Nitro Nationals 2017

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja homer, 1.6.2017.

  1. Rolssi62

    Rolssi62 1st gear

    Ylävarikolla otettiin vastuuta kisan tapahtumista. Salakari lupasi hoitaa Koskisen ja Laurellin lähdön fyyran johdosta.
     
  2. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Nyt kun on kaikki haukuttu, sanonpa oman mielipiteeni....Sunnuntaina homma toimi kiitettävästi....
    Pelasti paljon...finaalit saatiin kaikkien ryhmien osalta loppuun....
    Ei ollut mitään kovin pitkiä taukoja , ajattaminen sujui niinkuin pitääkin.
    Harmi että alku ei sujunut....mutta kiitos fyyralle sunnuntaista , oli esimerkillistä toimintaa...ehkä tästä nyt kuitenkin opittiin jotain.

    Ja tämä siis katsomosta katseltuna.
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ja sieltä oli varmaan sunnuntaina hyvä katella. Kuvien mukaan ei ollut ruuhkaa.
     
  4. 1320

    1320 Gearhead

    Hyvät kisat oli, vaikka lajitteluvetoja pääsikin ajamaan aika vähän. Ikäviä juttuja noi radan rasvaukset, mutta eipä voi oikein arvostella rataryhmääkään, kun ei itse tiedä paljoakaan ton radan teosta, tai ei itse ollut siellä mukana sitä tekemässä. Varmasti rataryhmä teki kaiken mitä pystyi ja eihän tuo mikään helppo viikonloppu heillekään ollut....

    Ajojärjestykset muuttui muutamaan kertaan, mutta ei se haitannut. Ainakin meitä tultiin hakemaan hyvissä ajoin ja homma pelasi muutenkin hyvin.

    Taitaa olla syksyllä Tierpissä ennätysmäärä Suomalaisia.:poff: Ja kyllä se radan putsaus muuten kestää sielläkin, jos tulee kunnon rasvaus...

    Kiitokset rataryhmälle ja muillekin toimitsijoille meidän tiimin puolesta. Eipä nää valittajat olisi saaneet putsattua sitä rataa yhtään nopeemmin.
     
  5. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Reklamoin FHRA:n suuntaan epäonnistuneesta lauantaista. Minä ainakin haluaisin lukea FHRA:n vastineen näillä sivuilla. Investoin tapahtumaan 11h aikaa, rahaa yli 200€ ja n. 400 ajokilometriä.

    Reklamaatio: Oli liian vähän nähtävää kun saavuin paikalle n. klo 11:30. Se eka eka radan putsaus kesti liian kauan. Haluaisin nähdä enemmän autoja ja vähemmän prätkiä. Kun sitten sen ekan tauon jälkeen melko pian levisi uudet öljyt radalle päätti meidän kaksi autokuntaa poistua paikalta. Haluaisin myös kuulla FHRA;n vastineen siihen, että onko joku Ruotsalaisten kanssa kimpassa ostettu puhdistuslaite oikeasti olemassa ja jätetty tilaamatta paikalle. Samoin haluan tietää miksi radan putsaus kesti noin kauan ja miten asia aiotaan korjata tulevaisuudessa.

    Ymmärrän toki, että käytetään paljon vapaaehtoistyötä, budjetit ovat pieniä ja lajikin lienee taantuvan. NN-lipputulot ovat kuitenkin aika pienet kuluihin nähden. FHRA:n haaste onkin nyt saada talous kuntoon ja laji uudelleen nousuun tai vähintäänkin pysäyttää lasku. Jenkkiautojen määrä maassamme arvatenkin kasvaa koko ajan; niissä on luontaista vetovoimaa. Jotenkin se on vain kapitalisoitava.

