Autossani on äänet!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja AteV8, 10.7.2011.

  1. Catiska

    Catiska Gearhead

    Äänissä täytyy muistaa että itse moottorikin vaikuttaa paljon asiaan. On melko lailla eri asia likimain vakio moottori millä tahansa putkistolla tai korkeapuristeinen suurella overlapilla varustettu moottori.

    Tuo 327 Camaro kuulostaa (ja sen kaasunvaste myös kielii samaa) että kone on kokolailla vakio. Äänetkin siksi hieman kuin pölynimurissa.
     
    Rotten, rane58, WBBC ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Jsp

    Jsp Gearhead

    http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00207239808711177

    Oli jossain jotain uutista kun oli joku auto recallattu koska pakoputki oli aiheuttanut ruostetta runkoon. En nyt enää löydä mistään sitä juttua.

    Turndownit ja kylkiputket on siistejä ja niistä lähtee hienot saundit. Mutta ne ajanmyötä aiheuttaa korroosiota. Itellä oli aspenissa kylkiputki oikealla puolella ja oikeanpuolinen takalokari oli mätä ja vasen oli ok. Kylkiputki ollu melko pitkän ajan siinä, arvioituna pakoputken ruosteen tekstuurista.

    Mutta elkee nyt ottako ressiä. Siinä menee vuosia ennen kun se korroosio alkaa kehkeytyä jos on tehty pohjat kunnolla. Itellä on P5sessa kunnon lyijymönjällä tehty pohjat niin ei ole 50 vuoden jälkeen vieläkään ruostunu läpi. *koputtaa kattoa ja puskuri tipahtaa*



    Btw, jos haluatte tietää millainen saundi lähtee V4 moottorista niin..
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuohitulta se camaro kuulosti! Kesällä näkee paljon vimpan päälle muskeleita/poneja missä äänet samaa tasoa. Ei hyvä.


    Mieluummin sit vaikka äänet vallan pois niinku joku vakioputkinen 70's cadillac tai capriissifarkku. Ettei erotu pakoäänet lainkaan.




    3" kunniaan!


    Vanissa nyt itellä kuskin penkin alla yhdistyvä missä vaimennin ja 3" ränniä taakse asti. Ei oo itee tehty mutta tosi hyvä resepti. Tosin sisälle sais enemmän kuulua, mutta väliseinä ja sisäverhous muutenkin syö ääntä.
     
    rane58 ja Catiska tykkäävät tästä.
  4. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Pitää sen voiman kuulua äänessäkin... :poff:
     
    palontie tykkää tästä.
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla tossa subessa melko suorat putket ja hienosti jytisee,ei oo ehtinyt kokeilemaan toimiiko stereot:D.
     
    rane58 tykkää tästä.
  6. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Keväällä kun otan Oldsin ajoon menee pitkään ennen kuin laitan poppikoneen päälle, alussa vain nauttii ja kuuntelee V8:n soundeja.... :cool:
     
    palontie tykkää tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oispa yhtä kova kiima säilynyt kun teillä nuorilla :D
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Älä nyt.Maaliskuussa kun subbe haettiin ja yöllä ajeltiin niin pentujen bemari oli tienvarressa konepelti pystyssä,niin allekirjoittanut 52v ja kaveri 58v yllytti kuskia polkemaan konetta bemarin vieressä:D:D.
     
    mukko, SauliK ja Karpov tykkäävät tästä.
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onneksi meidän ikäluokka osaa käyttäytyä.
     
    mukko tykkää tästä.
  10. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    mää ostan kohta Teslan ja toteen että onpa hiljasta ja silti voimaa enepi ku polttomoottorissa
     
  11. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ja eikä aikaakaan kun ohittaisin sinut. Jonotat huoltoasemalle latauspistokkeen perässä. Tunnin väliaikalatauksella annat mukavasti tasoitusta ;)

    Minä en osta Teslaa, ei ole varaa. Liekkö ostaisin muutenkaan...
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  13. DX

