283/327 Öljynsuodatin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Cam69, 23.7.2017.

  1. Cam69

    Cam69 2nd gear

    Alunperin '55-'67 Letukan 283 ja 327 koneissa (ja kait saman ikäisissä 396 isolohkoissa) on ollut kanisteri tyyppinen öljynsuodatin, missä siis purkissa on irto filtteri. Näitä on muuteltu erilaisin muutossarjoin peltifilttereille; osa tarvitsee alkupeperäisen by-pass venttiilin osa ei. Omassa on muutossarja, joka pultataan yhteen alkuperäisen by-pass venttiilin kanssa. Ongelma on siinä, kun tuo lohkon ja öljynsuodattimen välissä oleva venttiili on 'murtunut' ja tarvittava o-rengas ei pysy lohkon ja venttiilin välissä = öljyä vuotaa.
    Miten muut olette tehneet? Alkuperäinen purkki ja irtopanos vai muutososat peltisuodattimelle?
    Jos joltain löytyisi käytetty/uusi vanhemman lohkon by-pass venttiili saisin tuon vuodon kuriin. Saahan näitä tilaamalla USA:sta, Suomesta ei tunnu löytyvän... https://www.camarocentral.com/1967_Oil_Filter_Bypass_Valve_Canister_Mounting_Kit_p/enc-74.htm
    Edelläolevasta linkistä näkyy mistä on kyse.
    Vaihtoehtona käy myös kokonainen muutossarja modernimmalle öljyfiltterille,
    jossa ko venttiiliä ei tarvita.
     

Kerro tästä muillekin!