    Pahoittelut kisakuskeille. Mahtoi olla aika kypsää touhua kun ei päässyt ajamaan ja ajojärjestykset vaihtuivat. Ilman teitä kisakuskeja tätä touhua ei olisi. Pahoittelut oikeastaan FHRA:kin. Nyt tulee (ansaittua) lokaa. Tsemppiä ja voimia. Tehän olette oikealla asialla.
     
    zook162 tykkää tästä.
  6. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Disclaimer

    Perustuu paikallaoloon Su, ei siis pe tai la jolloin ongelmia oli helvetisti

    - aika tasaiset tulokset radoilla, molemmat ok?
    - kohtuullisen hyvin aikataulussa aamusta asti
    - aika niukasti yleisöä, tilaa oli hyvin ja fasiliteetit ravinnon hankkimisesta sen poistamiseen saakka toimivat ok
    - rataryhmä taisi päästä aika helpolla, ei kovin ihmeellisiä sohlauksia ainakaan minuuttiviisarin perusteella
    - liikenteenohjaus pelasi, tosin väkeä oli niukasti

    Summa summarum, su näytti olevan melko perussettiä eikä sellainen sählinki kuin pe ja la, 4h tauko on kyllä ihan saatanan pitkä odotus öljyn takia.

    Mitä tulee pohjanoteerauksiin niin Nitrolympx 2012 veti sellaiset pohjat että ei taida tulla vastaan ihan heti. Järjestäjä oli pilannut radan isolla painepesurilla ja olosuhteet oli alussa saakka vaaralliset joka johti siihen ettei isot luokat tulleet radalle ajajakokouksen jälkeen. Järjestäjä yritti tätä peitellä ja piilotella mahd pitkään ettei mene ihan hulinaksi.

    https://www.overdrive.fi/forum/threads/nitrolympx-2012.241230/page-3

    http://www.lindbergbros.com/2012/08/the-circus-goes-on/

    Se mikä NN menee vielä ammattitaidottomuuden piikkiin oli jo petoksen luokkaa Nitrolympxissä, kulut kusahtaneesta kisasta oli myös hieman eri luokkaa ( lennot, hotellit, vuokrakärry, 4pv eväät ym ym) jos varta vasten ollaan liikkeellä

    Nevertheless, sateelle ei paljoa mahda mutta neljän tunnin öljymoppaus taitaa olla kaikkien aikojen ennätys...tuossa olisi kyllä peiliin katsomisen / opintomatkan paikka ettei enää toistu
     
    Mikkis ja zook162 tykkäävät tästä.
  7. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Samanlaista sekoilua myös kun kävi motoparkissa viimeeksi, toinen rata suljettiin. Noin 12.30 eteen päin ei ajettu käytännössä ollenkaan itse näin noin yhden kierroksen verran autoja. Maksoin liput 2x ja ajoin noin 400km yhteensä paikalle ja kisa loppuu siihen vaikka sää oli mitä mainioin. Tälläistä sekoilua on ollut aikaisemmin tänä vuonna.

    Sunnuntai onneksi vähän pelasti tätä hommaa.
     
  8. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    Sunnuntai ei nyt pelastanut yhtään mitään. Hyvä että vastuuta on otettu.
     
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Älä unohda unelma -Torstaina.
     
    valtope tykkää tästä.
  10. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    En ollut tänä vuonna radalla,mutta muutamanakin vuotena on tuollaista samankaltaista sählinkiä ollut liikaa. Ei voi olla EM-arvoisessa kisassa kyläkisameininkiä, fyyrakin taitaa olla ajautunut dinosaurusluokkaan joka on olemassa lähinnä itseään varten ja omaa puuhasteluaan.Natikoiden pitäisi olla se kauden päätapahtuma ,johon panostetaan ja josta myös saataisiin mukavasti tuottoa.
    Saatanan kallista ja vaikeaa niinkuin Suomessa vähän kaikki - miksi? Näyttää tuossa fhra-logossa olevan ´70-luvun alku mistä lähtien hommaa on tahkottu. Välillä tuntuu että jengi on haalittu keskiviikkona ale-pubin terassilta ja torstaina pidetään sit kisat!Ei voi joka ikinen vuosi tulla samat jutut yllätyksenä.
    KAverin kanssa laskeskeltiin vähäisiä ropoja ja todettiin että viisaampi lähteä vaikkapa Floridaan katselemaan KILVANAJOA ilman niitä vitun selittelyjä.
    Meillä on ollut mökki Alastaron radan alueelta ( 1000Eur/vkloppu) ja luonnollisesti omat sikarit,whiskyt,viihdykkeet ja pihvit mukana ettei tarvi niitä härskiintyneitä nakkipottuja lapioida "ravintola-alueella". LIsäksi automatkat isolohkolla maksaa jonkun verran joten ulkomaat alkaa tuntumaan suorastaan halvalta.

