Vääränlainen AN-liitin vaiko?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Vermilion, 10.5.2017.

  1. Vermilion

    Vermilion Gearhead


    Molemmat suuttimet on 12ohm? Ei kait niissä silloin kauheesti eroa tuossa voi olla?
     
  2. username

    username Gearhead

    Vaikka ois sama dt ni vaikuttaa, ajatusleikki: kuollut aika 1ms, alkuperäinen aukioloaika 2ms, eli
    1ms kuollut aika + 1ms oikeasti ruiskutusta. Pistät 2 kertaa isommat suuttimet ja jaat
    aukioloajan 2:lla -> uusi aukioloaika 1ms (ohjaus ei tiedä onko suutin oikeasti auki, se vaan
    tarjoaa jännitettä/virtaa suuttimelle), kuollut aika uudella suuttimella sama 1ms eli suutin
    ei aukee ollenkaan. Jos vähennät ensin kuolleen ajan 2ms-1ms=1ms sitten jaat tuon kahdella
    1ms/2=0.5ms ja lisäät uuden suuttimen kuolleen ajan 1ms eli yhteensä 1ms+0.5ms=1.5ms
    aukioloaika uusilla 2 kertaa isommilla suuttimilla. Toivottavasti sait jotain tolkkua ja ei tullu
    laskuvirhettä kun oli tämmöstä korkeempaa matikkaa :)
     
  3. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    mahdoton homma ei oo noista mitään kuolleita aikoja tiedossa, boschin suuttimesta raaputettu numerokin pois...

    puhumattakaan 5 vuotta vanhoista siemensin dekoista.
     
  4. username

    username Gearhead

    Elä vaivu synkkyyteen, ne dt vois kyllä mitata, mutta se on oma savotta.
    Tuossa on eräs taulukko, josta voi haarukoida.
    http://injector-rehab.com/shop/lag.html
    Latausjännite vaikuttaa vaikuttaa myös yllättävän paljon (onko sulla tyhjäkäynnillä pienempi jännite?)
    Jos käyt penkissä säätämässä nii sittehän nuo laskelmat voipi heittää mäkeen ja saapi
    muutenki paremman lopputuloksen.
     
  5. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Heh ei mulla oo muutenkaan kunnolla penkitetty autoa noilla vanhoilla kartoilla, mutta niillä lähtee käyntiin ja pystyy ajamaan ilman että mikään hajoaa. noni 45min penkissä säädetty loput itte säädetty ajossa...

    Lataus jännite tyhjäkäynnillä ja ajossa on 13.7-14.2V paitsi käynnistäessä tippuu aika paljon johonkin 12v korville ja ahdot kun tulee päälle tipahtaa johonkin 13V
     
  6. Simon Templar

    Simon Templar Gearhead

    eikös se ruiskuohjain siihen muka osaa laittaa lisää aukioloaikaa pensakartan mukaan + lamba + jännitekompensaatio jne.? Vai millanen ohjain siinä on?
     
  7. Vermilion

    Vermilion Gearhead


    On siinä jotain jännite kompensaatiotakin

    KMS MP25 Ecu kyseessä
    http://shop.motest.fi/content/fi/52/2/208/KMS MP25 moottorinohjaus.html

    Soitin Fininjectorille, sano että aukeamis latency ois 1300 Boschilla joku 1.1 ms
    ja löysin jostain amerikan sivulta tollaselle 80lbs (830lbs) siemen dekalla aukeamis ajaksi
    1.3ms (14VDC)

    Pikaisella laskemalla pääsin siis 25% ruiskutuskartan alentamiseen... nykyisestä.
     
  8. Simon Templar

    Simon Templar Gearhead

    lataa tuner studio ja näpylöi siihen nuo arvot niin näät paljonko se ruiskusuuttimen aukioloaika tulee olemaan, noin suurin piirtein.
     
  9. Vermilion

    Vermilion Gearhead

  10. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Mitäs sanotte törmäsin polttoaineongelmiin ja päivittelen taas polttoainekamoja.
    Millainen on pienin sisäreikä liittimissä jos haetaan jonkun näköistä tehoa?

