Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Hehe, jätkät irrottelee porukalla täällä laatikoita, oon viis vuotta korjannut omaa lootaa enkä mihinkään muuhun oo rahojani ees vielä ehtiny polttaa. Hirveesti himottais jo siirtyä voimansiirto ja runkomurheista moottoriin, ohjaukseen, sähköihin, pystyputkiin, valoihin, ääh :D

    Etuservoksi hankin itte CK:n suosituksesta tavallisen servon oliko tuplarinkuloilla ja sillä keskiosan tiivisteellä. Joku niitä myy ebayssäkin, mustia ovat. Samassa sarjassa on myös parempi, tuplarenkainen accumulaattori. Takimmainen servo on myös tuplatiivisteellinen Superiorin tekele. Aika näyttää onko iibein tuotteisiin luottaminen..
     
  2. Cervatore

    Cervatore 1st gear

    Kun ollaan vaihteistoasioiden äärellä niin onkohan tiettävästi suomessa kukaan vaihtanu 3gen automaattilootaa nv5600:een ? Jos niin olisin kovin kiinnostunut löytämään enemmänkin infoa asiasta.
     
  3. Ahto_paine

    Ahto_paine 1st gear

    -96 3500 vapisee. Etupää on käyty läpi ja on tukilaakerit, uretaanipuslat, nivelet, simpukat jne. Etupää ei vapise ilmeisesti enää, ratissa ei tunnu mitään.

    Tänään viimeisen etupään osan jälkeen ja ilmanpaineiden tarkastuksen jälkeen meni kuin juna. Ajoin kotiin ja söin... 1h myöhemmin kohti viinakauppaa ja taas vapisee. Vaihdoin kardaanin tukilaakerin ja laatikon tukikumin joutessaan... sama vapina.

    Näyttää että lava vapisee säännöllisen epäsäännöllisesti, kelin ja kuun asennon mukaan.

    On kiritty u pultit, kopin kumityynyn pultit (kaikki löysällä) taka ristikko+yoke. Renkaat painossaan jne.
    Uudet iskarit.

    Mikä helvetti voi olla että vapisee sillon kun huvittaa?

    Ainut mikä näkyy kun kaveri tutisuttaa koukusta että boksaamaton rungon takaosa joustaa, pitääkö tuo jumalauta vielä hitsata koteloks. On nää laitteita :)

    Ps. Nv4500+sintteri niin saanu olla rauhassa toistaseks laatikon osalta :)
     
  4. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    onko ne renkaat varmasti ihan 100% tasapainossa? jos on pienikin epätasapaino, niin ainakin periaatteen tasolla on mahdollista että joku/jotkut renkaat menevät tietyssä asennossa resonanssiin täristyskeltään, joilloin alkaa koko häristin täristä.

    Jos alkaa seuraavaksi täristä, niin pysähdy eka(hyvin loivasti tien reunaan), ja jatka matkaa. Jos täristää edelleen, niin pysähdy taas ja kääntele autoa jossain parkissa tms, että saat renkaat eri asentoihin ja kokeilen täristääkö vielä.

    Isoissa renkaissa(niiden massoissa) tää maksimoituu.

    Mutta tää on periaatteen tasolla... Joskus kyllä ollut samaa enkä muuta keksinyt.

    edit: ja renkaita vaihtamalla täristys poistui.
     
  5. Ahto_paine

    Ahto_paine 1st gear

    On ollu riisikippoja isommillakin renkailla ja ilman painotusta jne. Joku asia on perustavasti näissä vituillaan kun tämähän on ollut myös gen3, gen4 ongelma.

    Nyt tuntuu että tuo mopoauton näkönen takarunko on kaiken pahan alku ja juuri.

    Tosiaankin tuo vispaus pysyy aina ajokohtasesti, vaikka tekis mitä. Palo jo hermo kerran ja kakkosella täyskaasulähtö nelikolla=etukardaani oottaa ristikoita kotona. Sama vispaus jatkuu jos jatkuu...
     
