Chrysler 41TE toiminta auton lämmetessä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja VilleMatti, 15.4.2017.

  1. VilleMatti

    VilleMatti 1st gear

    Kysynpä vielä, kuinka huomaamattomasti 41TE -laatikko teillä vaihteita vaihtaa lämmittyään normaaliin lämpötilaan? Vaikka tuo kokonaisuutena miellyttävä vaihtaja onkin, niin silti 1-2 vaihto on muita vaihtoja napakampi. Eli toisin sanoen muita vaihtoja niin ylös- kuin alaspäin ei huomaa, paitsi 1-2 vaihdon. Mistään terävästä nykäyksestä ei kuitenkaan ole kysymys.

    Kuuluuko sen noin ollakin, vai kertooko tuo CVI -arvojen kohonneen liian ylös? Autoon vaihdettiin akku, jolloin laatikkoa yritettiin nollata pitämällä akun napoja irti pidemmän aikaa.

    Mutta eipä tuo tainnut mitään adaptaatioitaan unohtaa ainakaan toiminnan perusteella.

    Harmittaa vain; miksi 1-2 pitää nypätä, kun kaikki muu toiminta on huomaamatonta. Muutenkin melkein kaikilla tomaateilla, joilla olen ajellut, juuri 1-2 vaihtuu enemmän tai vähemmän nykäisten. Miksi?
     
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    Mulla ainakin 1-2 vaihdot olleet aina kaikissa napakkaimpia kuin muut.

    Ehkä tässä on haettu että kun massa saadaan liikkeelle vastus on suurin ja sitä kautta vaihdon pitää olla nopea että laatikolle saadaan lisää elinaikaa. Näitä lähtöjähän on kuitenkin eniten, varsinkin kaupunkiajossa. Voisin kuvitella että jos vaihdot 1 -2 olisivat samanlaisia sivistyneitä laatikko ei kestäisi sitä kulumaa mikä tuossa tulee. Kaupunkiliikenteessä tuo 1-2 väli käy eestaas kokoajan ja jos siinä olisi samanlainen pehmeä vaihto laatikko ei kestäisi puoltakaan mitä nyt.

    Näin siis maalaisjärjellä ajateltuna.

    Tarvitsee OBDII -lukijan jos aikoo jotain uusia kujeita tuolle opetella ja sitä kautta resetoi olemassaolevat ohjelmat tai muut vikamoodit, muuten on itseoppiva.
     
  3. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Vai oliskohan DRB ll scanneri rysyissä jotta pääsee laatikkoa lukemaan
     
  4. autoilija

    autoilija Gearhead

    Näinhän se onkin, sekaanuksia sattuu. Lukija kuitenkin.
     
    chevytb02 tykkää tästä.
  5. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Akun - kengän irroitus 5-10 minuutiksi myös restoi vika koodit. Vaihteiston opetus, tunkkaa vetävät pyörät ilmaan ja käy P R N D L 1 2 läpi auto käynnissä hiljalleen alusta loppuun ja takas
     
  6. autoilija

    autoilija Gearhead

    Service manual sanoo ihan jotain muuta. Sitä DRB- lukijaa muka tarvitaan. Asia ei sinällään liity tähän kuin toisessa topicissa oleva 42- loota ja sen turbiiniongelma.

    # If the torgue converter has been replaced , refer to Torgue Converter Clutch Break- in procedure. This procedure will reset the transmission control module break- in status #

    Siis ei LIMP- mode. Mutta P0700, ja lootassa on vikaa. Nollautuuko tuokin muka ilman lukijaa?
     
  7. autoilija

    autoilija Gearhead

    Käsittääkseni tarvitsee sen 16-17 minuutin akun irroituksen kunnes nämä resetoi yhtään mitään. 20 minuuttia on parempi.
     
  8. autoilija

    autoilija Gearhead

    Kysymys lähinnä kuuluu. Onko olemassa jokin break- in status ja limp mode, tai tarkoittaako nämä yhtä ja samaa?
     
  9. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Taisin kirjoitta epäselvästi. Laattikko viat ei nollaannu akku kaapelin irroituksella Siihen tarvitaa tota DRB lukijaa mutta laatikon opetukseen renkaat ylös jne. Ja muihin moottori puolen vika koodeihin toi akku kaapelin irroitus toimii. Nyt tää tuli oikein, sori. Täältä kannatta kysellä tai etsiä topiceista tietoa.
    http://chryslerclubfinland.com/
     
  10. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

  11. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Vähän vanaha juttu mutta varma konsti tarkistaa lootan kunto on käydä ensin maadoitukset ja johdotukset läpi jonka jälkeen vaihtaa solenoidipäckin. Jos loota menettelee/oikkuilee edelleen samoin nii sit voi jo arvuutella kuluneita levyjä tai huonoa turbiinia. Shit kitin laittamista kuluneeseen lootaan en ehkä heti suosittelisi, peruskorjattuun ennemminkin. Tahtoovat tehrä lisäoikkuja ja sitte ei enään tiedä mistä mikäkin vika juontuu..
     

Kerro tästä muillekin!