Astron kipinä katosi - starttaa, sytysosat ehjät.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja What´s Up, 19.9.2016.

  1. DonJFO

    DonJFO 1st gear

    Ei startin hajoaminen syö virtaa normaalia enempää tietääkseni. Korjatkaa jos olen väärässä. Jokin on nyt vialla siten, että imee akun tyhjäksi. Onko sun akku kuitenkin nyt uusi? Ja jos startti pyörittää niin ei ole rikki. Ihankuin olisi jotkin kytkennät nyt päin persettä.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos vetää oikoseen niin mahdollista.
     
  3. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Laturihan yleensä imee virtaa hajotessaan. Onko sulla yleismittari? Siitä asetus 10A kohdalle, akkukaapeli irti ja mittari siihen akun ja kaapelin väliin. Jos näkyy kulutusta, niin laturin takaa iso johto irti. Samaten jos saat kaverin jeesaamaan, niin toinen katsoo mittaria ja toinen repii sulakkeita irti, sit kun kulutus tippuu, katsoo minkä sulakkeen te irrotitte. Ja sama siis startin kanssa.... Oliko niin että syö aina akkua, vai startatessa vai ihan vaan virrat päällä?
     
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tai no... startatessa yleensä kuluu virtaa :D
    E: Oikosessa olevan startin ei kuuluis pyöriä.....
     
    Muokattu: 4.10.2016
  5. What´s Up

    What´s Up 3rd gear

    Morjens ! Käyttätyy seuraavasti nyt kun muut viat korjattu: Virrat päälle kaikki ok. Kun starttaa kaikki menee pimeeksi, ei palaudu kun kääntää avaimen takaisin, Kun hiukan muuttaa akulla kaapelia, mittaristo herää, kun starttaa kaikki menee pimeeksi, ei palaudu kun kääntää avaimen takaisin.
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    kaapelit sekä kengät uusiks
     
    DD6 tykkää tästä.
  7. DD6

    DD6 Gearhead

    STW teki samaa. Huono kenkäliitos akulla, startissa paukautti sen irti/löyhälle -> samat oireet. Kunnon kiinnitys, alkoi toimia.
     
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ps. mitä muita vikoja oot korjannut? Meinaan sitä virtahävikkiä, laitetaan niitä ratkaistujakin esille, niin jeesaa kaikkia. ja kun sulla rupee kaapelit olemaan loppu, niin luultavasti kannattaa koneen ja rungon välinen maa vaihtaa/tarkistaa.
     
  9. What´s Up

    What´s Up 3rd gear

    Nuo muut viat oli noita bensantulo ja kipinän katoaminen jotka korjattu. Nyt sitten ilmeni uutta. Tuon kone/rungon kaapelin irroitin ja putsasin aikaisemmin ja akun maakaapelin kiinnityksen.
    Sen jälkeen ei ongelmia. Tämä ilmiö tuli kipinä ym runsaiden starttailujen jälkeen.
     
    Muokattu: 5.10.2016
  10. What´s Up

    What´s Up 3rd gear

    Pitkän tovin jälkeen tässä ratkaisu ja hiukan uutta.
    Koko vika ja ongelma löytyi korjaamolla heti kun keskityttiin kipinään. Joten vaihdettiin kokonaan jakajapaketti akseleineen kokonaisena uusiksi ja sytyksen säätö ja käyttöhihnan vaihto samalla johan käynnistyi, olisi tullut heti alussa halvemmaksi vaihtaa kaikki uutta ja merkittävää oli myös yli 3 litran bensankulutuksen tippuminen.
    Ilmeisesti jotain uutta tapahtui kun auto sammui yllättäin huollon jälkeen yhtä äkkiä ajosta ja antoi koodit 33 ja 42 vaihdoin MAPin ja nyt tuntuu rullaavan, olisko kellään parempaa tietoa tapahtuneesta kun saa tuon 33 ja 42 varoituksen - Astro sammuu yllättäen mutta lähtee taas samantien käyntiin.
     
    Muokattu: 21.5.2017
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tbi
     
  12. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    | kiitos tuosta valaisevasta kommentista.

    Ennen kui avaan uuden ketjun, kysyn tässä ku 350 ja 262 TBI tuskin eroo toimintaperiaatteeltaan.

    Ny tänä keväänä tehnyt tuo 350 motti outoja. Ennen vappua (2*C lämmintä) koneen kierrokset nousi melkein heti startin jälkeen korkealle ja kävi rikkaalla. Eivätkä ajossakaan laskeneet. Ja jos sammu ni kasteli tulpat. Välillä toimi ok, mut pääsääntöisesti liian isot kierrokset jne.

    Ja ku tänään oli lämmin ni luulin et ongelmat ohi. Ketut, pääsin kotipihaan ni sama juttu. Voiko IAC -anturi vai mikä tän aiheuttaa? Kommentteja?
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    EGR tjsp jumii auki? Jostain vetää liikaa ilmaa imusarjaan ja sitämukaa lisää soppaakin? Mikä noissa nyt sit bensaa sääteleekään, MAP ja Lambda tjsp?
     
  14. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Egr (muistaakseni) deletoitu ja lambada ei käytössä, tosin tein aikoinaan paikan sille putkistoon. Tekniikka 50-luvun vessassa kii ja ei ihan kaikkee muista mitä toimintoja siihen aktivoitiin ja mitä ei, kohta 10v. tästä asiasta aikaa, hyvin on pelannut nä vuodet kesäkäytössä. Ainoastaan Sytytysmoduli menny kerran vaihtoon.
     
  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Eli kylmässä /kylmänä toimii, lämpimänä ei = lämpötila-anturi.
     
  16. What´s Up

    What´s Up 3rd gear

    Ok, täytyy tarkistaa kytkentä, ei aikaisemmin ongelmia ennen tota sytytyspuolen rempaa.
     
  17. What´s Up

    What´s Up 3rd gear

    Moi ! Oliko tossa mallissa mahdollisuus käyttää WinADl ohjelmaa, näkee koodit ja arvot ??
    Ekana lähtisin lämpöanturasta se vaikuttaa ekana kaikkeen tais munkin tapauksessa sipata sytkä rempanyhteydessä kun ns vijoitti MAPin. ja katsoisin onko katti ehjä ja tiivistetty tiukasti.
    Kaasarin TBI toimintaa on helppo katsoa tyhjäkäynnillä kun ottaa ilmanputsarin pois.
    EGR on helppo irroittaa samalla ja katsoa onko jumissa.
    Siitä sitten uusiin haasteisiin.
     
  18. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Ei oo mahdollisuutta vikakoodien tarkastukseen ja kattia ei käytössä ollenkaan vuoden '57 autossa.
     
  19. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Dodii! Vaihdoin CTS -anturin, eli jäähdytysnesteen lämpötilaa mittaavan sensorin. Olihan töhnässä ja ruosteessa. Vaihdon jälkeen koeajo, tuntuis pelaavan! Alle 15 egen anturi ja suoraan hyllystä SWT:ltä.
     

Kerro tästä muillekin!