Tyhjäkäynti 454 tbi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja palontie, 12.3.2017.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    elikkä Auxiliary idle air control valve.
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Miten se ton vaihto menee?Muistelen tässä pikku bisseissä lukeneeni että pitää painaa tiettyyn syvyteen ja akunkengät irti ym ym..Vois kai tota yrittää putsatakkin muttei rockautossa kovin kallis ole,liekkö Suomessa?
     
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    IAC iroitettu ja puhdistettu,en mä kyllä sitä saanut liikutelua käsin,onko siis totaali jumi,vai eikö tuota saa käsin liikuteltua?Kierroksiin hommalla ei ollut vaikutusta.
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

  5. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Kuva ei toimi?
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    sitä kartioo pitää painaa vaan köykäsesti ja keinutella sivusuunnassa niin sitten se "kävelee" hammas kerrallaan hissukseen sisemmäs.

    olis hyvä pikkasen silleen tehdäkin aina kun iac käy kädessä, ihan siltä varalta että se tulee kirittyä piukempaan mitä se avatessa oli.

    jos iac irrallaan kytkee virrat päälle niin koko kara työntyy ulos, sekin on tullut kokeiltua,
    sai väsyttää molemmat peukut ennenku kara oli takas asennusyvyydessä, oli meinaan yllättävän pitkä se karan aksila
     
    Muokattu: 18.3.2017
  7. DX

    DX Double Gearhead

    oliko muuten iac mömmöinen, jos oli niin luultavasti pcv on syyllinen, eli huohotin on läppärunkon päästä tukkeessa ja huohotin alkaa toimia takaperin ja näin ollen lykkää toisesta venakopasta mömmööntymishuurut läppärunkon yläpuolelle suoraan iac päälle vaikka sen pitäis sitä kautta imeä raitista kampikammioon.

    en tiä kui just tbi tukkii tota hoohotinta, kun rakennekin on sama ku yleisesti kaasareissa
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    eks perusidle säädetään siten, että eka laitetaan virta päälle, iac ajaa ittensä kiinni kalibroituakseen, sit nykästään siitä tökkeli irti, laitetaan mosa tulille ja säädetään perustyhjäkäynti, esmes 500rpm,
    sammutetaan pata, tökkeli kiinni, nollataan vikakoodi ja tulille
     
  9. DX

    DX Double Gearhead

    mut tosiaan, ainakin vm -90 tbi käy luonnostaan korotettua tyhmäkäyntiä jos se luulee, tai lämpötila on alle 85C, eli käytännössä täyslämpöiseksi,

    toisaalta se nostaa joutokäyntiä myös ollessaan turhan lämmin, tuon tehostaakseen jäähdytystä.
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei se kovin paskanen ollut.Muistelen että viikolla jurripäissäin jostain luin että asennussyvyys n.27mm ja iac takas,pinnit a-b välille akunkengät kiinni ja virrat päälle n.puoleksi minuutiksi.
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    kyllä se mulla näkyy,mutta huomenna otan uuden videon paremilla vehkeillä.
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Jaa, no sit ei toimi luurilla...
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Iac:een vaihto lisäsi kierroksia..

    Hiukan sain pudotettua kierroksia kun tein tälää ohjeella ja resetoin ecm:än,eli vika varmaan jossain muualla.Täytyy seuraavaksi lämpötila-anturi ilmeisesti vaihtaa..

    http://www.handen.us/caprice/iac.html
     
    Muokattu: 19.4.2017
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Lämpötilaanturin vaihtokaan ei jeesannut.Iac-ajo ei muuttanut mitään,nyt kävin ottamassa päästöt ja melko rikkaallahan tuo louskuttaa:CO corr 6,0 HC181 CO 6,00 , CO2 10,91, O20,50, unleaded 0,85. yksi alipaine letku näyttää olevan korjattu laittamalla toinen letku päälle ja ei kovin tiukka liitos.Letku lähtee MAP anturista josta sitten jakaantuu kahteen paikkaan imarissa.Pitää tuo letku seuraavaksi korjata.Iac ajon kun tekee ja säätää tyhjäkäyntiä niin ei tipu kierrokset yhtään ja aivan kun repisi ilmoja jostain kun se iac johto ei oo kiinni?
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    Toi unleaded,onkos se Lambdan arvo?Osaakos tosta lukemasta lukea jotain?Eli pelittää?Se arvo muuttui vähän testissä koko ajan.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tbi :D
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tsekkaa nyt tarkkaan kaikki letkut. Ilmavuoto sotkee ihan koko systeemin. Mäkään en muuten nää yhtäkään kuvaa...
     
  18. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!