Dart -67 idler arm?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Jora78, 23.5.2017.

  1. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Onkos tässä k-palkin puoleisessa kiinnityksessä liukulaakeri jossa on rasnanippa?Ja pitäisikö pyöriä ihan käsin?Omani on ilmeisesti pyörinyt pultin ympärillä,sain ruuvipenkissä liikkumaan mutta edelleen rasvauksista huolimatta todella nihkeä.Oliko tämä se osa mikä on omanlaisensa vain -67 vai pit arm?
    Kiitoksia taas vastauksista.
     
  2. ValluRaivo

    ValluRaivo Gearhead

    Idler armissa 67 on nivelet molemmissa päissä, uudemmissa pusla läpipultilla ja nivel. 67 k-palkissa 1-osainen korvake ja uudemmissa 2-osaiset korvakkeet.
    http://www.bigblockdart.com/techpages/linkage.shtml

    Pitäishän sen nivelen liikkua keveästi, oisko joku "kiristänyt" katsastukseen lyömällä sitä? Tai nipan paikalle pultin katkaissut.
     
    Muokattu: 23.5.2017
  3. JTE3

    JTE3 Gearhead

    Toi -67 ja vanhemmat kiinnitys k-palkkiin on aika susi ratkaisu.
    Mulla oli uusi idler arm ja katsastusukko väänteli eturengasta, niin se nivel heilui uudessakin nivelessä. Piti vaihtaa 68 palkki, että sai läpi katsastuksesta.
     
  4. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Mulle siis ilmeisesti vaihdettu uudempi k-palkki,kiinnitys läpipultilla k-palkissa?
     
  5. ValluRaivo

    ValluRaivo Gearhead

    Jos pultti ei ole tarttunut sisäholkkiin, niin voitele vaan vetreäksi. Korvakkeet ei saa puristaa kääntövartta ulkokehältä, vain pelkästään sisäholkin/puslan kohdalta.
     
  6. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Niin, siis onko kyseessä idler vai pitman arm? Vissi ero perkele.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei toi oo mikään mopar-ongelma. Saa huutaa hep, jos on nähny joustamattoman tai heilumattoman idler armin näissä... Toki ihan selvä klappi on syy hylätä leimalla, mutta ei jousto tai muu tehtaan hölmöys.
     
  8. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Idler arm kyseessä,pistin paksumman prikan ja kiristin kunnolla,ei oo enää välystä ja liikkui ihan hyvin kun kädellä käänteli.Tosiaan oli jumahtanut holkki kiinni ja pyöri pultin ympärillä koko varsi.
     

Kerro tästä muillekin!