4L80E kummajainen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja keke1478, 26.1.2017.

  1. keke1478

    keke1478 3rd gear

    Nyt kaikki gurut ja muutkin itämaan tietäjät hjelppivä!
    -94 suburban 4*4 loota on ongelmallinen: ensinnäkin turbiinilukko ei ilmeisesti kytkeydy päälle koska 80km/h vauhdissa kierrokset n.2300. Sitten pakkovaihteillakin menee samat vaihteet päälle kuin od:llä ja d:llä. Mielestäni hyvin vaihtaa pienempiä vaihteita mutta rupeaa luistamaan kun 80 km/h vauhdissa painaa vähän kaasua. Mitähän kaikkea on menny mahollisesti rikki?
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ja mä vaihdoin tohon lootaan öölit ja suodattimen ja johtosarjan sisälle,ja jossain osiossa kyselin täällä paljon siitä öölimäärästä on lootan sisällä kierrossa,kun keke478 oli lisännyt ööliä hetki ennen öljyvaihtoa ja mittatikun rajojen siällä oli,mutta kun pohjan otin irti niin öljypohjan kiinnitystasosta oli n.3cm alempana öljy.Eikös sitä öljyä ole niin paljon että valuu jo irrottaessa?Lisäksi kun uudet öljyt laittoi sisälle ja kävi kaikki vaihteet läpi niin öljy oli sameeta ja haisi palaneelle,eli oisko siellä jonkun solenoidin ym takana +ollut lootassa öljyä ja ois sekoittunut sitten tohon uuteen öljyyn?Noin tunnin annoin valua lootasta öljyjä ennen kuin rupesin vaihtamaan suodattimen ja johdot ja pohjan kiinni.Niin ja vaihdoin myös pressure manifoldin.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Turbiiniin jää aikas monta litraa, mikä ei vaihdu.
    Nii, luistaako se loota vai turbiini, jos se lukko ei mee päälle. Mudracer varmaan osaa arvata paremmin, mut oliskos siinä nyt mahdollisesti se pannan servon tappi kulahtanu liian lyhäks?
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mä en osaa sanoo mikä luistaa,kun vähän sillä ajanut,mutta kännissä kyydissä ollut kyllä:D,ja tomaattiloota on yhtä yksinkertainen mulle kuin naisten ajatusten juoksu,joskus menee lukko päälle joskus ei,ja välillä arpoo 3-4 vaihdetta.Tämä subbehan on Kanen rakentama ja muistaakseni Mudracer sen lootan on Kanelle monta vuotta sitten duunannut.Keväällä kun Keke ton osti,öljyt oli kirkkaat eikä haissut,mutta monesti meni vikatilaan ja kakkoselle tiputti ja sitten virrat pois niin pelas ok,mutta monesti juuri kun nousi mäkiä ylös niin tiputti kakkoselle.
     
  5. north

    north Gearhead

    4L60E common problems
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei ole mun alaa, mutta arvailen. Jos öljyt hais palaneelle, niin luiskahdus olis hyvä ehdokas. Ja samaten vois mäessä mennä vikatilaan, jos luiskahtaa, kun anturit saa nopeustiedon joka ei täsmää. Ja jos tossa on sama ku seiskasatasessa, et pannan pitää olla kiinni nelosella, niin sehän luiskahtaa helposti, jos esim se servon tappi on lyhä.
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    No nyt kun muisti palailee pätkittäin,niin keken ostaessa ton malmikasan loota pelas helvetin hienosti ja vaihdot oli tosi napakkoja,muutta nyt löyty pehmeyttä(luistoa 3-4)vaihteella ja välillä arpoi kumman arpoisi päälle.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    4L60E toosan osat on täysin erilaisia kuin kyseessä olevan.
    Kannattaa käydä nuuhkasemassa öölin hajua ekaks ja ihmetellään sitten lisää.
     
  9. north

    north Gearhead

    Niinhän niitä on erillaisia.
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    no niinhän mä tossa aikaisemmin sanoin että palaneelle haisi heti vaihdon jälkeen eikä ollut kirkasta.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No niin on mutta samoja osia niissä ei ole ja rakennekin täysin erilainen. 4L80e ja 4L60E on täysin eri lootia.

    No sittenhän homma on ihan selvä, kitkat palanu paskaksi.
     
  12. north

    north Gearhead

    Juu mä sekotin 4L80E ja 4L60E.
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ok.Eli lähdetään siitä että levyt on kärtssännyt,mutta pitääkö sitten vaihtaa muutakin tohon satanan sähkölootaan,vai toimiiko jollain normi levyillä ym ym.. kun jo kertaalleen vahvemilla kaluilla loota duunattu?
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joskus nää hajoo juurikin sähkövian takia vaikka oölis kuinka vahvaa palikkaa sisällä. Ja liika lämpö tappaa takuuvarmasti vaikka olis minuutti sitten korjattu.
     
  15. keke1478

    keke1478 3rd gear

    Laatikko on kunnostettu Koskisen Karin toimesta ja nyt pelaa! Nelospakka oli palanut ja vissiin joku panta? nyt kumminkin pelittää, ei mene vikatilaan ja vakionopeudensäädinkin toimii:poff:.
     
    palontie tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!