    Tuossa yksi An-10 to M14x 1.5 sovite kiukuttelee... liittimestä ei mene läpi kuin 6mm poranterä ilmeisesti 6.3mm sisäreiältään eikös se ole hiton pieni? Mulla on toine M14x1.5 sovite mutta siitä menee käpi 9mm poranterä. Hitto soikoon kun mistään ei saa sopivia palikoita tuntuu että kaikki mitä tekee tökkii ja tarvii kauheeta ettimistä ja duunailua. Lopulta tilataan kiinasta kun ei millään muilla osilla selviä. Sittenkin jää kiusaamaan, että tuliko siitä hyvä.
     
  11. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Tietysti riippuu missä kohtaa systeemiä tuollainen 6mm reikä on, jos vaikka pumpun imupuolella niin reijän koko on todella pieni verrattuna muuhun AN10 liitinkokoon ja varmasti aiheuttaa ongelmia. Jos taas se on polttoainelinjan viimeisenä komponettina ja siirtopaine on vaikka 4bar niin aikalailla siitä tavaraa menee läpi, aika järeänkin polttoainepumpun tuotto.

    Toki mitään riemua ei ole kuristimia matkan varrelle laitella, ehkä kattelisin paremman liittimen kys kohtaan jos muutkin kamat linjoissa on AN10 kokoa, vähän riippuen pumpun/pumppujen koostakin tottakai?
     
  12. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Meno linja tulee olemaan AN-8 PTFE letkua ja paluu linja An-6/An-8 PTFE:tä.

    Pumppuna toimii kaksi sähköistä pumppua 340LPH/5bar ja 200l/5 bar.
    Suodattimena toimii Aeromotive 12304 ja polttoaineenpaineen säätimena aeromotive X1 Pro Efi.

    https://gyazo.com/ec0e833bb0076ff0974b07778d784091

    Pumppuilta lähtevässä linjassa juuri ennen suodatinta pitää olla sovike pala. Siinä on An-10 to M14x1.5 sovike jossa sisäreikä on 6.3mm..... Mulla on siinä toinenkin sovike pala jossa on M14x1,5 to M18x1,5 Tuossa palikassa sisäreikä on noin 9mm... tosi hienoa. Pumppuasetelma on specsattu 1000 heppaan asti..... (kahdella boschin pumpulla itse vaihdoin toisen erilaiseen, mitat lähes samat.

    https://1drv.ms/u/s!Ak0ev910-aPV-Sm-yoS0U1tBrTNr?e=hsS3fh

    Tässä se ongelma.
    https://gyazo.com/aa847c3ddc03745b6f49e49285bd36fc

    M14x1,5 kierteen kohdalla vain 6.3mm sisämitaltaan oleva reikä"
    Alla olevassa kuvassa musta palikka jossa M14x1.5 josta laitoin esimerkiksi läpi 9mm poran terän. Porasin tuon AN-10 to M14x1.5 sovikkeen, mutta nyt siitä meni tietenkin se anodisointi.... ja nyt polttoainevarmana syö muutenkin ohut seinämäisen liittimen puhki tai sitten se katkeaa.... ihan keskelle en saanu omalla pylväsporakoneella ees porattua. Kuvissa näkyvä sinkitty kappale toimii tuossa välipalana koska suoraan soviketta en saanut mutta siinä on kyllä sisätilaa ihan riittävästi.

    https://1drv.ms/u/s!Ak0ev910-aPV-TBYLnc_lMDyxRNm?e=DKh0ku

    (Kuvasa valkoinen kotelo on hahmotelma millainen suojakotelo pitäisi pellistä vääntää pumpuille suojaksi). Reiät pohjassa ovat, josta tulee peräkonttiin polttoaineen meno- ja paluulinjat. Jonkunlainen läpivientikumikin tarvis saada tuohon mutta en tiedä millainen...

    Pumpuille on tehty kuvan mukainen "carrier" jolloin se ei ole suoraan pohjassa kiinni joten ei tule kamalia ääniä ohjaamoon. Paketti on yritetty laittaa mahdollisimman pieneen tilaan. Suojakotelo on tarkoitus äänieristää vaahtomuovilla (laitan kiinni ilmastointiteipillä sisäpintaan)

    Ideoita, ajatuksia, ehdotuksia?

    Edit. ainiin se miten ohjaan ja mistä otan sähköt pumpuille on vielä vähän auki. Vissiin tarvin 3x releitä. Mitenkäs nuo jenkki johdotus merkinnät menee? Tuolla lukee 10Ga ja 12Ga riippuen pituudesta, jos pituus on 12feet tai enemmän pitäis käyttää paksumpaa piuhaa. En olekkaan aikaisemmin törmänny tuohon jenkki johdotusmerkintään.