    Muokattu: 11.8.2017
  6. tsipi

    tsipi Gearhead

    Minulla ainakin juuri oikeassa vauhdissa semmoinen "aaltomainen" tärinä. Uskon, että johtuu laatikon slip yokesta. 10 mm pidempi kardaani ja slip yoke olis ollu täysin välyksetön. Nyt on yoke oppikirjan mukanen tuuman verran ulos pohjasta. Nelilinkkien kans olis varmasti 15 mm riittäny ku olis silti ollu sen verran että saa risrikon asennettua. Ei siis dodge vaan ford mulla, mutta cumminssi kuitenki ja 47re.

    Buickissa mulla taas kaikki takapään kumipuslat niin kulahtaneet, että perä elää aivan liikaa... Siinäkin about satasen vauhissa täristää, mutta loppuu ku työntää kaasun pohjaan. Ristikoiden kulmat siis koko ajan ihan vituillaan.
     
  7. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Hei Hoovee, mikset puhunu siitä takajordaanin alaslaskusta, tai oikeammin kannatinlaakerin laskua?;) Eikös se sullakin auttanu vai miten oli. Eikä se takarunko nyt ihan mopoon ole verrattavissa, kumminkin 8mm tavaraa toisin kuin etu- ja keskiosa 4mm, ne vaan kahdesta C-osasta hitsattuna yhteen. Hytin takaa sinne missä on liitos runkon vahvempaan takaosaan on kieltämättä melko hepponen väli, kun etuosan toinen C-osa loppuu hytin alle ja toinen 4mm jatkaa sinne taakse.. mutta liekö ne koskaan pettänyt siitä muutakun ruostuneina ja kovassa käytössä?

    Etupään jolkotteeseen auttaa ne tangon päivitykset Y-mallista T:ksi. Onkos toi korotettu? Se aiheuttaa kaiken näköisiä kivoja vipoja aina ajan myötä Rameissa kun osat kuluu ja löystyy ja kulmat on eri kuin alkuperäinen joskus oli. Lisäksi taka-akselin blokit lisää vipuvartta ja akseli alkaa jolkottamaan kun lehdet löystyy. Vai tuleeko se vapina aina vai kiihdytellessä?
     
  8. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Joo mutta silloin täristää kyllä joka kerta kun nopeus nousee tietyn pisteen yli
     
  9. smgt

    smgt 3rd gear

    tommonen satunnainen tärinä ja väpätys on kyllä ärsyttävä ehtiä. jonku paikan korjaa niin ensin luulee sen parantuneen ja just huokastua alkaa uudestaan. renkaista minä lähtisin ekana kattomaan onko siellä selkä heittoa. sitä ei saa millään painotuksella kuriin. soikee on soikee painopa mitä vaan toinen reuna.
     
  10. simu_l

    simu_l Gearhead

    Yhet renkaat on ollu semmoset että jos alle 5bar ilmaa niin tutina loppu vasta 200km ajon jälkeen.
     
  11. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Juu mulla 35 Nitto teki just noin. Edellinen omistaja oli laittanu asennuspaineet eli jotain 4 kiloa. Räkänokkana viisaana pudotin ne ovipielen plakaatin lukemiin, johonkin 2,5. Jonkin aikaa oli kiva ajella reikäteitäkin mutta ei kauaa.. ilmeisesti renkaat alkaa painon tai ominaisuuksiensa takia heittämään mihin sattuu kun paineet on pienet, ei auttanu edes paineen nosto enää.
     
  12. korpsela

    korpsela 1st gear

    Mistähän sitä vois suomesta löytää smarty jr kapulan. Ei google löydä myyviä tahoja...
     
  13. SRT8

    SRT8 1st gear

    Tuosta parempi laite. Saa todella hyviä custom ohjelmia.
    http://mm3power.com/
     
  14. Swoop

    Swoop 3rd gear

    http://www.dtech.fi
     
  15. Taavit

    Taavit 1st gear

    Iltaa. Uusi ramisti ilmoittautuu, kun iski tuossa remontit päälle (vetolevy sano naks), ja laatikkoa irrottaessa huomasin, että laatikon 8-napaseen liittimeen tulevista johdoista oli osa poikki.