    EM-kisojen kaltaisiin isoihin juttuihin tarvitaan aika liuta ammattilaisia;niin kuulutuksiin kuin itse radan ylläpitoon ja pyöritykseen. Sellaisia kavereita saa houkuteltua paikalle maksamalla heille palkkaa.
    Nyt taisi toimia taas vain yleisön rahastus?
     
    zook162 ja valtope tykkäävät tästä.
  11. Mustarauta

    Mustarauta 2nd gear

    Paikalla olleena to-su voisi sanoa että eihän tapahtuneille rasvauksille mitään voi,mutta useasti käyneenä sitä radan siivousta voisi huomattavasti kohentaa?Vaikka rataryhmä teki mikä pystyi ei vika ole heissä .Kyllä maksavat asiakkaat tulee juurikin paikanpäälle katsomaan kisoja ei sitä miten tälläiset tilanteet hoidetaan.Eikä se halpaa ole tiimeillekkään tulla katsomaan kuinka rataa putsataan tolkuttoman pitkään?Ja sen voi mainita että mitään ei ole aluella tehty pitkäaikaista oleskelua varten . Kyllä se on surkeaa että esim.ulkomaisten tiimien väki ei pääse edes kunnolla peseytymään saati majoittunut yleisö?Ei muutaman bajamajan lisäys sitä pelasta ja vesipisteiden vähyys ihmetyttää edelleen? Ylikulkusilta on karmeassa kunnossa ollut jo helvetin pitkään.Muuten oli ihan ok kun pitkästä aikaa pääsi jutustelemaan tuttujen kuskien ja tiimien kanssa.No palveluiden hinnat on mitä on nykyisin mutta näinhän se on nykysin.Toivotaan että FHRA:kin löytää taas sen peremman tavan hoitaa tätäkin tapahtumaa?Kymi ringiä odotellessa?
     
  12. homer

    homer Double Gearhead

    Kymiringiä saa varmasti odotella vielä tovin (ei taida rahoitus olla täysin kasassa vieläkään vaikka jo rr-kisoja suunnitellaan) ja eihän sinne ole kiihdytyssuoraa edes tulossa?
     
  13. peltsi

    peltsi Gearhead

    Sunnuntai ei kyllä pelastanu mitään mutta se ei ollu fyyran syy. Suomalaiset tippu nopeesti jatkosta, finaalit oli melko lailla soololähtöjä ja viimeisessä soolofinaalissa viellä viron poika ajoi oman jarruvarjonsa yli burniksen jälkeen niin oli täydellinen lopetus nitroille :D:D:D
     
  14. S-A

    S-A Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kolme kuvauspäivää takana.
    Osoitteesta motorsport.kuvat.fi löytyy nyt torstai- ja perjantaipäivän kuvamateriaalia.
    Sunnuntain kuvat ovat vielä luvassa.

    TORSTAI
    PERJANTAI
     
    Muokattu: 3.7.2017
  15. ari j

    ari j Gearhead

    Sai se FHRA ajettua yhden hyvän valokuvaajan pois kisoja kuvaamasta ehkä lopullisesti!!!!!!:mad:
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    No?
     
  17. atobee

    atobee Gearhead

    Heikommat Nitronatikat fiiliksiltään ikinä.
     
  18. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    Ei kai häntä joka kuvaa kaikkia?Siis hän joka kuvaa myös eurot ja Itä/Japanilaiset kulkineet?
     
  19. ari j

    ari j Gearhead

    Kertokoon itse valokuvaaja jos haluaa!
     
  20. S-A

    S-A Gearhead

Kerro tästä muillekin!