Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. baepis

    baepis 1st gear

    Mitä rasvaa olette tuonne alustan nippoihin laittaneet(pallonivelet ym.)? Ford Excursion kyseessä.
     
    Muokattu: 6.7.2017
  2. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Eiköhän tuonne ihan perusvaseliini käy. Asiaa sivuten, alustan huollossa ainakin itselläni hyvät kokemukset MOOGin komponenteista Rockauton kautta. Laadukkaita Made in USA -osia.
     
  3. baepis

    baepis 1st gear

    MOOGin pallonivelet löytyy ja on hyvät kyllä. Nyt tosin tilasin Rockautosta MAS premium XL tuotesarjan kaikki raidetangon palaset. Osat on tullu ja ensivaikutelma on ihan hyvä. Täytyy vaihtaa tässä joku päivä alle ne kun kerkeää. Paljon ei niistä kokemuksia netistä löytyny, mutta toimin nyt sitten koekaniinina:)
     
  4. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Myös Motorcraftin apulaitehihna ja kiristimet olivat Made in Canada. Sen sijaan vesipumppua on lähes mahdoton saada muuta kuin kiinalaista(koskee myös Internationalin suodattimella varustettuja pumppuja). Motorcraftin perussarjan jarrupalat Made in China, kuten myös saman valmistajan vaihdelaatikon öljynsuodatin.

    Ihmettelen, ettei jo joku ole keksinyt markkinarakoa jenkeissä, perustaisi nettikaupan joka on 100% kiinavapaa. Vaikka eihän se Kiina automaattisesti roskaa tarkoita, yleensä kuitenkin tavanomaista heikompaa laatua. Jos on vaihtoehto, niin itse jätän aina kiinatavaran ostamatta.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  5. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Mitähän tommosen 95 econolinen laatikolle tekis. Välillä ei kytke 3 vaihdetta kunnolla. Rykii ja koittaakytkee. Pakkokakkosen kautta tai pysähdys ja uudestaan liikkeelle ni taas toimii. Nyt sekoiki enempi aski hetken huilaus ni taas toimii täysin. Tosiaa powerstroke koneella. Vikakoodeja ei päästy lukeen parilla testerillä koitettu. Olisko kellää foortia ymmärtäväätesteriä satakunta/pirkanmaa
     
  6. locogrin

    locogrin 3rd gear

    Vuosi on tullut ajeltua 99 F-250:lla. Olen kyllä tykännyt, 7.3 on mukava pata. Silleen ujosti on alkanut poltella single shot -suuttimet ja lisälöyly muutenkin. Onkos kukaan lähiaikoina hommaillut suutinsettejä rapakon takaa? Swamp Diesel ja Riffraff, onko muita hyviä toimittajia? Custom chippejä suositellaan näiden kanssa, Edgeä ei niinkään mikä mulla on tuossa. Kokemuksia?
     
  7. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Tiedän ettei ole vastaus sun kysymykseen mutta laitan silti: Päivinen Parolasta varmasti osais selvittää vian, en ota kantaa onnistuuuko pelkkä vikakoodien luku.
     
  8. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Uudet renkaat alla ja ilmaantunu ikävä ominaisuus. Auto saattaa alkaa vetelemään kun tiukasti kääntyy tai lähtee risteyksestä liikkeelle. Vatkaa ja tärisee niinku olis mutapyörät alla. Ei lähde hidastamalla tai pysähtymällä pois. Pitää peruuttaa ja mielellään kääntää rattia molempiin suuntiin ja taas voi ajella parhaimillaan kuukauden päivät ilman ongelmaa. Nyt ilmaantunut 500km reissulla 2 kertaa. Tuntui selvästi muljahdus lattian alla ja alko seilaamaan puolelta toiselle ohjaus, keskellä pitämällä alkaa edellä mainittu tärinä. Pallonivelet on viime syksynä vaihdettu, samoin etunavat. Ohjausvaihde vaihdettu 2013 kesällä samoin vakaajan puslat ja koiran luitten puslat. Välystä ei tuntunut niveliä nitkutellessa.. Mikä ihme tuon voi aiheuttaa?
     
  9. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Kokeilin 4veto päällä pihassa ja rupes heti vääntelemään rattia ja nykimään. Helpottu taas vasta kun laitto takavedon päälle ja peruutti kääntäen rattia laidasta laitaan. Heitin testi lenkin ja pikkuunen nypytys tuntuu ratissa apparin suuntaan. Tosiaan syksynä 2016 vaihdoin navat+laakerit(ovat samassa)+akseli stefat ja satuloiden liukutapit kun oli aivan jumissa.
    Nostan auton ylös ja rupian tutkimaan uudestaan.
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tuskin tiedän vastausta mutta vois koittaa edes arvailla jos tietäs mikä auto / etupää. Monobeam vai TTB?
     
  11. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Tämä olikin se tärkein seikka joka tietty unohtu. F250 psd superduty vuodelta 2000. Varma en ole, mutta väitän akselin olevan dana 50.

