Ridge reamerin käyttö sylinterin pykälän poistoon.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 7.7.2017.

  1. marko84

    marko84 2nd gear

    Astron 4.3 konetta olen hakenut ja nyt jo kolmas lohko jossa rappu yläpäässä sylinteriä.
    Onko näissä kaikissa 300tkm ajetuissa jenkki koneissa kulumat sylintereissä?
    Vanhalla männänrenkaalla mitattuna alkuperäinen renkaan katkosvälys n.0.11mm ja kuluneesta kohdasta n.0.20mm.
    Kulunein kohta on juuri rapun yläpäässä eli siinä missä ylin männänrengas käy ykk.
    Siittä 2cm alempana katkosvälys on jo huomattavasti parempi 0.13mm.
    Hommasin nyt ebaysta tuon ridge reamerin ja sillä poistetaan pykälä ja kasataan uusilla männänrenkailla niin meneekö homma pahasti pieleen?
    Tästä siis kyse:



    Ikänä en ole kyseistä työkalua käyttänyt joten käyttökokemuksia
     
    Muokattu: 7.7.2017
  2. JTE3

    JTE3 Gearhead

  3. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Ok vehjes.
     
  4. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    ok vehje, jos porras on maltillinen, ja arkimoottoria ollaan tekemässä. Jokainenhan mittaa männän, renkaiden päittäis- ja rengasurien välykset ja tekee johtopäätökset sen mukaan. Pulloharjahoonilla vielä sylinterit karkeaksi, niin uudet renkaat hioutuvat
     

Kerro tästä muillekin!