Lincoln continental -62

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Marvä, 17.6.2017.

  1. Marvä

    Marvä 1st gear

    Hep. Jossakin toisessa ketjussa sivuttiin Lincolnin nokkaketjun rattaan materiaalia. Alkuperäisenä nailoninen, mutta osaako joku kertoa mikä on noin kesto arvio annettu kyseiselle rattaalle? Renmille kyllä jos on annetaan vaihtoväli, mutta ketju autoille yleisesti " jos pitää ääntä tai 500.000 km,) " No itselle on kyseinen auto tulossa ja mietin lähinnä pitääkö heti vaihtaa nokkaketju uusine rattaineen.
     
  2. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Kai se hyvin siellä kestää miten se on suunniteltu. Mutta ei ole suunnittelijat sitä ajatelleet, että joku näillä ajaisi vielä 50 vuoden päästäkin, että kyllä se ajanhammaskin pääsee jo puremaan.
    Kyllä ketjutkin vaan venyy iän myötä.
    Ex-capricessani vm. 91 ei kilometrejä ollut kuin reilu 200tkm, mutta tulipahan vilkaistuksi ja vaihdettua. Ja tämä oli jo jonkunkin verran löystynyt.
    Näin oli muistaakseni myös omassa vm. 69 lincossa jolla kai noin 100 tml.
    Kyllä se ikä niihin paljon tekee ja ei ole kuitenkaan niin iso homma etteikö kannattaisi tehdä vähintäänkin omaksi mielenrauhaksi. Itellä subbe odottaa kans sitä hommaa mut en oo saanu aikaiseksi. Reilu 200 tkm vasta, mutta oletan 22 vuoden tehneen omat temppunsa.

    Itseäni eniten hirvittää noissa nylon hampaissa mitenkä niiden "sidos" metalliin kestää aikaa.
    Mutta oli kyllä yllätys silloin kun jakopäätä lincoon vaihdettiin, että voivat jotain nailoniakin olla.o_O

    - Jussi
     
  3. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Ei kai nyt hengenhätää oo mut kannattaa kuulustella ja pistää to do listalle o_O

    - Jussi
     
  4. MiguT

    MiguT 1st gear

    Miulla oli tosiaan omasta 64:stä lähes kaikki hampaat murtuneet juurestaan siinä nailonisessa alarattaassa, mutta eivät onneksi irronneet. Tuossa vähän juttua ilmiöstä:

    http://bigfancycar.blogspot.fi/2014/05/1960s-lincoln-continentals-weak-point-1.html

    Jos/kun noita käy vaihtamaan, niin samalla kannattaa vaihtaa vedenohjurit vesipumpun lähtöjen takaa. Ruostuvat olemattomiin aikojen saatossa. Nuo siis ohjaavat vettä kansiin ja jos noita ei ole paikoillaan, niin kansien lämmöt nousevat liiaksi. Samalla sieltä kannattaa poistaa pienet ylimääräiset termostaatit kokonaan pois. www.thelincolnforum.net auttaa. Hakusanaksi "water diverters".
     
  5. BIRDFLYER

    BIRDFLYER 3rd gear

    Mulla omasta 61stä oli kaikki hampaat irronnu ja pudonnu öljypohjaan:( Onneksi auto oli projektikunnossa muutenkin niin ei tolla systeemillä ehtiny pitkään ajelemaan. oli varsin hauskaa kun avasi jakopään kannen. Ketju oli sen alumiinirungon pienissä hammastuksissa paikallaan (onneksi sielä on corehampaat noissa nyloneissa). Toi on pahinta mitä tolle koneelle voi tapahtua, ne kulkeutuu imusihdin tukkeeksi ja sit kaikki tietää mitä tapahtuu kun öljyä ei enää tuu koneeseen...
    Eli summasummarum jos et tiedä onko nylonia vai ei, avaisin kyllä heti jakopäänkannen ja tarkastaisin oitis. Ei kuitenkaan voi tietää käynnistä hajoamisen tapahtuneen. Auto liikku ihan reippaasti tolla corellakin, hirvittää vieläkin - 80kmh Länsiväylää ennen kun vei talliin. Tosin vain Lauttasaareen (eka exit).:cool:
     

Kerro tästä muillekin!