Kysymyksiä ja kokemuksia TH 727 laatikko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja C '70, 26.7.2017.

  1. C '70

    C '70 3rd gear

    Olisin tämmöseen ongelmaan tarttennu vähän kokemuksia kun itteltä porsi tuo laatikko. Auto tuollanen 1970 New Yorker ja ajossa alko vikinä kuulumaan laatikosta. D:llä hävis vaihteet mutta 1 ja R toimi vielä niin sai katiskan ajettua omalle tontille. Kattelin noita hintoja korjaus sarjoihin ja sitten uuden laatikon hintaa us.partsin sivuilta. Hintahan menee näköjään melkein samoihin lukemiin kun korjais vanhan. Olis mielenkiinnosta kiva tietää mitä kaikkee tuohon uuteen laatikkoon tulee, eli onko alle vaan ja menoks vai tartteeko jotaki tingeli tangelia ostella vielä lisäks. Sitte meneekö suoraan kiinnitykset kun vanhassa askissa vai tartteeko tonhon jotaki sovitehommia ym. hommata. Kumpi sitte on kannattavampi, korjata vanha vai ostaa uus kokonaan. Kiitos vastauksista jo etukäteen.
     
  2. J.J.

    J.J. Gearhead

    Paremman saat kun entraat vanhan kotimaisella osaajalla.

    Jos kiire on ajoon niin sitten uusi alle, jos speksit vanhaan täsmää niin bolt on homma.

    Näin itse asian näkisin.
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Samaa mieltä edellisen kanssa plus että osaavan tekijän kanssa voit neuvotella että mitä laatikolta haluat? Osaava tekijä sitten valitse tarvittaessa kestävämpiä osia jne.
     
  4. C '70

    C '70 3rd gear

    Kiire oikeastaan loppu tuohon auton laitoin jo seisontaan. Korjaajan laatikolle jo sainkin eli vien sen sinne sitte laitettavaksi. Onhan se kuitenkin orkkis aski tolle laitteelle ja melko uus siitäkin tulee jos hilppeet laitetaan uusiksi.
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    http://www.vaihteistokauppa.fi/category/27/a727tf8

    Tuolta pariin sataan masterkit+pannat, suodattimen muistaa ottaa erikseen. Sit optiona esim ostaa partsista syvän sorsan öljypohjan, tai Haikalalta samanlaisen alumiinisen jos sattuu olemaan saatavilla. Pora-shiftkit ja muutama muutos laatikon mukavuustoimintoihin (tarvittaessa) niin kelpaa ihan sellasenaan vaikka tiukemmankin katukoneen perässä. Kustannukset tässäkohtaa jotain vajaa nelisensataa. Ja jos laatikosta on jotain osaa hajalla, kyllä noita purku- ja varaosa-askeja on ja osia kyllä saatavilla. Ja osaavalle tuo korjaus ei mikään ihmeellinen asia ole.

    Tuo 727 on kuitenkin melko järeä laatikko ja sietää aikalailla selkäsaunaa oikein käytettynä jo vakio-osillakin.
     
  6. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Otsikossa TH 727 (turbohydramatic).......eikös se oo TF torqueflite :p
     
  7. C '70

    C '70 3rd gear

    Yritin vaihtaa otsaketta mutta en saanu muokattua :rolleyes:
     
  8. C '70

    C '70 3rd gear

    Kiitos tiedosta ja linkistä näyttää nuo hilppeet olevan kohtuu hintasia tuolla.
     

Kerro tästä muillekin!