Jarrupääsylinteri hajalla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja generalo, 18.6.2017.

  1. generalo

    generalo Gearhead

    '62 Montereyssä vähän jarruongelmaa... Vaihdoin eteen rumpuja lukuunottamatta kaikki jarruhilppeet (sylinterit, kengät, letkut ja säätösysteemit), ja nyt ilmatessa tuli probleema. Ilmatessa kaikki ilma tuli kyllä pois, mutta polkimen ollessa puolessa välissä paine tuntuu polkimessa normaalisti, ja sitten poljin painuukin kevyesti kerralla lattiaan? Sylinteri ei vuoda ulospäin nestettä, eli onkohan sylinterissä nyt sisäinen vuoto? Kengät on säädetty "iholle" ennen ilmaamista. Tehostamaton systeemi kyseessä.

    Huomenna oli tarkoitus katsastaa, vaan eipä näköjään tarvihe, prkl...
     
  2. El C

    El C 3rd gear

    En tunne Mercuryn sylkkää mutta oon monesti kuullut/lukenut, että letukan sylinterin sisällä oleva etummainen "mäntä" on asennettu väärinpäin. Menee paine väärään paikkaan ja aiheuttaa tollasta.
    Pakonomainen kysymys on, että ilmasitko sylinterin ensin erikseen?
     
  3. generalo

    generalo Gearhead

    Pääsylinteriä? En :odeek: pakko myöntää, että pääsylinterin ilmaamisesta en ole ennen kuullutkaan... Pitänee perehtyä asiaan.
     
  4. El C

    El C 3rd gear

    Tee niin.
    Edelleen sanon, että Mercuryn pääsylinteriä en tunne mutta ainakin ne minkä kanssa oon touhunnut oon aina erikseen ilmannut. Sinne saattaa helposti jäädä ilmaa, joka ei poistu normaalissa nipasta ilmaamisessa.
     
  5. Kustomi

    Kustomi 2nd gear

    Täältä ääni myös tuolle ilmaukselle. Oli joskus itselläni ongelma.
     
  6. generalo

    generalo Gearhead

    Eli pääsylinteristä jarruputket irti, putkilähtöihin jotenkin letkut kiinni ja letkujen toiset päät jarrunestesäiliöön pinnan alle, sitten rauhallista polkimen poljeksintaa? Tämän jälkeen sitten vielä nipoista normaali ilmaus?

    Ilmasin muutamaan kertaan siten, että ilmausnipoista letku pulloon ja pullossa jarrunestettä, ja letkun pää sinne nesteeseen. Eikös tämän pitäisi ajaa saman asian?
     
  7. generalo

    generalo Gearhead

    Ilmasin pääsylinterin pariin otteeseen, ei vaikutusta. Sitten otin sylinterin pöydälle ja aukasin, yks männän tiiviste oli kehnompi kuin muut, vaihdoin sen päikseen toisen tiivisteen kanssa. Sitten sylkky kasaan ja taas erikseen ilmaten + normaali ilmaus nipoista, nyt toimii! Uudet etusylinterit on nyt niin terhakat, että pääsylinterin tiiviste heikompana ei tullut toimeen niiden kanssa, vaan pullahti ja laski nesteet läpi? Pitää toki jossain vaiheessa uusia kaikki tiivisteet, tämä menee nyt ens'hättään näin. Huomenna katsastukseen.

    Kiitos vinkeistä!
     
    Herje tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!