytkää aikasemmalle 4 astetta sekä power valve 2 numeroa pienemmäksi.
    mut eipä tuo nyt mikään tykki kuitenkaan vielä ole, enempi cruisailupeli.:rolleyes:
     
    Karpov tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!