Th350 ongelma?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Sinlol, 3.8.2017.

  1. Sinlol

    Sinlol 1st gear

    Sellast tuppaa tekemään ku auto ollu jonku aikaa liikenteessä eli kun lämmennetty nii jättää välillä vaihteen jonnekki välimaihin eli jossai siellä ykkösen ja kakkosen välissä sitte sama homma kakkosesta kolmoseen eli joutuu antaa kunnolla kaasua että löytää seuraavan pykälän ja sitte välil ku antaa kaasua nii tulee terävä metalli ääni jostai sieltä joo pitäis korjaamolle roudata mut liekö tuttua käyttäymistä kellekkään?

    Missäköhän hinnoissa pyöritään jos vaihdattaa koko laatikon manuaaliksi ja onko kuinka mahdollista tohon settiin semmonen teetättää?

    Transami 7.7 ja tolla th350
     
  2. Sinlol

    Sinlol 1st gear

  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Miksi pitäs ruveta isoon hommaan manuaalin vaihdossa? Eikös ton lootan voi käyttää pajalla, jos ei ite osaa? Kunnossa ollessaan ja säädöissä se toimii ku ajatus, ei siinä mitään manuaaleja tarvita.
     
    PauliR ja rane58 tykkäävät tästä.
  4. PauliR

    PauliR 3rd gear

    Halvimmillaan voit löytää jonkun loppuunajetun manuaalilootan muutamalla satasella, siihen kytkinkamat n.500€, poljinmuutos ja jotain siihen liittyvää 100-300€ ja kardaanimuutokseen / vaihtoon menee taas muutama satanen ja siihen vielä jonkun työpalkka n.500-1000€, HUPS , mentiin helposti jo yli parin tonnin ja tässä laskelmassa on siis joku mikälie loota mitä sitten korjataan hetken kuluttua useilla satasilla.
    Sen nykyisen th350:n kunnostus maksaa tekijästä riippuen n. 1000€.

    Itse en edes miettis manuaalivaihtoehtoa ja tämähän oli sitten vaan mun mielipide, jokainen saa tehdä autolleen mitä haluaa.
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    kaveri korjautti 4L80E lootan ja sieltä uusittiin vaan ne palikat jotka oli kyrvähtänyt(nelos pakka)ja jotain pikku hilpeittä,niin hinnaksi tuli 750e.
     
  6. blacklabel

    blacklabel 3rd gear

    Mul vois olla ylimääräinen th350. Pitäis olla ihan toimivakin, käytetty auki ja vaihdettu tiivisteet + pakki- ja forward kitkat. ja jotain muutakin mitä ei tähän hätään muista. Eikä oo kallis...
     
    Muokattu: 10.8.2017
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    77vm vai koneen koko 7.7litr?

    Jos koneessa löylyä niin sopis vähän lootaa vahvistaa.

    Manuaalin vaihto tilalle on syntymätön kananpoika.
     
  8. Sinlol

    Sinlol 1st gear

    Juu eli kyseessä 463cid vuodelta 1980

    Okei viisastun enempi ku käytän pajalla ens viikolla. Palaan sulle blacklabel yvllä jos menee laatikko vaihtoon!

    Ei oo ilmeisesti mitään kallista jos noita korjailee/uusii. Oon viel vähän lasten kengissä vielä näissä.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos tollanen kone on niin ehdottomasti lootaan vahvistusta.
     
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Mikähän moinen pannu on?
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    https://m.nettiauto.com/pontiac/firebird/83


    Varmaan tää.


    Täältäkin foorumilta löytyy laatikkospesialistia ketä sulle vois tehdä varmaan sellasen lootan että kestää. Suoraan perus 350 laitto tilalle on ihan tyhjän kanssa.
     
  12. Sinlol

    Sinlol 1st gear

    En saa linkkiä auki nettiauto sanoo et vanhentunut ilmoitus yms. mut pontiacin superduty piristettynä.

    Pitääpä viedä korjattavaksi. Tohon täytyis vielä tehdä myös kunnon tuulitunneli syyläriin ja tehokas flekti kun ei viilennä tarpeeks kaks propellia nippusiteillä kiinnitettynä. Saavat senkin tehdä sitten
     

Kerro tästä muillekin!