taas pukkas uutta veekasia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. oolanti

    oolanti Gearhead

    "kaarnelle" vinkiksi:
    ensi viikolla ilmestyvässä Veekasissa on esittelyssä ´73 Mercury Monterey, jossa on edelleen alkuperäinen tehdasmaalauskin! Ja ajettu vähäiset 32 000 orkkismailia. Kyllä näitä säilyneitä yksilöitä on nähty ennenkin Veekasin sivuilla ja tullaan näkemään jatkossakin - niitä ei vaan ole tarjolla ihan joka lehteen, ei edes ihan joka vuosi ;) Ovat eräänlaista katoavaa "luonnonvaraa"...
     
    arskazone ja kaarne tykkäävät tästä.
  2. kaarne

    kaarne Gearhead

    Nyt on hyvä syy mennä ostamaan irtonumero.
     
  3. G20

    G20 Gearhead

    Uudessa lehdessä ACS jutussa "sleeper" saa ihan uuden määritelmän.. :poff:
     
  4. spinout

    spinout Gearhead

    > Nyt on hyvä syy mennä ostamaan irtonumero.

    Se Mercury on oikein kaarnemobiili. Saatat ilahtua myös alkuperäisestä '67 Fairlane GT:stä.

    Mielenkiintoista, että irtonumeron ostaminen maksaa noin neljäsosan siitä mitä itse maksoin 10:n numeron tilaustarjouksesta (39,90).

    Nopeasti mulkaisin aamuyöllä postiluukkuun kolahtanutta lehteä. Eilen illalla oli tyhjä boxi, mutta varhain aamulla oli sanomalehden mukana. Sivulla 28 on kuva kuuluisasta (entinen IAK-17) 300C:stä pitkän tauon jälkeen. Tekstissä sanotaan, että auto oli uudesta asti Suomessa. Ei ollut, vaan tuotiin muutaman vuoden ikäisenä muuttoautona.
     
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Nopea vilkaisu lentokentällä uuteen lehteen. Hämmästys oli suuri, kun luin 1968 Coronet jutusta, että E85 polttoaineeseen siirtyminen oli aiheuttanut sen, että vaihdelaatikon öljypohja oli alkanut ottamaan maahan kiinni.
     
    cellu, Ässä. ja tooke tykkäävät tästä.
  6. cellu

    cellu Gearhead

    taas opittiin uutta, polttoaineletkujen lisäksi laatikon öljypohja pitää vaihtaa etanolia kestäväksi
     
  7. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Lisää näsäviisastelua... Jutun lopussa oli että vaihtaa isommat fillarit että maavara kasvaa, mutta joutuu madaltaa alustaa kuitenkin että auto näyttäs hyvältä. Sille öljypohjalle ei varmaan kerrota tosta madaltamisesta, että tietää jäädä sinne ylemmäs...
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    No mitä mitä...pukkas tänään uutta V8:a, miksei kukaan purnaa jo ? :rotfl:
     
  9. isoatlas

    isoatlas Gearhead

    Huominen on virallinen ilmestymispäivä...osalle tilaajista tulee aiemmin...perästä kuuluu:D
     
  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    No mulla olis sanottavana pari juttua: Gumball suomennetaan purkkapallo ja TM-25 -lahjoitusauto oli Dodge Aspen, joka on ollut jo pitkään Mobilian museossa.
    Entisöity 59-Cadillac oli hieno!
     
    A.J. ja M tykkäävät tästä.
  11. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Ja tuo Jarmon punainen 57 Letukka on hieno kans.
    Vierestä projektia seuraanneena pitää mainita, että kaikki ite tehty (paitsi takapenkin verhoilu)
     
  12. Kustomi

    Kustomi 2nd gear

    Kunpa V8 palaisi takaisin - 90 luvun toimintaan. Lehteä lukiessa meni useampi tunti. Nyt max. 30 minuuttia. Jutuista puuttuu se jokin.
     
