Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. KajS

    KajS Gearhead

    Mukava kuulla...että täällä luetaan. Ja noihin aivolaatikoihin: Pre-90-malleissa sama yhden tökkelin ecm osaa V6 ja kummatkin kasit; 318 ja 360.

    Ja onhan noihinki värkätty esim. ulkoinen latausäädin. Se kun lienee sama, kuin mopareissa oli jo 1970-luvulla. Sinne geeliin on vaan upotettu ne komponentit, jotka ennen '88 oli erikseen tulipellissä.
     
  2. Toke

    Toke Gearhead

    Mulla on yks ylimääräinen boksi, kahdella liittimellä. Tuli oman vanin mukana, siinä paikallaan kun on kuulemma joku viriboksi:)
    Sen saa hintaan 150€.
    Mutta vika voi yhtä hyvin olla johtosarjasta johtuva, omassa oli just näin.
     
  3. Toke

    Toke Gearhead

    Tänään muuten lähti pätkä vanit uudelle omistajalle, todella pitkän linjan mopar ukolle Satakuntaan
     
    KajS tykkää tästä.
  4. KST2

    KST2 3rd gear

    Hyviä neuvoja tullut boksimurheeseen. Kiitoksia. Alkuviikosta pitäis saada auto takas kotii autosähkökorjaamosta. Sähkäri mukaan on boksivika.. Niin pääsee tarkastan liittimien määrän ja hapettumat jne. Token boksi kiinnostaa. Olettean että on ehjä.

    Miten tuo boksien sopiminen ristiin. Eli sopiiko ns kaikki keskenään, kunhan vain liittimien määrä on oikea?
     
  5. KajS

    KajS Gearhead

    Juu. kunhan töpselien määrä on sama. Kuten sanoin, 3,9 l V6 ja 318 ja 360 eli 5,2 ja 5,9 l kasit toimii samalla boxilla.
     
  6. Toke

    Toke Gearhead

    Boksi on toimiva, sitä oon itte autossani kokeillut ja sillä toimi ihan samalla tavalla. Miten se sun auto oireilee?
     
  7. KST2

    KST2 3rd gear

    Auton oireet: Sammui kesken kiihdytyksen nykimättä/pätkimättä. Ilman minkäänlaista varoitusta. Kotopihalla totesin ettei kipinää tule. Uusin hall-anturin. Sama tilanne edelleen.
    uusin vielä puolan, tulpat ja tulpanjohdot. Ei kipinöi. Bensaa kyllä tulee.

    Sitten auto hinattii autosähkömiehen hoiteisiin, jossa totesi että moottorinohjauspoksi on sökö. Nyt ko. firma nostaa kädet pystyyn koska he eivät saa uutta osaa.
     
  8. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Itselläni on vm 2000 ja joka kerta kun yrittää jenkeissä marmoritiskiltä uutta osaa, niin vastaus on ettei Chrysler tee enää kyseistä osaa... Eli jos joku liikkumisen kannalta tärkeä osa hajoaa, niin ilmeisesti jopa 2000 luvun autoa ei Chryslerin mukaan enää korjata vaan paalataan. Ihan kiva.
     
  9. KST2

    KST2 3rd gear

    No nyt on auto viimenkin hinattu kotia ja pääsin ihmettelemään boksia. Vin-koodin mukaan auto on 90-mallinen. Ja siinä on yksi 11cm leveä pistoke. Keskellä on kiinnitysruuvi ja kun ottaa liittimen auki, siellä on 2 kpl noin 5cm leveitä liittimiä. Onko se nyt sitte tuo 2 liittiminen malli josta tuolla on ollut puhetta?
     
  10. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Kyllä tää on se yks liittiminen malli, siinä kaks liitin mallissa iso liitin on suunilleen tuossa samassa paikassa ja toinen vähän pienempi liitin löytyy vasemmasta reunasta. Mites sun autossa toimii km mittari jos kerran on 90 malli, jos alkaa takkuilee niin ei hätää, se on helppo korjata.
     
  11. KST2

    KST2 3rd gear

    Hyvin on mittari toistaisekssi toiminut.
     
  12. autoilija

    autoilija Gearhead

    Tuolla mainitussa ebayssa oli useitakin korjausfirrmoja jotka korjailee näitä, yleensä jenkeissä ja hinnat pyöri siinä 100-150 euroa sisältäen postikulut takaisinpäin. Asiakkaan tehtäväksi jää lähettää se boxi sinne omalla kustannuksellaan miten sitten haluaakin.
     
  13. japi93

    japi93 1st gear

    Paljos teillä on ollut vaneissa käyttövero? Mielenkiinnosta kyselen että ei kai niissä eroja voi olla..
     
  14. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Mä voin kattoo kun pääsen kotiin, oon ulkomailla nyt :):) vani on tietysti mukana.
     
  15. Toke

    Toke Gearhead

    Trafin sivuilta löytyy muuten ilmainen verolaskuri rekkarinumerolla. Eikä tarvi edes tunnistautua
     
    KajS tykkää tästä.
  16. 12345678910

    12345678910 Gearhead

  17. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Nyt ollaan omassa kotosessa, 485,45€/ vuosi. Missään ei varmaan oo näin halpaa kuin suomessa, kiitos luojani :D:D
     
  18. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Ukot duunailee niin tiiviisti ettei kerkee enää OD:lle kirjottelee :(:(:(
     
  19. KajS

    KajS Gearhead

    Slanttivani, JRR-37, vm. 1986:

    Vero yhteensä, €/päivä
    1,27
    Vero yhteensä, €/vuosi
    463,55

    Menee kokonaispainon mukaan, kun ei niitä hyviä päästöjä voi hyödyntää. Reilu Suomi.
    Pitäs varmaan muutoskatsastaa pienemmälle kuormalle niin verotkin laskis.
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Rupeat sinäkin himoitsemaan kutoskuorkkia. Jää verot pois mut vakuutusyhtiö pikkuisen rokottaa plusmiinus ei oo perheessä C-kortteja => aja itte. Jos F-150:ni johonkin vaihtuu, niin kevykuorkkikaasuversioon. Sattuu olemaan kolme, neljä kaasuasemaa samoilla alle 10km etäisyyksillä kuin tenuasematkin on.
     
    KajS tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!