    Nyt ku sain laatikon irti, huomasin, että johdot liittyy Suncoastin racepro- kapulaan, kahden pitääkin ilmeisesti olla kytkemättä, mut mihin tuo vihree olis menos? Karvaperse johdon pää viestittää ilmiselvästi, että jossain on oltu.... Ja autohan on 24-tappinen Cummins Suncoastin laatikolla, eli 47re.

    [​IMG]
    Siinäpä kuva antautuneesta vetolevystä

    [​IMG]
    Ja nuo kolme pentelettä, nuo kaksi sininen ja violetti, on selväst katkaistu, mut tuos vihrees on vielä puhtaat karvat joten ollu jossain abikon välis

    [​IMG]
    Vahva epäilys, että olis tuohon punaseen haarotettu...

    Eli, löytyiskö joltakulta tietoo , tai kytkentäohjeet tuolle raceprolle, Suncoast ei vaivaudu vastaamaan kyselyihin...
     
  16. tsipi

    tsipi Gearhead

    Orkkis pinni diagrammi löytyy googlella, mutta tuosta sun coastista ei mitään tietoa. Governor pressurelle se tumman vihreä taitaa mennä. Sitä varmaan nimenomaan tuon kapulan luulisi ohjaavan.

    Pakko kysyä, että paljonko löylyä/mitkä modit padassa? Mikä turbiini? Onko lukkopäällä vaihtoja harrastettu?
     
  17. Ahto_paine

    Ahto_paine 1st gear

    Tuo tärinä on tuossa mun rotiskossa just aaltomainen. Alkaa ja sit loppuu...alkaa taas uudelleen. Peilistä huomaa kun koppi ja lava vapisee sillon eritahtiin.

    Onko hyviä toteutuksia nelilinkiksi tiedossa, se varmaan tehtävä jos tuosta kaivaa voimaa lisää talvella? Tuntuu että nyt jo ollaan vähän tiukalla ja hakusessa peräpäässä :)
     
  18. Taavit

    Taavit 1st gear

    näyttäs että on menny tuohon punaseen, siihen tulee jo kapulalta ruskea piuha, liittysköhän tuo siihen, että od ja lukko menee melkeen samaan aikaan päälle....

    Paukkuja tuos on varmaan 300hp/ 1000nm, että ei ihan hirveesti, koneessa on kansi avarrettu, isommat suuttimet ja kannessa pinnapultit, turbona swhitzer, vastaa varmaan 40 holsettia.. lisäksi edge.

    Vähän alhaammalta heräilevää turboo kaipaisin, nyt herää vasta 1500 rpm, olisko tuplat sitte lääke siihen

    Turbiini Suncoastin 3 levyinen, stalli varmaan 2000, ei tuolla kyllä alaväännöllä mitään riko.

    Joku on varmaan joskus saattanu lukko päällä paukutellakin, toki turbaanin lukko kyllä pamahtaa aika miehekkäästi kiinni, koko auto tärähtää...
     
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Aamusella kukon laulun aikaan kun silmät ristissä ajelin kirkolle töihin ni huomasin että kierrokset jätti lämpöisenä päälle. Pauttiarallaa 1500 oli ja kun sammutin tien poskeen ja käynnistin uudelleen niin oli normi. Het vällein kun lähti tien päälle uuvestaan ni taas nousi samaan. Ööö mitähän nyt?
     
  20. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Jos on p-pumppu niin kato että on kaikki jouset ehjät pumpun tankoissa ja että ne tankojen "kuulat" on rasvattu. Mulla teki ihan sama että jäi kierokset päällä, korjaantui ku ostin uus kaasuvaijeri ja korjaussarja noille tangoille.

    http://m.ebay.com/itm/OEM-Dodge-Ram...%3Ae9bb1de615d0a86bd44a13a7fffd05ee%7Ciid%3A4
     

Kerro tästä muillekin!