    Ässä. ja Pannu H-D tykkäävät tästä.
  13. BBC

    BBC Guest

    Kun tuossa uusinta V8 lehteä selailin niin muutama asia jäi avoimeksi, vaikka ns. "vanhan liiton kaiken tietäviä kirjoittajia":

    - Chevy panel. Ei yhtään kuvaa konehuoneesta eikä alustasta. Tekniikasta ei puhuta mitään, auton tullessa maahan kuulemma oli isolohko? Nyt kuulemani mukaan Remmiahdettu Isolohko. Olisi hienoa kun ei olisi nuo jutut niin ympäripyöreitä ja tohdittaisiin jotain kirjoittaakin, vai mikä näissä niin jännittää kirjoittajaa tai monesti omistajaakin?
    Uskon että autossa on kovettu tekniikka, Rane ei mitään vanhoja räpsykoneita pane vehkeisiinsä.

    -1932 Ford Roadster. Rohkenen epäillä Rungon ja korin 100 %:sta Ford alkuperää, vaikka asialla ei ole mitään väliä onko vai ei. Jokainenhan tiedetään että aika paljon on uustuotanto kamppeita ja ei haittaa ketään ei harrastajia eikä viranomaisia vaikka näin on. Puhutaan kuitenkin yli 80v vanhoista laitteista.

    Olisi aina hyvä että kirjoittajat tekisivät monipuolisen ja tyhjentävän jutun. Pitää muistaa että esim. V8 maksaa ihan reippaan summan per juttu. jos isomman jutun korvaus on n. 1000e , luulisi että siihen rahaan kirjoittaja tekee hyvän pohjatyön. Tähän tietenkin jokainen kirjoittaja selittää että pitää siitä maksaa vero ja tulee kuluja,.... Totta, näin se tämä yhteiskunta menee, mutta niitä juttuja tulee joillakin kuin sudelta paskaa samoilla reissuilla/yksillä kuluilla. Korvaus voisi olla vaikka paljon kovempikin, ongelma on se että vastaako jutun taso saatua korvausta.

    Aulis
     
    leivonharri tykkää tästä.
  14. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Hemmetti pitäiskö vaihtaa lehteä. Mä laskutan ton verran yhen kokonaisen 32s. lehden päätoimittamisesta ja suurimman osan jutuista kirjotan ja kuvaan ihan itse sekä ajan pelipaikoille.
     
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Meikäläisen Galaxiekin oli päässyt tapahtumakalenterin kuvituskuvaksi. :eek:
     
  16. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Ilman lupaa...? o_O
     
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Jep. :eek:
     
  18. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Henk. koht, kohokohta oli nähdä mun ekan USA tuonnin 65 GTO;n olleen koko ajan hyvässä hoidossa ja näköjään on edelleen. Oli matkamuisto vuoden 91 LA:n matkalta.
     
  19. impala67

    impala67 Double Gearhead

    hmph kasi on päättänyt liputtaa kjellepowerin puolesta. onhan se toki ymmärrettävää että kolleegaa ymmärretään, mutta tuo "tapahtumaan osallistuneet 22 000 autoa" taitaa käsittää paikalliset medelsvenssonien volvotkin?
     
  20. BBC

    BBC Guest

    oisko nyt kuitenkin mennyt oikoluvusta läpi painovirhe paholainen. 22000ihmistä tai jotain muuta mittayksikköä.

    Vitusti oli porukkaa ja kyllä voin sanoa että kannattaa käydä. Hienot maisemat, hienot kruisingit, maksavia asiakkaita ja kauppa kävi paremmin kuin kukaan voisi odottaa.

    Eikä se autojen määrä ratkaise koskaan, ei niitä kuitenkaan jaksa kaikkia katsoa koska määrät on perkeleen suuria. Laatu ja monipuolisuus ratkaisee, niin se vain on.
     

Kerro tästä muillekin!