Auto Temp II

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Anonymous, 10.10.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Plymöytissa on tämmönen lämppärisysteemi Auto Temp II ja siinä on seuraavia nappuloita:

    OFF VENT LO-AUTO-HI LO-DEF-HI

    ja asteikko 65-85 (melko varmasti faarenheittoja)
    Kun en ole koskaan ohjekirjaa nähny niin mitä noista nappuloista tapahtuu?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiäntää ja kahtoo?
     
  3. molopaa

    molopaa 1st gear

    OFF on varmaankin =) offilla eli poispäältä.
    VENT = Ilma johdetaan suoraan ulkoa, eli sitä ei jäähdytetä
    DEF = Defrost, eli ikkunoista jäät/höyryt veke

    HI/LO = täysillä-pienellä
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Entäs toi AUTO?
     
  5. kiesi

    kiesi 1st gear

    DEF eli se defrost pyöräyttää ilmastointia sillontällön, lähtee huurut ikkunoista talvellakin hyvinnii äkkiä. Itse ajelen defrosti päällä myös kovalla sumulla / sateella kun en tykkää kosteen nihkeestä ilmasta.
     
  6. JR

    JR Gearhead

    No perskules. olenkin ihmetellyt että miksi tuntuu siltä että ilmastoinnin kompura hyppää päälle välistä, vaikka AC ei ole päälläkään. Olen meinaan käyttänyt tuota def asentoa yleensä myös. Taitaa Fordilla olla sama käytäntö.

    "OFF" nappula luultavasti sulkee kaikki läpät ja puhaltimen. Ainakaan omassa Fordissani ei lämppärin puhaltimen nopeus säätimessä ole ollenkaan 0- asentoa, vaan LO on eka.

    "AUTO" nappula ilmeisesti hoitaa lämpötilan säädon sillä liukukytkimellä asetettuun arvoon automaattisesti, käyttäen tarpeen mukaan AC tai lämmityslaitetta. Riippuen kelistä.

    Auttaisi hieman asiaa, jos tietäisi mikä auto on kyseessä, ja minkä ikäinen. Toiminnassa kun saattaa olla eroja eri vuosimalleissa.
     
  7. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Gran Fury 76, siinä oli ilmastoinnin kompura mutta otin sen koneen vaihdon yhteydessä pois koska se ei toiminut, lämpöö kyllä pukkaa oikein tossissaan kun kytkee 85 ja DEF-HI asentoon.

    Ja sen verran vielä, että en tiedä oliko ilmastointi ollut tehtaalta lähtiessään, kun kojetaulussa ei ole mitään AC-nappia.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Kimmeli 2003-10-11 17:16 ]</font>
     
  8. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    auto temp (mopar-71) lämmityslaitetta yrittänyt saada kuntoon .... puhaltaa kyllä mutta lämmönsäädin ei toimi ja on pyöritettävä kiekko jossa fahrenheit asteita , mittasin sen ja antaa säätyvän vastus arvon, eli vois olla kunnossa, onkos tässä missä anturit/sensorit ? mitkä liittyy lämmön säätöön ?
     
  9. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    in-car sensor ja ambient sensor , asiaa tutkisteltu ja nämä sieltä saattaisi löytyä ja liittyä lämmönsäätöön ?

    missä nämä sensorit on jos on ?.....
     
  10. viridia

    viridia Gearhead

    http://www.mymopar.com/index.php?pid=109

    Tuosta linkistä toiseksi alimman (1970 Chrysler) korjausoppaan kun lataat koneelle niin voit katsella siitä kuvia ja tietoja. Ctrl+F löytyy yleensä hakuominaisuus Pdf-lukuohjelmista. Sivulla 676 on kuva ambient sensorista, näyttäisi olevan lämmityslaitteen kotelon seudulla. Samassa kuvassa näkyy myös in-car sensor, siitä on toinenkin kuva sivulla 664, sen mukaan olisi kojelaudan vasemmassa yläkulmassa mittariston takana?

    Lämmönsäätö rullasta lukee näin sivulla 690:

    (c) If potentiometer is good, there should be a
    smooth change in resistance from approximately 50
    to 550 ohms in dial rotation from 85 to 65. I f not,
    potentiometer should be replaced.
    (2) To check the dial control calibration, set the
    dial to 75 at center of Bezel. The meter should read
    300 ohms. I f it is out of calibration, it can be adjusted
    as follows:
    (a) Rotate dial so that meter reads 300 ohms.
    (b) Hold potentiometer shaft as shown in F i g . 10
    and slip dial so that number 75 is on center of Bezel.
     
    CCZ28 tykkää tästä.
  11. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Jatketaampas Rysyn Auto Temp tutkailua.

    Mulla -68 Polarassa autotemp I. Puhaltaa vain kuumaa. No järjestelmä on tyhja ja tarkoitus uusia / korjata osia mitä saatavissa.

    Sattui silmiin Ebayssä tämä 1974-75 "aivokoneisto". Olisikohan siitä korvaajaa vanhalle koneistolle vai onko jo liian kehittynyt härpäke. Tämä:
    https://www.ebay.com/itm/Mopar-NOS-...ash=item543fc7e5d9:g:cJYAAOSwImRYRwZ1&vxp=mtr

    Näkyi tuota Auto Temp I aivokoneistoakin olevan kaupan, mutta hinta on törkeä, noin 600$. Melkein jo yrittää korjauttaa vanhaa ennemmin.

    Jos jollain sivistynyttä arvausta tai jopa tietoa niin kiitän ja kumarran tiedoista.
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    -74-75 taitaa olla ATM II ja se ei taida käydä I versioon.
     

Kerro tästä muillekin!