    Edit:
    Vähän alle 5 bar siellä on maksimissaan painetta. ks. linkissä olevat kuvat. Nyt kerran kun päivittelee niin jos sais sellaisen että dynossa ei tarvis toistaa kertaa itkeä, että ei saa polttoainetta...

    Juu, tarkoitus olisi tehdä järkevän isoilla liittimillä. Olen yritänyt kaikki liittimet mität tulee ostaa Ultraflowna tai noh banjopultteja ei saa sellaisena mutta onhan niissä 4 pienempää reikää ja toivottavasti riittää. Edellä olevassa viestissä mainitsin jos pumppujen tuotot ja linjat näkyvissä kuvissa.
     
    Muokattu: 12.10.2019
  13. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Siis mitenkään saan mahd. isolla sisäreijällä Orb-10 liittimen (naaras) ja M14x,15 banjo pultin (uros)toisiinsa kiinni?
     
    Muokattu: 14.10.2019
  14. Saattaa vaatia pari nippaa.
     
  15. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Mulla on An-10 to M14x1,5 ja siinä sitten jatkomuhvi joka yhistää kaksi M14x1,5 kierrettä. Mutta jostain syystä ei saanu tollasta An-10 to m14x1,5 mistään sellaisella missä ois yhtä iso reikä kuin banjobultissa. Nyt alko vähän pelottaa että hajoaa toi m14x1,5 kohta kun vedin sen poralla 9mm terässä. Anodisointi hävis tietenkin.

    Alunperin kaikissa noissa oli 6.2mm sisäreikä (siis An10 to M14x1,5 sovitteessa), se ei millään riitä jos oletaan että pumppujen pitäis tolla kombinaatiolla riittää 1000 heppaa etanonilla....
     
  16. Onkohan sulla termit sekaisin? AN/JIC -liittimet on kartiolittimiä ja ORB on O-renkaalisia suoria liittimiä.
     
  17. Vermilion

    Vermilion Gearhead


    Ei oo sekaisin. Suodattimessa lukee orb-10 mutta siihen istuu kyllä An-10 ei vuoda. Mutta tukissa on banjo jossa on m14x1,5
     
  18. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Olenkohan jo tippunut kärryiltä, tarvitset siis kaksoisnipan jossa toinen pää ORB10 ja toinen pää M14x1,5?
    AN10 sopii tohon ORB10, vaikka liimalla laittaa niin ei vuoda.
    Kaksoisnipan AN10 -> M14x1,5 saat vaikka US-Partsista tai liki mistä vaan kaupasta jossa noita liittimiä myydään.

    https://www.uspartsperformance.fi/816-adapteri-an10-14x1-50mm


    Ja jos on toiveissa jotain muuta niin voin sorvata amuliinista(6082 kuusiotanko 24mm avaivälillä) muutamalla kympillä sopivan liittimen, Sae 7/8"(AN10) pakka ja tappi löytyy, ja myös M14x1,5 tappi pitäis löytyä kun just Boschin ruiskutuspumpun kylkeen tein sisäänmenojuttuja...
     
    Muokattu: 14.10.2019
    isalmela tykkää tästä.
  19. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Muuten hyvä mutta tulee uros vs uros. (ja tuossa sinun kuvan nipassa on m14x1,5 sisä reikä 6.2 milliä.)


    https://gyazo.com/3d7ac7364bfcd5efa58f4728d6974253
    Tuossa kuvassa tuossa kiiltävässä sinkki palikan kohdalla on nyt tommonen samanlainen kuin us-partsin osassa mutta se on porattu sisältä 9mm. Vähän pelko perseessä, kun en saanu edes täysin keskelle sitä mun halppis pylväsporakoneella niin että halkeis tai alkais vuotaa. Muutenkin kun anodisointi meni niin etanoli syö sen puhki?

    Tarvis tyyliin tälläsen.
    https://www.protecfuelpumps.com/product-category/adaptors/an-an-female-adaptors-jic/
    Jossa tuo naaras liitin on M14x1,5 niin selviäis yhdellä palikalla.
     
  20. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Aivan, olin siis tippunut kärryiltä.
    No, jos et muualta löydä niin ota yhteyttä vaikka yyveellä. Piirrät kuvan niin tehään nippa tai useempi:)
     

Kerro tästä muillekin!