    Hii o hoi. Vika selvisi ja löyty uutta laitettavaa samalla.. Apukuskin puolen napalukko oli palasina kupissa. Nostin lukot pöydälle ja kävin testaamassa. Ei lonksu eikä vetele vaikka nelivedolle kytkee.
    Löydoksenä oli se että jostain tiputtaa atf enemmänkin. Etuperä oli atf:än peitossa. Tää onkin rasittava homma. Tohon oon vaihtanu ohjaustehostimen jäähdyttäjälle menevät putket kun vanhat oli hankautuneet puhki. Syyläri vaihtu koska se tiputti myös atf:ää ja nestettä. Samoin vaihteiston jäähdytys putket jokka menee syylärille meni vaihtoon, 1 puhki kulumisen takia, 2 putke syylärin päästä koska onnistuin vanhat vääntämään korkkiruuvville.....
    Ja kuskinpuolen vetarissa tuntu pysty suunnassa väljää, sai kädellä nosteltua ylös ja alas. Apukuskin puolella oli oikein jämäkkä.
     
  12. Cuissi

    Cuissi 1st gear

    Limp mode se vaan pysyy sitkeästi e4od askissa päällä.
    Koodit 0750, 0755, 0741 ja 1754 ilmoittaa laatikolta.
    Virtaa tulee, resistanssit on haarukassa ja johdotkin ehjät.
    mlps ja vss tilattu, vaikuttaa joltain anturivialta kun pari kertaa hypännyt pois vikatilasta ja laatikko pelaa silloin niin kuin pitää.
    Uudet öljytkin laitettu suodattimen kera sekä puhdistettu kaikki solenoidihärpäkkeet.
    Kai tps voisi myös tuota tehdä, eipä sitten taida enää muita antureita ollakkaan mitkä vaikuttaisivat laatikon toimintaan.
    Öljynpainetta en ole tarkastanut, olisiko siinäkin mahdollinen syyllinen?

    0470 ja 0475 ilmoittaa myös, mutta epc järjestelmä on poistettu jo aikoja sitten toisen ahtimen tieltä.

    Jotain ideoita ottaisin vastaan mitä vielä voisi tutkia.

    Edit:
    Syyllinen oli mlps, kannattaa aina siis kokeilla sen vaihtoa ensin ennen kuin alkaa miettimään laatikon vaihtoa.:D
     
    Muokattu: 12.8.2017
  13. 42olds

    42olds 2nd gear

    Kaippa tänne 80-luvun pikkareistakin saa kirjoitella, vai onko niille joku oma topikki?

    Onko tuo lavakaari/suojaverkko pakollinen vai voinko kiertää sen laittamisen niin, että laittaisin jonkun peitteen lavalle? Silloinhan se periaatteessa toimisi suojana, ettei tavarat tulisi hyttiin.

    Entäpä jos saisin väännettyä auton museokilpiin, tarvitsisiko se silloin sitä suojaverkkoa lainkaan?

    Auto on vielä laivassa seilaamassa tänne, mutta videoiden ( 1 2 ) perusteella museokilpiin laitto saattaisi olla jopa ihan mahdollista pienellä puuhalla.
     
  14. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Nyt 95vm econo otti oikein itteensä parin viikon seisonnasta. Töihin kuljetti hyvin mut kun kotio piti lähtee ni joutu vähän sahaan käy hetken tosi rumasti ja sen jälkeenkin ontuen ja voima ihan hukassa. Vuotoja ei nöy polttoaine puolella. Suutinten johtosarjat vaihdettu jokunen aika sitten. Mitähän tälle tekis
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mun mielestä olis kiva jos tänne, omat on enimmäkseen 80 lukusia nekin.
    Suomen määräyksiin en osaa ottaa kantaa.
    Onko tulossa siis f250 vai f150, ellein peräti f350?
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Taas kerran tarjoan IDM vikaa syyksi, juuri noilla oireilla meni oma. Ens pelas (töihin olin menossa, siinäkö vika?) ja kun portti lähestyi niin kone alkoi rutaamaan ja voimat aivan totaalisesti pois. Kotiin ajoin pakkoykkösellä kävelyvauhtia.

    Näiden korjaaminen etänä on tässä vuosien (12) mittaan osoittautunut varsin haastavaksi.
     
    Muokattu: 17.8.2017
  17. 42olds

    42olds 2nd gear

    Neljä ovea ja paripyörät. Eli F350. Tuossa edellisessä viestissä oli nuo videot. Nyt en luurilla osaa linkittää uudestaan.
     
  18. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Dodii. Auto tuntus pelaavan paremmin ku koko aikana kun o mulla ollu. (Koputan puuta) IDM boksi irti vedet pois sisältä ja uudestaan kasaan!
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    hyvä jos osu vianetsintä kohalleen. Sähköosat toimii usein paremmin kuivana....
    Kannattaa tietenkin tiivistää se boksi jotenkin vastaisuuden varalle.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Videota en saa jostain syystä näkymään, mutta harvinaisiksi ovat käyneet nuokin pelit.
    Kaksivetosina jonkin verran löytyy, lieneekö semmonen vai peräti 4x4?
     

Kerro tästä muillekin!