    DX Double Gearhead

    tossa kymmenen vuotta vanhat pätkät, mutta sama setuppi koslassa on edelleen, pitkät peltisarjat ja yks kolmen tuuman ränni simonsin ovaalilla, tosin putkenpää käännetty keskiviivan puolelle ku pöllytti jalankulkijoita.

    tyhmäkäynti


    venttiilinnousuu
     
    rane58 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Renkaiden tappoa part2 on semmonen ikivihreä suosikki ainakin itelle :rotfl::poff::odwink:
     
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jep. Paljon miehekkäämmän näköistä tuo on, kun jos polttaa rengasta paikallaan.
     
    Muokattu: 26.6.2017
    Nikuzai, Naumasto ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  16. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Vanissa on täysin suorat putket taakse asti ja hyvin jytisee... Leimaukkokaan ei mitään sanonut, vaikka hyvin rääkäisi päästötestissä;). Ja ratio on ajossa kiinni.
     
  17. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tuoda... Ymmärsinkö nyt väärin, vai ootko tosiaan sitä mieltä että jonkun Camaron 327 ei sais pitää mitään ääntä mut vani 3 tuuman möykkäputkella on ihan jepa? :confused:

    Itse oon varmaan tullut vanhaksi kun joku lussu 305 tai 6.2 ree törisemässä suorilla putkilla kuulostaa ihan paskalta... Dartissakin mulla on slantin perässä iso vaimennin että putken suusta kuuluu vaan suhinaa, ei jaksa kuunnella.

    Catiskan Dusterissa on kyllä miehekäs möykkä, ja konehuoneessa on ilmeisesti äänien antamille lupauksille pikkusen katettakin...?
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei noista 305, 307 yms. vastaavista vakio saastekoneista saati diiseleistä saa mitään kunnon ääntä paitti vaimentamalla siten että pieni hörpötys kuuluu pakoputken päästä. Sillon se ääni on mukava eikä häiritte ketään ja omalla tavallaan kaunis. Eli joku vakiopönttö ilman kattia ja resonatoria tyylinen tai sitten kaikki pöntöt ja katit kiinni.

    Mulla oli ostettaessa 307 ja joku surkee sivupakoputki pörinäviritys ja voiko rumempaa ääntä autosta saada tehtyä. Samaa sarjaa jonkun ohc sierran, volvo b200k yms. kanssa. Semmonen ruma ölinä. Ei mitään järkeä. Saman äänen saa kun hinkkaa kädellä mikrofoonia.

    Sitten cadillac oli toinen missä edes vähän paremmat äänet mutta putket tehty ihan päin persettä ja kajuutta kumisi niin että sinä kesänä tuli V8 äänet kyllä kuunneltua koko elämän ajalta. Vakioputki täytyy tohonkin hommata kun pää räjähtää muutoin.
     
    Muokattu: 27.6.2017
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kiva nähdä että täällä on muitakin V4-ihmisiä.

    Tutun kuulonen sälkötys kuuluu taustalla:D

    Itte kävin testailemassa V4 ääniä ajamalla pelkät pässinsarvet kiinni, oli huimaa.:eek:


    Tossa sun videossa panin merkille että foortissa aika eri pakoputken ääni mitä saabissa. Saabissa sellanen ihme röpötys, liekkö sen hullun takapöntön tuotoksia.

    Esim. tossa:

    Auto käy ihan päin jotain (ilmeisesti kylmä tai jotain?) mutta kuulee silti eron kun kattoo ton ekan orggis putkella kuvatun äänen.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuota ymmärsit varmaan väärin? Kommentti tohon flowmaster tms camaroon oli että kuulostaa kuohitulta. Mieluummin vaikka äänet vallan pois.

    Itse henk koht en välitä noista ylipehmennetyistä ja kahisevista äänistä. Vähän kuin monesa euro v8:ssa vakiona.


    Jos ihan suorat laittaa niin tottakai äänelle katetta, ei mulla missään täysin suoraa ole edes ollut kun maantiellä ajelen.
     
    rane58 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!